2020-05-19, 12:44
Medlem
LiljanSs avatar
21 År Gammal Man, Timeline:

Torsdag 14 Maj: Något ont i skelettet, främst i Axlarna/armarna, kändes typ som växtvärk.

Fredag 15 Maj: Fortfarande lite ont men inget som jag tänkte på eller kände av direkt, mådde typ helt okej. Träffade en kompisgrupp på 5 personer denna kväll och vi hade några drinkar, blev inte full men salongsberusad.

Lördag 16 Maj: Vaknade upp med Torr mun i vanlig ordning efter att ha druckit lätt men inga vidare symtom. Under dagen dock började jag typ frysa lite smått, som när man börjar bli förkyld, hade en mental aptit men när jag väl hade ätit halva min lunch var jag inte så hungrig längre. Gick även på toa runt 4 gånger denna dag, tror det var diarre, men min diet är inte heller stabil/fiberrik direkt så jag det brukar hända då och då. Senare på kvällen började jag känna mig varm, halv tolv var min temp 38.7 grader men kände mig inte direkt "varm" utan mer lite småfrysen så jag gick o la mig.

Söndag 17 Maj: 38.3 Grader kl 11:24 på morgonen, vaknade upp och mådde lite bättre typ, torr mun igen, hade typ en spottboll i halsen, kändes lite lite tjockt som om jag hade spott typ, lite ont i ögonen om jag kollade direkt ner/upp/höger/vänster, kände mig lite "svag" och skör. Slutade söndagen med en temperatur på 39.2 grader kl 11 på kvällen.

Måndag 18 Maj: 37.7 Grader 10:30 på morgonen, 37.4 vid 2 tiden, och 36.7 vid 4 tiden, denna temp efter att jag tagit en alvedon, övrigt gjorde ögonen mindre ont, ingen huvudvärk, fortfarande en liten klump i halsen / körtlarna kanske var lite svullna eller något? Halv åtta på kvällen började jag dock känna en liten "spänning" i typ revbenen, typ som om det var upplåst / utspänt eller om man hade fått ett lätt slag i magen för en halvtimma sen typ, men inga problem med att andas, pratade i telefon i några timmar utan att ha några andningsproblem eller känna mig trött osv. Diarre ish 3 gånger i måndags också. 37.5 vid 23:00 på måndag innan jag la mig.

Tisdag 19 Maj (Idag): Kl 11 på morgonen var min temp 37.3, halsen känns nu som en liten liten sten i, gör inte "ont" men är lite lite obegagligt, skulle inte kalla det vanligt halsont utan mer typ när man har haft det och är inne på sista 2 dagarna. Svettades under natten men temperaturen är ju ok? Tog temp igen 12:30 idag vid lunchtid och temperaturen var 37.1. Ingen huvudvärk, inget ögonont, ingen feber, kände mig hungrig, mår typ helt ok, enda som jag känner av idag är lite i halsen och lite lite spänt i lungorna.

Skulle vilja gå och testa mig men som ovanstående funderade över så vet jag heller inte hur säkert det är att gå och göra det och dels tror jag inte att jag kommer få testas?
Citera
2020-05-19, 12:59
Medlem
Har någon i denna tråd dött än? Om inte, ni som blivit sjuka...hur tror ni att ni blev smittade?

Blöt kyss
Citera
2020-05-19, 13:01
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Stanna hemma

Båda mina insjukningtillfällen har börjat med diarree. Hostan har vid båda tillfällen kommit ett dygn senare.

Ta det säkra före det osäkra.

48t symtomfri är det ju som gäller 🌸

Jo jag tog det säkra före det osäkra nu och sjukskrev mig.

Jag har spända olustkänslor i magen och benen har börjat darra också så det var lika bra. Har ingen hosta än...pepper peppar. Brukar ha plåtmage i vanliga fall ,därför undrade jag bara.

Tack för rådet!
Citera
2020-05-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Jag tror att det finns en väldigt stor risk med det. Misstänkta fall går ju precis där du tänkt besöka, och oavsett skyddsåtgärder cirkulerar det med stora odds mycket coronavirus i området. Så länge barnet inte har feber tror jag inte du behöver vara orolig.

