2020-12-06, 18:52
Medlem
kaerakels avatar
Min sambo hade det och jag klarade mig.
Vi fullbordade t o m äktenskapet under tiden hon var sjuk. Riktigt mäktigt.
Citera
2020-12-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javool
Blev bekräftad smittad idag efter enbart halsont i 2 dagar och nu över. Anledningen till varför jag ens testade mig var för vi hade corona på arbetsplatsen.
Var inte ens mycket halsont.
Hade också bara halsont, lite huvudvärk och orkeslöshet, började med halsont sen försvann de komtillbaka och var förkyld / krasslig i 1vecka, försvann igen och kom tillbaka så funkar corona. Dock fick jag riktigt milt bara som en långvarig förkylning
Citera
2020-12-06, 20:58
Medlem
NirvanAs avatar
Vad tror ni?

Torsdagkväll:
Rinnig näsa och ögon (vaknade av att kudden var blöt)

Fredag:
Kände inget på morgonen, efter lunch blev jag snorig och sen tjock i näsan

Lördag:
Fortfarande snorig, mot kvällen försvann det

Söndag:
Vaknade med lite ont i halsen, kanske 3/10 på egenbedömd smärtskala, nu fram på kvällen kanske 1/10.

Genomgående genom alla dagar: 36.0-36.7 i kroppstemp alltså ej feber eller förhöjning. Känner mig inte direkt sjuk egentligen, så jag kommer gå till jobbet imorron men köra munskydd. SMak och lukt har varit kvar hela tiden.

Tror ni det ändå kan vara corona?
Senast redigerad av NirvanA 2020-12-06 kl. 21:02.
Citera
2020-12-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad tror ni?

Torsdagkväll:
Rinnig näsa och ögon (vaknade av att kudden var blöt)

Fredag:
Kände inget på morgonen, efter lunch blev jag snorig och sen tjock i näsan

Lördag:
Fortfarande snorig, mot kvällen försvann det

Söndag:
Vaknade med lite ont i halsen, kanske 3/10 på egenbedömd smärtskala, nu fram på kvällen kanske 1/10.

Genomgående genom alla dagar: 36.0-36.7 i kroppstemp alltså ej feber eller förhöjning. Känner mig inte direkt sjuk egentligen, så jag kommer gå till jobbet imorron men köra munskydd. SMak och lukt har varit kvar hela tiden.

Tror ni det ändå kan vara corona?
Känner du dig "förkyld" om 7dagar eller börjar må sämre ska du testa dig. Va hemma i vilket fall munskydd hjälper inte så mycket räcker med att du pillrar på kaffekoppen på jobbet och nån annan kommer nära den så kan dom bli smittad också om du har corona. Hade exakt som du beskriver, halsont på morgonen som blir bättre under dagen och värre innan läggdags, inge feber men hade rejäl rethosta och märkte då jag var orkeslös, tog test efter 7dagar och det visade positivt.
Citera
2020-12-07, 08:32
Medlem
Riksdalerns avatar
Fattar inte hur min hosta fortfarande är så sjukt jävla jobbig, inte haft feber på flera dagar men hostar så hårt och mycket att jag får skallebang och blir helt yr i bollen.
2 veckor sedan jag började hosta nu, snart fåre fan i mig vara nog.
Citera
2020-12-07, 11:04
Medlem
Testade positivt i fredags 4/12.
4-5 dagar innan test var jag frusen men i övrigt inga symtom.
Dagen innan test känningar i halsen men inte direkt ont.
Började bli täppt i näsan på fredagen därför jag beställde ett självtest.
Provsvar på lördag eftermiddag - positvt

Har varit lite täppt hela helgen, ingen feber men lite frusen.
Varit uppe och pigg hela tiden.
Lite hosta och lite stickningar i bröstkorgen.

Det västa är oron att det ska bli värre!
Undrar när min infektion började? I samband med att jag blev frusen eller då jag började känna i halsen?

...Undrar vad jag vill ha sagt med detta inlägget...behövde bara skriva av mig lite

Är det förresten någon här som upplevt väldigt torr hud i ansiktet i samband med C19?

