2020-03-18, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonL
Började känna mig konstig idag vid lunch på jobbet. Kände att nedre delen av halsen/svalget inte var som det skulle, började klia/göra lite ont och det har blivit värre och har även känt att jag velat hosta hela dagen.
Har känt ett illamående då och då och även frossa.
Kändes/känns tyngre att andas och har lättare ont i rygg och bröst.
Känner mig jätteslö, jag orkar inte gå upp och laga mat trots att jag slitit idag.
Jag hade svårt med balansen stundtals idag och det kändes som om jag hade feber, eller det känns fortfarande som om jag har det.

Förklarade detta för min chef som endast skrek tillbaks att det var 30 minuter kvar till lunch!

Har jag corona eller är jag bara förkyld?
Jag blir i princip aldrig sjuk och har aldrig varit ledig från jobbet pga sjukdom, men såhär kan jag inte jobba, då är jag en säkerhetsrisk då jag inte kan tänka normalt.

Verkar vara en knäpp chef, många svenskar är naiva.
Jag är nu tung i huvudet och har haft ont i halsen i 2 dagar.
Citera
2020-03-18, 20:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Ja, vi fick mail från VDn att det var det som gällde. Däremot de lägre cheferna verkar inte bry sig, för jobba, det gör jag just nu fast jag ringde och frågade huruvida hosta, huvudvärk och snuva var anledning att stanna hemma.
Känner igen det där. Alla är rädda nu i näringslivet att företagen går illa samtidigt som en smitta sprider sig. Då gäller det att hålla huvudet kallt och tänka på sig själv och sina medmänniskor i första hand.
Citera
2020-03-18, 20:37
Medlem
LynxBullpups avatar
Det vore bättre med en tråd där dom som fick sig testade, positivt, kunde rapportera hur dom mår och vilka symptom dom har eller haft. Nu är det bara en massa olika förkylningar och meningslös information.
Citera
2020-03-18, 20:40
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag skulle gjort en adrenalektomi idag (plockar bort binjuren och en 6 cm stor tumör) jag har haft rethosta i 2 dagar, kan bero på vad som helst. Jag har varit isolerad de senaste två veckorna från folk, men jag har fortfarande gått till affären för att köpa mat. Men då sent på kvällen då det varit lite folk, samt totalt galen i att inte ta på nåt, tvätta och spritar händerna konstant. men jag berättade det för teamet när jag kom dig (försökte ringa under helgen men inga telefontider. Nu precis hostade jag upp gult slem för första gången. kändes riktigt dåligt att jag slösat deras tid och resurser, men teamet försäkrade mig att jag gjort rätt. iom att jag måste intuberas så skulle man fört ner smittan i lungorna och det är inte bra.

De ringde direkt till smittskydd, och avbröt därefter operationen. Jag fick göra ett näs och svalgtest, och nu får jag besked imorgon om jag testat positivt eller negativt. Om jag testar neg så blir det operation nästa vecka istället, testar jag pos så får jag avvakta..

Ok, nu fick jag svar idag, ej Corona smittad, dock hade jag lyckats få på mig den "vanliga" influensan! Helt sjukt, kan inte minnas sist jag var ens förkyld, så får man vanlig influensa 2 dar innan en viktig operation! Nåväl, nu har man svart på vitt att man inte har kina flunsan. Jag fick utskrivet Tamiflu för att få bort det till operationen, och jag kommer vara ännu mer isolerad fram tills dess, som är torsdag nästa vecka. Känns jäkligt skönt att man inte smittat ner en hel avdelning därborta.
Citera
2020-03-18, 20:41
Medlem
Nu har jag mest troligt inte Corona, men man börjar känna efter så sjukt mycket och inbillar sig saker i den här stressen som uppstår pga det här.

Kändes som jag hade lite ont i halsen då jag vaknade i lördags, men det försvann samma dag. Däremot yrseln som uppstod har jag nu haft i flera dagar och det har jag knappt tänkt på. Sen har jag haft huvudvärk sporadiskt och bara tänkt att det är nån slags spänningshuvudvärk, men nu har jag haft den konstant i över 1 dygn och det är inte vanligt för mig. Kände en lite kliande känsla i halsen tidigare på dagen idag, men nu känns det bara lite lite tjockt i halsen. Knappt 38 grader visar termometern, så vet inte ens om man kan klassa det som lätt feber. Jag varken fryser eller svettas. Tanken var att ta hand om farsan som är i riskzonen, handla åt honom så han slipper trängas på affärerna själv osv. Han har kol 3:e stadiet, så han skulle nog inte klara sig så bra om han fick Corona eller nån typ av lunginflammation.

Nu har jag knappt varit här hos farsan 1 dygn, men funderar på att dra hem redan imorgon och hoppas att man inte smittat någon på nåt sätt. De här symptomen tyder ju absolut inte på Corona iaf, och sen så verkar den inte ha kommit upp hit än. Har dessutom inte träffat någon sen i lördags och ingen av de jag träffade då är sjuka. Men man nojjar ju ihjäl sig. Man vill verkligen inte smitta någon i riskzonen!
Citera
2020-03-18, 21:07
Moderator
v50s avatar
Region Stockholm har skapat en självtest man kan göra för att om möjligt få svar på om man kan tänkas ha coronavirus och om man ska vända sig till vården eller avvakta, testet kan säkert vara intressant för vissa att göra.

https://corona.sll.se/
Citera
2020-03-18, 21:29
Avslutad
Det är tydligen även pollen nu i luften så det kan också vara sånt man känner av dessa tider, iaf från Stockholm och söderut.
Tror jag själv har känt av pollen sen jag kom ner till Stockholm.
Jag brukar känna av pollen tidigt på våren och det är lite som halsont och så får man snuva, man kan även få huvudvärk av pollen, lite som milda influensa symtom.
Citera
2020-03-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
precis ingen här har corona utan bara vanliga förskylningar. stäng tråden

Vi som TROR att vi har Corona + vi som har det”

Kan det bli tydligare?
Citera
2020-03-18, 22:55
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Med ont i halsen, menas att det gör ont att svälja?

Känner du behov av att harkla?

Det gör inte hela tiden men är värst att svälja ja. Och emellanåt gå runt och harkla men inte hosta.
Citera
2020-03-18, 22:57
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Lite så tänker jag med
Vi kan ju ha turen att det går över med väldigt milda symptom. Negativ med det är att man senare kommer gå runt och vara osäker om man haft corona eller ej

Ja exakt! Kan man slappna av eller får man en riktig däng sen??
Citera
2020-03-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Det gör inte hela tiden men är värst att svälja ja. Och emellanåt gå runt och harkla men inte hosta.

Det låter precis som barnens influensa. De blev friska på en vecka.
Citera
2020-03-18, 23:01
Medlem
Idag fick min bror positiv svar från sjukhuset att han har Corona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in