2020-12-08, 07:35
Medlem
Någon mer som haft skiten och är otroligt törstig? Jag dricker vatten hela dagarna och ändå känns det som öken i munnen. Var nog inte så törstig under tiden jag var sjuk, det började när jag höll på och bli frisk och har hållt i sig i flera veckor nu
Citera
2020-12-08, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasseltrasan
Någon mer som haft skiten och är otroligt törstig? Jag dricker vatten hela dagarna och ändå känns det som öken i munnen. Var nog inte så törstig under tiden jag var sjuk, det började när jag höll på och bli frisk och har hållt i sig i flera veckor nu

Utredd diabetes!

Kan vara flera sjukdomar. Ibland blommar andra sjukdomar fram. Törst är karakteristiskt för diabetes. Men behöver inte vara.

Lätt att provta.
Citera
2020-12-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtdontlike
Jag misstänker att jag och sambon har corona.....
Kille 29 år....

Fredag 4/12 - Får lite konstig känsla i halsen/messig torrhosta

lör 5/12 - Astrött, huvudvärk och börjar få lite ont i benen/ryggen- feber på kvällen cva 37.7, stickningar i hela kroppen. som att olja skvätter på huden.

sön 6/12. - Extremt huvudvärk , riktigt ont i ryggen/höften , tappat lite smak o lukt, lite mesig torrhosta typ kommer ibland, feber pendlar 37-38, extremt trött, utslagen......

måndag 7/12 - jag har nedsatt smak/lukt , sambons är dock helt borta, feber 37-38, mår dock lite bättre idag, fruktansvärt ont i ryggen/höften

har faktiskt inte ont i halsen/hostar ej så mycket

Test ska göras imorgon så får väl se...

Tisdag 8/12 - Tillkommen diarre, Forfarande ont i benen/höften, temp ligger vid 37,7 (har 36 vid normal temp), huvudvärk, smak och lukt nedsatt, lukt är nog helt borta då jag inte känner barnend bajslukt från blöjan/pottan....
Citera
2020-12-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasseltrasan
Jag är också ovanligt torr i munnen (testade positivt i fredags).
Symtom: Frusen men ej någon direkt feber, snuva/täppt, nyser, kli i halsen som ger lite hosta.
I övrigt pigg, går någon km om dagen utan att bli anfådd eller trött.
Fullt smak och luktsinne.
Hoppas det håller sig såhär. Känns som snuvan släppt lite idag.
Citera
2020-12-08, 15:18
Medlem
Jag tappade lukt och smak för 4 veckor sen (testat pos.) och har fortfarande inte fått tillbaka det. Men det kan jag leva med. Andra har det mycket värre!
Citera
2020-12-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalern
12:e dagen och torrhostan blir bara värre, Fy fan vilken jävla hosta man har... måste fan blivit lunginflamation eller något, ringde läkare som sjukskrev mig en vecka till och skrev ut Cocillana, fan vad jag hoppas det hjälper. Varje gång jag hostar måste jag använda båda händerna för att ge ett hårt tryck på baksidan av skallbenet för att inte svimma av smärta...

När jag åkte på coronan i April så fick jag symptom som påminde mycket som lugninflammation. Sjuk i två veckor, kände mig helt frisk för att sedan få tillbaka symptom efter 4 veckor som varade i över en månad. Ont i nedersta revbenen efter att jag suttigt längre än en timme i soffan, och andetagen på natten gjorde att jag vakna av att det gjorde så ont att andas. Känningar i sidan på magen vad som verkar vara njurarna.

Väldigt läskigt då man inte läste att Covid kund ge liknande symptom då.
Citera
2020-12-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maada
När jag åkte på coronan i April så fick jag symptom som påminde mycket som lugninflammation. Sjuk i två veckor, kände mig helt frisk för att sedan få tillbaka symptom efter 4 veckor som varade i över en månad. Ont i nedersta revbenen efter att jag suttigt längre än en timme i soffan, och andetagen på natten gjorde att jag vakna av att det gjorde så ont att andas. Känningar i sidan på magen vad som verkar vara njurarna.

Väldigt läskigt då man inte läste att Covid kund ge liknande symptom då.

Läskigt. När blev du helt återställd?
Citera
2020-12-08, 17:54
Medlem
Bekräftat positivt Covid-19 test i lördags. Har idag haft som en periodvis ilande smärta/ömhet från området under pungen. Kan det ha någon samhörighet? Tänker om det påverkat lymfkörtlar, men är dock inte öm i ljumskar eller dylikt.

Någon som känner igen sig? Enligt utländska sidor finns det kända kopplingar mellan viruset och mäns könsorgan, men aldrig hört talas om det i Sverige?
Citera
2020-12-08, 17:57
Medlem
likeets avatar
Ja. Ingen har definitivt inte sagt att det är en Walk in the park, det är en lång jävla infektion som är jävligt jobbig.
Vissa sämre än andra givetvis.
Men att 95% av alla får milda så man kan vara välmående hemma är bullshit

Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
Har alla dom du känner som haft det fått lida???? Det är ju i princip omöjligt, matematiken går inte ihop. Ja, jag menar att den överväldigande majoriteten får milda symtom. 99% var så klart en överdrift. Jag skulle snarare säga 95%.
Citera
2020-12-08, 18:08
Medlem
Jag och pojkvännen var sjuka för två veckor sedan. Halsont, ledont, torrhosta och feber. Symptom som kom och gick. Killen var verkligen sjuk aldrig sett honom så dålig. Några vänner som vi umgåtts med hade covid 3-4 veckor innan. Vi gjorde hemmatest som i våran region bara är svalgprov. Båda våra test var negativa. Lukt och smaksinne helt normalt. Funderar på att ändå ta ett antikropp test. Men min fråga här är : Finns det NÅGON här som har haft KONSTATERAD covid ? OCH som INTE tappat luktsinnet? Alla jag pratar med som haft.... verkligen alla verkar ju ha gjort det.
Man hoppas ju lite på att man ändå haft skiten ändå.
Citera
2020-12-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Bekräftat positivt Covid-19 test i lördags. Har idag haft som en periodvis ilande smärta/ömhet från området under pungen. Kan det ha någon samhörighet? Tänker om det påverkat lymfkörtlar, men är dock inte öm i ljumskar eller dylikt.

Någon som känner igen sig? Enligt utländska sidor finns det kända kopplingar mellan viruset och mäns könsorgan, men aldrig hört talas om det i Sverige?
Nej, det sägs inte så mycket om det här..om alls? Men Kona gick väldigt tidigt ut om det.
Om man vill ha reda på fakta, så måste man nog leta på utländska trovärdiga sidor.
Citera
2020-12-08, 18:25
Medlem
TheKnowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faritajl
Jag och pojkvännen var sjuka för två veckor sedan. Halsont, ledont, torrhosta och feber. Symptom som kom och gick. Killen var verkligen sjuk aldrig sett honom så dålig. Några vänner som vi umgåtts med hade covid 3-4 veckor innan. Vi gjorde hemmatest som i våran region bara är svalgprov. Båda våra test var negativa. Lukt och smaksinne helt normalt. Funderar på att ändå ta ett antikropp test. Men min fråga här är : Finns det NÅGON här som har haft KONSTATERAD covid ? OCH som INTE tappat luktsinnet? Alla jag pratar med som haft.... verkligen alla verkar ju ha gjort det.
Man hoppas ju lite på att man ändå haft skiten ändå.

En bekant till mig berättade häromdan att han EJ tappade lukt eller smak efter konstaterad Covid. Dock gjorde hans övriga familjemedlemmar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in