Undvik att testa dig om du kan skulle jag säga. För tänk om du har ett "vanligt" virus och sedan får covid på köpet. Ingen bra deal imo

Jag avvaktar lite. Tror själv mitt barn har ett virus pga avsaknad av vita "prickar". Dessutom jobbigt sår "afte" i munnen som tyder på virus. Även jag har till och från känt som att ett virus grejar lite fram och tillbaka, lite blåsor i munnen, öm i huden av och till och känt mig lite konstig. Det kan ju vara så att vi har covid allihopa men då är det ju ändå inget att göra något åt.
Citera
2020-05-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Jag avvaktar lite. Tror själv mitt barn har ett virus pga avsaknad av vita "prickar". Dessutom jobbigt sår "afte" i munnen som tyder på virus. Även jag har till och från känt som att ett virus grejar lite fram och tillbaka, lite blåsor i munnen, öm i huden av och till och känt mig lite konstig. Det kan ju vara så att vi har covid allihopa men då är det ju ändå inget att göra något åt.
Du skrev tidigare 2/5 om ditt barn som hade halsont. Har du fler barn?
Citera
2020-05-19, 14:41
Medlem
rotherys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Kvinna på facebook berättar
hon har varit sjuk i 11 veckor
https://pbs.twimg.com/media/EYOA0NyWsAAPq3g?format=png&name=small
https://pbs.twimg.com/media/EYOA1J3XgAEcEqO?format=png&name=small
Jag fick mina första symptom 10 mars, så idag tror jag att det är 11 veckor precis. Har precis samma tankar som kvinnan på fb.

Det symptom som varit med längst är slemmet nere i luftrören som gör att man vill harkla sig för jämnan, men även detta är olika från dag till dag. Diffus känsla av att det är "nåt skit" i lungorna. Övriga symptom pendlar kraftigare: Galen molande värk i diafragman, magsmärtor, distinkt smärta lite varstans i bröstkorgen, ryggvärk, märkligt "pirrande" på hela framsidan av bröst/mage, konstig känsla av "skvalpande" från nederkant av revbenen, etc. Läste att om nedre lungorna är irriterade/imflammerade så kan de i sin tur irritera diafragman som blir spänd och trycker onaturligt på tarmarna som får frispel. Har haft sjuka nätter där det bubblat rejält i tarmarna konstant utan ens 5sek uppehåll, ibland även dagtid, men känns som det ökar när man ligger ner raklång. Det är mest aktivitet allra längst upp i tarmpaketet på vänstersidan, så långt upp att man frågar sig: har jag ens tarmar här???

Ingen feber whatsoever under dessa veckor, vilket nästan spär på känslan av att kroppen är "hemsökt" av nåt som immunförsvaret skiter i att bekämpa.

Det är nåt sanslöst vad detta virus är oberäkneligt. Tror man måste ge det ett par månader till innan verkligen bilden blir tydligare av hur många som liksom mig aldrig blir akut sjuka men istället dras med det över längre tid, men som "flyger under radarn" eftersom de stannar hemma och avvaktar och därför inte dyker upp i nån statistik.

Glöm allt vad "borde" heter utifrån vad man lärt sig om "gammal vanlig" förkylning/influensa.
Citera
2020-05-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Stanna hemma

Båda mina insjukningtillfällen har börjat med diarree. Hostan har vid båda tillfällen kommit ett dygn senare.

Ta det säkra före det osäkra.

48t symtomfri är det ju som gäller 🌸

Då verkar du vara en av dom som har haft Covid 19 två gånger? Det låter otäckt om man inte blir immun som ju folkhälsomyndigheten säger att man troligtvis blir. Har själv haft märkliga symptom som ont i ländryggen, diarré, hög puls, hjärtrusning vid minsta ansträngning och huvudvärk. Dock inget annat så det kan ju ha varit falskt alarm.
Citera
2020-05-19, 14:51
Medlem
tour_de_frances avatar
Har varit dålig sedan mars nu med ganska lindriga symptom, men det är ändå tärande i längden, kan ju inte jobba hemifrån hur länge som helst... Och hur i helvete ska jag kunna veta om det är corona eller något annat skit?

