2020-05-19, 17:18
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litensvartsol
Någon som varit sjuk länge som tillfrisknat än?? Behöver lite peppande historier. Har det gått över en dag eller har du successivt blivit bättre? Går snart in i vecka nr 4 med låg feber som vägrar ge med sig och börjar ge upp om att någonsin tillfriskna.

tror inte man blir frisk utan medicin om man är en av dom som har det kroniskt så att säga..

men håll ut ändå, förhoppningsvis kommer det någon medicin som kan hjälpa dig bli av med viruset så småningom.
Citera
2020-05-19, 17:36
Medlem
Livsgjutarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tour_de_france
Har varit dålig sedan mars nu med ganska lindriga symptom, men det är ändå tärande i längden, kan ju inte jobba hemifrån hur länge som helst... Och hur i helvete ska jag kunna veta om det är corona eller något annat skit?

Har haft förhöjd kroppstemperatur som gått i vågor, började i mars. Hade 38.2 som högst sista veckan i mars men har känt mig febrig sedan dess, mätt temp som pendlat mellan 36.5 till 38.3 i princip varannan dag. Haft frossa på kvällarna ibland, och huvudet känns som man suttit i en bastu i princip hela tiden. Känner mig helt utmattad och har typ känt mig bakfull i två månader nu... Har blivit helt röd i ansiktet också, ser ut som jag är solbränd, men har varit isolerad sedan mars...

Har också märkt en sorts kliande i halsen på kvällen, sover bättre på sidan och tycker att det känns jobbigt att anda då och då.

Vad fan?!

Hur orkar du jobba när du skriver att du känner dig helt utmattad? För mig är helt utmattad helt utmattad.
Citera
2020-05-19, 17:42
Medlem
tour_de_frances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Hur orkar du jobba när du skriver att du känner dig helt utmattad? För mig är helt utmattad helt utmattad.

Har inte så mycket till val och har ett ganska slappt jobb, har knappt gjort något dock, mest svarat på mejl. Är ju inte helt utslagen, utan febrig och trött. Ligger mest och vilar.
Citera
2020-05-19, 17:52
Medlem
Livsgjutarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tour_de_france
Har inte så mycket till val och har ett ganska slappt jobb, har knappt gjort något dock, mest svarat på mejl. Är ju inte helt utslagen, utan febrig och trött. Ligger mest och vilar.

Och du har haft denna tröttheten i 6 veckor ungefär? Fytusan! Låter inte lovande jag är själv desperat efter att också känna mig "helt utslagen" och det har inte ens gått två veckor. Mardrömmen att bli en i gänget bland långtids corona folket.
Senast redigerad av Livsgjutaren 2020-05-19 kl. 18:18.
Citera
2020-05-19, 18:06
Medlem
Mycket spekulation nu - finns inga studier som kan fastslå att covid-19 kan bli ligga latent eller bli kronisk.
Citera
2020-05-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske-det
Mycket spekulation nu - finns inga studier som kan fastslå att covid-19 kan bli ligga latent eller bli kronisk.

Det är ett nytt virus så inga långtidsstudier finns ännu. Är man sjuk i flera månader så är det något som är väldigt fel, det förstår du väl?
Citera
2020-05-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske-det

Nej det får vi verkligen hoppas, vilken mardröm. Därav, ni som varit sjuka länge men tillfrisknad helt, håll oss gärna uppdaterade!!
Citera
2020-05-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litensvartsol
Nej det får vi verkligen hoppas, vilken mardröm. Därav, ni som varit sjuka länge men tillfrisknad helt, håll oss gärna uppdaterade!!

Tilfrisknad efter 8 veckor med feberkännsla m.m. Jag är två veckor symptomfri nu and counting.
Citera
2020-05-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namndoltitext
Har någon i denna tråd dött än? Om inte, ni som blivit sjuka...hur tror ni att ni blev smittade?

Blöt kyss

Först och främst.. är ditt namn: Namndolditext ett anagram? Heter du något av de bokstäver som finns i ditt avatar namn?
Isf gissar jag på namnet: Mandolin

Vet att en vän fick smittan från dagis. Först kom barnen hem med sjukan och 1-2 dygn senare så blev föräldrarna sjuka. Bekräftat covid genom prover.
Barnen är bra nu men ena föräldern har varit inlagd och är helt matt nu, svårt att leva o orkar inte knappt ens gå längre pga dålig syresättning. Den andra hostar bara lite och är relativt opåverkad allmänt. De har haft det i ca 27-29 dagar någonstans där minns inte exakt.
Fast de lever iaf
Citera
2020-05-19, 18:45
Medlem
Jrpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namndoltitext
Har någon i denna tråd dött än? Om inte, ni som blivit sjuka...hur tror ni att ni blev smittade?

Blöt kyss
Hur tänkte du att de som dött skulle svara i tråden?
Citera
2020-05-19, 18:51
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Nja inte nödvändigtvis - bara en stor grupp som har typ A generellt om de är de du syftar på. Precis som högt blodtryck
Jo enligt studier. Bara att googla.
Citera
2020-05-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Och du har haft denna tröttheten i 6 veckor ungefär? Fytusan! Låter inte lovande jag är själv desperat efter att också känna mig "helt utslagen" och det har inte ens gått två veckor. Mardrömmen att bli en i gänget bland långtids corona folket.
Ja, jobbar man och förväntas prestera, är det nog en mardröm att ha on-offsymtom i många veckor.
Vi exponeras ju för ett helt nytt virus, två veckors sjukdomstid/ konvalescens är optimistiskt tänkt av både FHM och allmänhet.
Själv är jag fullt nöjd med att symtomen har varit hanterbara utan sjukhusvistelse.
Men skidåkare och folk som flögs in via Mahan Air gav mig 8 veckor som jag gärna varit utan. I tillägg har min nationella stolthet fått sig en betänklig repa i lacken. OT, beklagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in