Tillägg: Nyser och har rinnsnuva vilket inte ska vara C19-symtom....Finns det fortfarande felaktiga provsvar?
Senast redigerad av ginzling 2020-12-07 kl. 11:33.
Citera
2020-12-07, 12:03
Medlem
CliviaMiniatas avatar
När man läser här så ser man att den här sjukdomen verkligen yttrar sig olika. Jag blev återsmittad efter cirka 8 månader. Nu har jag var jag sjuk sedan 19/11. Den här gången fick jag inga lilaaktiga utslag. Istället satte sig viruset i ögonen först och efter två veckor med ögonbesvär som knallröda ögon, grumlingar och blixtar, kom andningsproblemen.
Andningsproblemen lika lömska som förra gången. Kröp bara på omärkligt. Jag medicinerade med mina 10 år gamla astma mediciner och vodka. Fungerade den här gången också. Vodka med thailänsk siriracha sås, chili och vitlök. Bra mix. Vanlig hostmedicin också bra. Givetvis också blodförtunnande. Vanlig Bamyl eller liknande funkar perfekt.
Nu mår jag bra igen.
Min dotter som gjorde sin praktik på en högstadieskola blev också återsmittad, men fick bra lindriga symptom som huvudvärk och lite ont i halsen. Vi fick båda total förlust av smak och lukt. Som första gången i våras.
Både i våras och nu så bär jag munskydd och tvättar händerna ofta. Nu har jag klarat skiten 2 gånger fast jag är 65 år och har underliggande sjukdom. Borde ha varit död för länge sedan. Men är pigg och nu ska jag ut med hunden på promenad i det ständiga gråa vädret.
Citera
2020-12-07, 12:47
Medlem
Ok tack, bra att veta, fick bli ett test idag som chefen hjälpte till att beställa hem till mig.

Citat:
Ursprungligen postat av danichea1
Hade också bara halsont, lite huvudvärk och orkeslöshet, började med halsont sen försvann de komtillbaka och var förkyld / krasslig i 1vecka, försvann igen och kom tillbaka så funkar corona. Dock fick jag riktigt milt bara som en långvarig förkylning
Citera
2020-12-07, 16:22
Medlem
Butternutsquashs avatar
Är det bara sillmjölkarnas sillmjölkar som ventilerar sina sjukdomsyttringar här? Har många i min närhet (inklusive jag) som testat positivt. Samtliga och då menar jag verkligen ALLA, har endast fått milda symtom i form av snuva alternativt känningar i hals. Vi tillhör förmodligen de 99% som får symtom likt dessa. Vad det är för fel på er andra har jag ingen aning om. Vad skiljer er från gemene man? Och hur lyckats man åka på det två gånger?! Har man inte lärt sig bättre?
Citera
2020-12-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Min sambo hade det och jag klarade mig.
Vi fullbordade t o m äktenskapet under tiden hon var sjuk. Riktigt mäktigt.
Antagligen är du immun.
Citera
2020-12-07, 17:36
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
När man läser här så ser man att den här sjukdomen verkligen yttrar sig olika. Jag blev återsmittad efter cirka 8 månader. Nu har jag var jag sjuk sedan 19/11. Den här gången fick jag inga lilaaktiga utslag. Istället satte sig viruset i ögonen först och efter två veckor med ögonbesvär som knallröda ögon, grumlingar och blixtar, kom andningsproblemen.
Andningsproblemen lika lömska som förra gången. Kröp bara på omärkligt. Jag medicinerade med mina 10 år gamla astma mediciner och vodka. Fungerade den här gången också. Vodka med thailänsk siriracha sås, chili och vitlök. Bra mix. Vanlig hostmedicin också bra. Givetvis också blodförtunnande. Vanlig Bamyl eller liknande funkar perfekt.
Nu mår jag bra igen.
Min dotter som gjorde sin praktik på en högstadieskola blev också återsmittad, men fick bra lindriga symptom som huvudvärk och lite ont i halsen. Vi fick båda total förlust av smak och lukt. Som första gången i våras.
Både i våras och nu så bär jag munskydd och tvättar händerna ofta. Nu har jag klarat skiten 2 gånger fast jag är 65 år och har underliggande sjukdom. Borde ha varit död för länge sedan. Men är pigg och nu ska jag ut med hunden på promenad i det ständiga gråa vädret.

Bara en fundering men hur lyckas man bli sjuk två gånger? Chansen att bli sjuk en gång är ändå relativt liten så länge man håller rekommendationer men så två gånger är ganska imponerande och måste betyda att du hänger på helt fel ställen.

Men skönt att det ändå gått bra båda gångerna.
Citera
2020-12-07, 18:26
Medlem
likeets avatar
Snacka skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
Är det bara sillmjölkarnas sillmjölkar som ventilerar sina sjukdomsyttringar här? Har många i min närhet (inklusive jag) som testat positivt. Samtliga och då menar jag verkligen ALLA, har endast fått milda symtom i form av snuva alternativt känningar i hals. Vi tillhör förmodligen de 99% som får symtom likt dessa. Vad det är för fel på er andra har jag ingen aning om. Vad skiljer er från gemene man? Och hur lyckats man åka på det två gånger?! Har man inte lärt sig bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in