2025-01-22, 17:26
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
När du laddar upp en video så får du klicka i om den är reklamanpassad, för barn osv. Eftersom att den inte va åldersbegränsad och hade reklam så är en strike det minsta som kan hända. Sen kan annonsörerna klaga på YouTube att YouTube är amatörer som lägger reklam på politiska klipp. Reklam som TUI, Subaru osv som är PK kanske anmält och kanske kollat genom Anjos kanal och har panik. Får te x internatinella Subaru reda på att de gjort reklam åt terroriststämplad(av USA) grupp så kommer nog Anjos kanal ryka 100%. Bara att kolla på Anjos kanal, se vilken reklam han får, är den internationell så maila deras engelsktalande kontakt med länkar till expressen osv så får YouTube Sverige det svettigt.... och Anjos kanal också

Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Tack för klargörandet

Va så lite, jag gick in nu på Anjos kanal för att se om han fortfarande har reklam och Netflix dök upp. Netflix Sverige då som tycker det är bra att sponsra NMR/Anjo. Undra om Netflix USA som inte är så PK(ironi) gillar hur Netflix Sverige väljer att agera. Anjo är rökt.

EDIT: Sjukt hur vi 4-5 hatare på Flashback fick YouTube att backa medans JockiboiArmy med 1,000,000 följare inte kunde släcka Linneas kriminella twitchkanal......
Senast redigerad av kanblikul 2025-01-22 kl. 17:31.
Citera
2025-01-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Va så lite, jag gick in nu på Anjos kanal för att se om han fortfarande har reklam och Netflix dök upp. Netflix Sverige då som tycker det är bra att sponsra NMR/Anjo. Undra om Netflix USA som inte är så PK(ironi) gillar hur Netflix Sverige väljer att agera. Anjo är rökt.

Jag slänger iväg ett mejl till dem. Har haft mejlkontakt med dem tidigare, så jag vet vem jag ska kontakta.
Citera
2025-01-22, 17:32
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Jag slänger iväg ett mejl till dem. Har haft mejlkontakt med dem tidigare, så jag vet vem jag ska kontakta.

Glöm inte printscreen då det ser mer illa ut, dvs de ser vad besökaren(deras kunder) ser, lycka till!
Citera
2025-01-22, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Lagom han grinar på storys, han måste fått en strike

Vad innebär en strike, berätta för en okunnig, please.
Blir han avstängd, och i så fall hur länge
Citera
2025-01-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Anjogram
Syns på rumble anjo! #demokrati #yttrandefrihet #lolwhat

Passivt aggressiv som vanligt. Anjo kommer aldrig kunna gå ut och ta på sig ansvar och ta avstånd från nazistpropaganda.
Citera
2025-01-22, 17:47
Medlem
Citat:
Hittills har följande skrivit om Anjos antisemitiska video:

Expressen
Svenska kommittén mot Antisemitism
Bloggbevakning/Nyheter24
Tobias Hübinette(Facebook)

...+flera tunga konton på Facebook.

Och det är förmodligen bara början.
Haha "tunga konton på facebook", finns det ens någon som använder facebook förutom mormorar? Ingen i min krets, varken vänner eller kollegor har kvar facebook.
Citera
2025-01-22, 17:49
Medlem
esetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad innebär en strike, berätta för en okunnig, please.
Blir han avstängd, och i så fall hur länge

Första varningen
Om vi upptäcker att innehållet bryter mot våra policyer en andra gång får du en varning.

Denna varning innebär att du under en vecka inte kan

ladda upp videor eller livestreamar
starta en schemalagd livestream
schemalägga en video som offentlig
skapa en premiär
lägga till en trailer i en kommande premiär eller livestream
skapa anpassade miniatyrer eller community-inlägg
skapa, redigera eller lägga till samarbetspartner till spellistor
lägga till eller ta bort spellistor från visningssidan med hjälp av knappen Spara.
Din schemalagda video är inställd som privat under varningsperioden. Du måste schemalägga den på nytt när varningen löpt ut.

