2020-08-31, 12:30
Medlem
Hej! Nu sitter jag här och är hyggligt orolig .. jag har ådragit mig nästäppa nu när barnen börjat skolan, har ej feber eller hosta iaf inte för tillfället och känner mig inte sjuk. Skulle i vanliga fall jobbat men nu är läget som det är.

Bör jag vara orolig? Ju mer jag läser om den här sjukdomen ju mer "rädd" blir jag. Vissa ha har haft nästäppa! 2 veckor senare pang 40 grader feber och svårt att andas, yttligare några veckor eller månader fått lungemboli.

Hur vanligt är detta?
Citera
2020-08-31, 14:42
Medlem
GodModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Hej! Nu sitter jag här och är hyggligt orolig .. jag har ådragit mig nästäppa nu när barnen börjat skolan, har ej feber eller hosta iaf inte för tillfället och känner mig inte sjuk. Skulle i vanliga fall jobbat men nu är läget som det är.

Bör jag vara orolig? Ju mer jag läser om den här sjukdomen ju mer "rädd" blir jag. Vissa ha har haft nästäppa! 2 veckor senare pang 40 grader feber och svårt att andas, yttligare några veckor eller månader fått lungemboli.

Hur vanligt är detta?

Har gått igenom samma saker som dig. Ligger nu raklång. Feber sedan i fredags toppar 40. Svettas som en gris. Allt jag har är dyblött. Gjorde covid test idag och svaret kommer om 48 tim.
Citera
2020-08-31, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
Har gått igenom samma saker som dig. Ligger nu raklång. Feber sedan i fredags toppar 40. Svettas som en gris. Allt jag har är dyblött. Gjorde covid test idag och svaret kommer om 48 tim.

Hmm... ok fan det lär ju inte skoj... jävla skit.. om det nu blir så! Fan man har shoppat på sig allt möjligt skydd som man använt men man blir sjuk iaf . Jag ger upp det här snart
Citera
2020-08-31, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Hmm... ok fan det lär ju inte skoj... jävla skit.. om det nu blir så! Fan man har shoppat på sig allt möjligt skydd som man använt men man blir sjuk iaf . Jag ger upp det här snart

Lugna ner dig, bra att du tar det på allvar men andas och tänk realistiskt.
Det är höst, folk börjar träffas i skolorna och all skit börjar gå runt mellan folk igen precis som alla år tidigare.

Risken att du drabbats av en vanlig snuva är betydligt större än covid.
Känner flera som k VG-regionen är FÖRKYLDA just nu, med negativa tester, jag är lite harklig i halsen liksom många andra - ta det lugnt, håll dig från Flashback och slappna av
Citera
2020-08-31, 23:15
Medlem
Kan reta mig lite på upplägget med att testa sig här i söder.
Man bokar en tid på ett apotek för att få ut testet. Du kan inte göra det själv utan måste ha ombud både dit och tillbaka.

Fan ställ ett jäkla tält med enkel rad där du hämtar och lämnar även om du är kass.
Har fan inga anhöriga att skicka och måste boka tider o allt.
Ringa 117 17 o boka tid är ju lika hopplöst, sitta i telefonköer får andra göra.

Har en sketen förkylning. Tror fan man inte bryr sig utan jobbar vidare i stället.

Fan hade det varit smidigt hade ju fler testat sig.
Citera
2020-08-31, 23:59
Medlem
Samuel332s avatar
Det är helt sjukt. Blev smittad i Maj, tappade luktsinnet kom såsmåning om tillbaka. Nu känner jag en metallisk/blodaktig soplukt i Kaffe, Friterad mat, Kött ja nästan allting. Håller på att bli galen blir värre för varje dag vad fan kan man göra? Kan man typ få ut ersättning för detta. Jävla skitvirus.
Citera
2020-09-01, 08:25
Medlem
I fredags var jag barnvakt åt en snorig unge, i söndags vaknade jag med halsont som försvann under dagen men blev snorig mot kvällen. På natten vaknade jag i panik (pga min panikångest) av att jag trodde jag inte fick luft.
Igår drog jag på mig en rethosta som är jobbigare nu idag. Dom enda symptom jag har just nu är snorig och torrhosta.

Med tanke på min dåliga psykiska ohälsa så håller jag på att gå under pga katastroftankar, ser mig själv ligga på sjukhus utan att någon kan hjälpa mig. Har också begravt en nära äldre som gick bort i covid-19.

Ska testa mig idag men hur står ni ut ni som inte vet om det är en förkylning eller corona?
Citera
2020-09-01, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttBekymmerJagHar
Lugna ner dig, bra att du tar det på allvar men andas och tänk realistiskt.
Det är höst, folk börjar träffas i skolorna och all skit börjar gå runt mellan folk igen precis som alla år tidigare.

Risken att du drabbats av en vanlig snuva är betydligt större än covid.
Känner flera som k VG-regionen är FÖRKYLDA just nu, med negativa tester, jag är lite harklig i halsen liksom många andra - ta det lugnt, håll dig från Flashback och slappna av

Man blir nojig då en kollegas pojk åkte in för andningsbesvär ,men jag försöker.. nosofobin ligger på max nu så det är lite halv svårt. Tack för lugnande svar
Senast redigerad av ArganaS 2020-09-01 kl. 09:00.
Citera
2020-09-01, 16:07
Medlem
FarbrorAgges avatar
Här är en mycket intressant artikel om långtidssjuka i Covid-19 (så kallade "long haulers" på engelska):

I’m a COVID-19 long-hauler and an epidemiologist – here’s how it feels when symptoms last for months

https://theconversation.com/im-a-covid-19-long-hauler-and-an-epidemiologist-heres-how-it-feels-when-symptoms-last-for-months-143 676
Citera
2020-09-02, 13:12
Medlem
Hallsakaefts avatar
Vad har man för skyldigheter vid misstanke om smitta? SKA man testa sig? SKA man stanna hemma?

Och man har ju hört om massa olika symptom.

Själv skulle jag tro att jag kunde ha det utan att inse det.. Jag är kroniskt snorig ändå.

Nu har jag åkt på ett klassiskt ryggskott, men det strålar ut i hela högerbenet några gånger i timmen och även runt midjan ner i ljumsken. Men det kanske bara är ischias?
Citera
2020-09-02, 18:29
Medlem
Någon som vet om man har en skyldighet att sitta i karantän om man är smittad av covid-19. Finns det någon föreskrifter eller lagar kring det?
Citera
2020-09-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Någon som vet om man har en skyldighet att rsitta i karantän om man är smittad av covid-19. Finns det någon föreskrifter eller lagar kring det?

Ja det lyder ju under smittskyddslagen om jag läst rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in