Citat:
Ursprungligen postat av
carminaburana
Jag skulle gjort en adrenalektomi idag (plockar bort binjuren och en 6 cm stor tumör) jag har haft rethosta i 2 dagar, kan bero på vad som helst. Jag har varit isolerad de senaste två veckorna från folk, men jag har fortfarande gått till affären för att köpa mat. Men då sent på kvällen då det varit lite folk, samt totalt galen i att inte ta på nåt, tvätta och spritar händerna konstant. men jag berättade det för teamet när jag kom dig (försökte ringa under helgen men inga telefontider. Nu precis hostade jag upp gult slem för första gången. kändes riktigt dåligt att jag slösat deras tid och resurser, men teamet försäkrade mig att jag gjort rätt. iom att jag måste intuberas så skulle man fört ner smittan i lungorna och det är inte bra.
De ringde direkt till smittskydd, och avbröt därefter operationen. Jag fick göra ett näs och svalgtest, och nu får jag besked imorgon om jag testat positivt eller negativt. Om jag testar neg så blir det operation nästa vecka istället, testar jag pos så får jag avvakta..
Ok, nu fick jag svar idag, ej Corona smittad, dock hade jag lyckats få på mig den "vanliga" influensan! Helt sjukt, kan inte minnas sist jag var ens förkyld, så får man vanlig influensa 2 dar innan en viktig operation! Nåväl, nu har man svart på vitt att man inte har kina flunsan. Jag fick utskrivet Tamiflu för att få bort det till operationen, och jag kommer vara ännu mer isolerad fram tills dess, som är torsdag nästa vecka. Känns jäkligt skönt att man inte smittat ner en hel avdelning därborta.