Obs! Varningen börjar gälla på dagen för bekräftelsen.

Efter en vecka återställer vi fullständig behörighet automatiskt, men varningen finns kvar på din kanal i 90 dagar.

En varning kan också leda till att du förlorar åtkomsten till avancerade funktioner. Läs mer om hur du återfår åtkomsten.

Andra varningen
Om du får en andra varning inom samma 90-dagarsperiod som den första varningen kommer du inte att kunna lägga upp innehåll under två veckor. Om det inte uppstår fler problem återställer vi de fullständiga rättigheterna automatiskt efter två veckor. En varning försvinner inte förrän efter 90 dagar från det att den utfärdades.

Tredje varningen
Om du får tre varningar under en 90-dagarsperiod tas kanalen bort från YouTube permanent. En varning försvinner inte förrän efter 90 dagar från det att den utfärdades.
Citera
2025-01-22, 17:50
Avstängd
GreenBatterys avatar
Har han fortfarande inte fattat att han gjort bort sig rejält??

Ajajajaj.
Citera
2025-01-22, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Första varningen
Om vi upptäcker att innehållet bryter mot våra policyer en andra gång får du en varning.

Denna varning innebär att du under en vecka inte kan

ladda upp videor eller livestreamar
starta en schemalagd livestream
schemalägga en video som offentlig
skapa en premiär
lägga till en trailer i en kommande premiär eller livestream
skapa anpassade miniatyrer eller community-inlägg
skapa, redigera eller lägga till samarbetspartner till spellistor
lägga till eller ta bort spellistor från visningssidan med hjälp av knappen Spara.
Din schemalagda video är inställd som privat under varningsperioden. Du måste schemalägga den på nytt när varningen löpt ut.

Obs! Varningen börjar gälla på dagen för bekräftelsen.

Efter en vecka återställer vi fullständig behörighet automatiskt, men varningen finns kvar på din kanal i 90 dagar.

En varning kan också leda till att du förlorar åtkomsten till avancerade funktioner. Läs mer om hur du återfår åtkomsten.

Andra varningen
Om du får en andra varning inom samma 90-dagarsperiod som den första varningen kommer du inte att kunna lägga upp innehåll under två veckor. Om det inte uppstår fler problem återställer vi de fullständiga rättigheterna automatiskt efter två veckor. En varning försvinner inte förrän efter 90 dagar från det att den utfärdades.

Tredje varningen
Om du får tre varningar under en 90-dagarsperiod tas kanalen bort från YouTube permanent. En varning försvinner inte förrän efter 90 dagar från det att den utfärdades.

Tack
Då blir mao Lisens kanal aktiv igen, med Anjo som studiogäst
Hittade en sida TutKit.com som också skrev att om kreatören använder klipp från en annan streamer så kan det leda till en strike. Behöver jag säga mer om det?
Senast redigerad av Goldentie 2025-01-22 kl. 17:58.
Citera
2025-01-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USB-1
Haha "tunga konton på facebook", finns det ens någon som använder facebook förutom mormorar? Ingen i min krets, varken vänner eller kollegor har kvar facebook.

Anjos antisemitiska video är raderad av YT. Nu återstår att få hans kanal borttagen. Där spelar Facebook konton med inflytelserika röster en stor roll. Skål på dig!
Citera
2025-01-22, 18:00
Medlem
Dr.mjaos avatar
Nu kommer Anjo aldrig få bli programledare på Kalla fakta eller Uppdrag granskning.
Citera
2025-01-22, 18:10
Medlem
Citat:
Anjos antisemitiska video är raderad av YT. Nu återstår att få hans kanal borttagen. Där spelar Facebook konton med inflytelserika röster en stor roll. Skål på dig!
Mm 60+ åriga kärringar vet säkert hur man får väck en kanal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in