2020-03-15, 19:20
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Som jag skrivit tidigare att man kanske inbillar sig en massa nu när skiten går, jag tycker jag pendlar med att få frossa och lite andnöd till att det försvinner. Känns lite som att viruset inte riktigt får grepp om mig. Känner mig inte tröttare än vanligt, va även utpå promenad idag utan större besvär.

Känner exakt samma.
Som att någon håller ett lätt strypgrepp om min hals.
Citera
2020-03-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Snackade lite löst med en person idag som trodde att han hade fått viruset efter att ha suttit i jobbmöte med två italienska konsulter...
Han sa att han hade halsont och kände sig matt... Men sjukvården nekar honom test och uppmanade honom att kontakta ambulans om han skulle få problem...

Undrar hur många som kommer att gå omkring med viruset på stan eller på sin arbetsplats i tron att det inte är corona man har....
Just bara för att sjukvården inte bryr sig att testa alla som vill testa..

Är ni helt ding?! Minsta lilla förkylningssymptom då skall man vara hemma i minst två veckor är det sagt. Något annat är kriminellt. Är man en potentiell smittbärare skall man låsa in sig själv.

Knappt hundra smittade i Sverige:
- Så man undrar ju hur stor sannolikhet att någon av dessa hundra hänger här i tråden. Antagligen false flag, case closed.
Citera
2020-03-15, 19:22
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Jag har inte haft för avsikt att blanda bort korten, om det verkar så har vi missförstått varandra.

Experter är sällan sinnessjuka, inte heller farliga, dock är deras motsats, okunskap och "sunt förnuft" oftast förvärvat i "Livets hårda skola" fullständigt förödande för ett framgångsrikt samhälle

Sant!

Jag vill även passa på att slänga en känga till de som haft en oändlig sekteristisk övertro på att den fria marknaden och on-demad samhället skulle lösa alla världens problem...

Det var det tänket som gjorde att vi tog bort alla beredskapslager och inte förnyade...vi kunde ju köpa när vi behövde istället tänkte man...öh....
Citera
2020-03-15, 19:26
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Känner exakt samma.
Som att någon håller ett lätt strypgrepp om min hals.

Exakt, sjukt märkligt

Kanske har vi bra immunförsvar så virus inte riktigt kan få oss på plats utan försöker och försöker men misslyckas

Vet ej hur fan jag ska göra med jobbet? detta behöver ju inte betyda att man corona viruset
Citera
2020-03-15, 19:37
Medlem
.
Citera
2020-03-15, 19:39
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Är ni helt ding?! Minsta lilla förkylningssymptom då skall man vara hemma i minst två veckor är det sagt. Något annat är kriminellt. Är man en potentiell smittbärare skall man låsa in sig själv.

Knappt hundra smittade i Sverige:
- Så man undrar ju hur stor sannolikhet att någon av dessa hundra hänger här i tråden. Antagligen false flag, case closed.

Det vet väl alla att så fungerar inte verkligen...
Som egen företagare har jag jobbat åtskilliga gånger med feber och influensa.

Senaste uppgift från dagen är närmare 1000 konstaterade smittade...
MÖRKERTALET ÄR ENORMT!

Många har nog haft extremt lindriga symptom och inte alls fattat att dom ens bär på viruset.
Citera
2020-03-15, 19:39
Medlem
Stort mörkertal.
Citera
2020-03-15, 19:42
Medlem
Tilteds avatar
Intressant video:
https://youtu.be/mCa0JXEwDEk

Troligtvis finns det redan 15000-20000 smittade i Sverige. Närmsta veckan kommer bli en appokalyps utan dess like...
Citera
2020-03-15, 19:51
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Du måste hålla dig i karantän, du är ju för fan en eventuell smittbärare. Du kan fan ha ihjäl folk. Och som lök på laxen verkar du eventuellt ha lunginflammation. Sitt lugn i båten hemma, avvakta. Hade du tänkt dra till jobbet imorgon? Glöm det.

Jag har vart hemma i sängen hela dagen. Jag ringde 112 efter att jag i flera timmar försökt komma fram till 1177. De skicka hit en ambulans pga mina smärtor i lungorna. De tog EKG osv i min säng och de misstänkte också corona. De ville inte ta med mig till sjukhuset. De lämnade 2 Ipren och åkte.

Haha. Ambulansen hade inte heller några masker eller liknande. Så vettefan hur de tänkte när de dundra in i lägenheten.

De fick alla symptom beskrivet i telefonen innan de kom in.
Citera
2020-03-15, 19:52
Medlem
glajarns avatar
Varför är alla så jävla nojjiga för corona viruset? Dom som behöver vara rädda för detta virus är dom äldre som har bakomliggande sjukdomar. Vanliga influensan tar död på några hundra människor bara i Sverige varje år.
Corona viruset har blivit lite väl hysteriskt.
Citera
2020-03-15, 19:53
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Fast jag har inte haft speciellt ont i bröstet när jag har haft lunginflammation. Enbart av musklerna som ansträngts av hostningarna. Dessutom hostar du utan dess like (nästan så du spyr), du kan inte stoppa det och du hostar upp klumpar med var och slem.

Okej då är det corona jag har som sagt och inte lunginflammation.

Jag hostar inget men har feber och mina lungor håller på att kollapsa av smärta.
Citera
2020-03-15, 19:55
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Intressant video:
https://youtu.be/mCa0JXEwDEk

Troligtvis finns det redan 15000-20000 smittade i Sverige. Närmsta veckan kommer bli en appokalyps utan dess like...

Precis.. Antalet smittade kommer att explodera.
Och om nu viruset är så enormt dödligt så bör också antalet döda skjuta i höjden.

Som en liten jämförelse kan ju nämnas att 1012 personer dog i den vanliga säsongsinfluensan vintern 2017/2018.
Då hände ingenting!!! Varken med börsen eller något annat... Så varför i helvete ska hysterin vara så stor nu.

Skulle inte förvåna mig om corona viruset ger färre döda än den säsongsinfluensan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in