Har haft förhöjd kroppstemperatur som gått i vågor, började i mars. Hade 38.2 som högst sista veckan i mars men har känt mig febrig sedan dess, mätt temp som pendlat mellan 36.5 till 38.3 i princip varannan dag. Haft frossa på kvällarna ibland, och huvudet känns som man suttit i en bastu i princip hela tiden. Känner mig helt utmattad och har typ känt mig bakfull i två månader nu... Har blivit helt röd i ansiktet också, ser ut som jag är solbränd, men har varit isolerad sedan mars...

Har också märkt en sorts kliande i halsen på kvällen, sover bättre på sidan och tycker att det känns jobbigt att anda då och då.

Vad fan?!
Citera
2020-05-19, 15:12
Medlem
Vaknade natten mot dag 1 med feber och allmän sjukdomskänsla.

Dag 1 fortsatte febern öka, låg utslagen i sängen hela dagen. Kändes som träningsvärk i hela kroppen. Diarre. Runt 38.5.

Dag 2 vaknar och känner mig fortsatt varm, men lägre temperatur. 37.7. Fortsatt ont i kroppen. Kan vara mer aktiv under dagen. Ihärdig diarre. Kommer väldigt plötsligt. Illamående, känns som ska spy.

Dag 3 ingen feber överhuvudtaget. Smärtorna försvunnit. Diarre 5-6 gånger om dagen. Illamående, känns som ska spy.

Dag 4 Diarre 2-3 gånger. I övrigt mår bra

Dag 5 Ingen diarre. Så gott som fullt återställd (ej kraft att träna, men känner mig inte sjuk)

Kan detta vara Corona? Har inte haft någon hosta, och ingen påverkan på smak/lukt. Kanske var något annat? Kanske värt poängtera att all mat jag ätit under veckan är tillagad av mig och har extremt svårt att tro att det skulle vara någon magsjuka
Senast redigerad av Taharahh 2020-05-19 kl. 15:16.
Citera
2020-05-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Du skrev tidigare 2/5 om ditt barn som hade halsont. Har du fler barn?

Det är samma barn. Det är därför jag tänkte det skulle vara bra med ett halsprov iom att halsontet kommit och gått men är inte så sugen på att bege mig till infektionsmottagning där de även testar för covid. I nuläget får ingen med feber, hosta eller halsont komma till Vc så man hänvisas till dessa särskilda mottagningar.
Citera
2020-05-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taharahh
Vaknade natten mot dag 1 med feber och allmän sjukdomskänsla.

Dag 1 fortsatte febern öka, låg utslagen i sängen hela dagen. Kändes som träningsvärk i hela kroppen. Diarre. Runt 38.5.

Dag 2 vaknar och känner mig fortsatt varm, men lägre temperatur. 37.7. Fortsatt ont i kroppen. Kan vara mer aktiv under dagen. Ihärdig diarre. Kommer väldigt plötsligt. Illamående, känns som ska spy.

Dag 3 ingen feber överhuvudtaget. Smärtorna försvunnit. Diarre 5-6 gånger om dagen. Illamående, känns som ska spy.

Dag 4 Diarre 2-3 gånger. I övrigt mår bra

Dag 5 Ingen diarre. Så gott som fullt återställd (ej kraft att träna, men känner mig inte sjuk)

Kan detta vara Corona? Har inte haft någon hosta, och ingen påverkan på smak/lukt. Kanske var något annat? Kanske värt poängtera att all mat jag ätit under veckan är tillagad av mig och har extremt svårt att tro att det skulle vara någon magsjuka

Det kan vara covid. Alla har inte hosta och ont i kroppen är ganska typiskt.
Citera
2020-05-19, 16:51
Medlem
Någon som varit sjuk länge som tillfrisknat än?? Behöver lite peppande historier. Har det gått över en dag eller har du successivt blivit bättre? Går snart in i vecka nr 4 med låg feber som vägrar ge med sig och börjar ge upp om att någonsin tillfriskna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in