2020-04-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
ring 1177 på en gång

Har redan gjort det. De hänvisar till vårdcentralen men vårdcentralen vägrar ta emot mig pga misstänkta coronasymptom.
Citera
2020-04-23, 23:10
Medlem
Delar med mig av min troliga covid-19 sjukdomstid.18 dagar nu och jag känner mig frisk. Trodde nästan att det aldrig skulle gå över.
Jag är en vältränad och fullt frisk kvinna på 43 år. Insjuknade från den ena dagen till den andra. Sprang 13 km på söndagen och på måndagen, dagen efter rejäl halsont, lätt feber ( ej över 38 gr), ont i leder, men ändå hyfsat pigg. Ca dag 3 tappade jag all smak. Hade en sorts metallisk smak i munnen ändå. Dag 5 halsonda går över o jag börjar känna mig på bättringsvägen. Dag 6...fortf ingen smak, lätt feber, en enorm trötthet slår mig, jobbig huvudvärk och jag får ont i nacke och axlar( kan vara att jag bullat upp m massa kuddar). Dag 7 ingen feber, men fortfarande enormt trött och sjukdomskänsla. Känns som viruset slår till igen. Nu börjar det sätta sig i luftrören. Som en rejäl förkylning. Inga svårigheter att andas, men ändå tungt på något sätt. Ser till att inte ligga ner så mycket. Jag är så pass pigg att jag kan gå korta o och väldigt långsamma promenader i skogen. Men jag blir helt slut. Får lite ångest på kvällarna ifall det skulle bli för tungt att andas så jag använder dotterns buoventol som är luftrörsvidgande. Inga större förändringar dag 8-11. Men, sen börjar tröttheten släppa. Från dag 12 så är jag "bara" rosslig" i halsen och snuvig. Smaken börjar komma tillbaka.Idag, dag 18 känner jag mig frisk.
Citera
2020-04-23, 23:13
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Tänkte skriva ner min tidslinje och alla symptom

Början av mars
- feber i 4 dagar
- frossa
- muskelvärk
- smak och lukt försvinner under några dagar
- andfådd som en 80-åring
- förhöjd puls

Mår skit hela mars ut med muskelvärk och andfåddhet. Mår sedan bra i en vecka i början av april. Sen kommer symptomen igen.

- muskelvärk
- ont vid inandning i bröstkorgen och ryggen
- torrhosta
- allmän sjukdomskänsla

Vad tror ni? Har jag blivit smittad två gånger?

Ja covid-19 kommer ofta först med lätta symtom sen om kroppen inte beter sig som normalt så blir det klass 3 att immunsystemet löper amok och då är det bråttom.
Citera
2020-04-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
3 av 4 i familjen har varit 3 veckors tid varit rossliga i halsen, småhostiga, 2 haft förhöjd kroppstemp 37.6 i ca en vecka, alla extremt trötta, en av oss hade andningsbesvär första veckan men trodde det var något annat (typ hastigt påkommen ångest, men det var mer som att hon var andfådd). Det ger sig inte men är inte heller vidare allvarligt trots denna långtgående tid. Vi har skämtat om att det skulle vara Covid-19, men nu när man läst att man många inte faktiskt får hög feber och blir dödsjuka så funderar man ju.. Möjligt att det faktiskt skulle kunna vara Covid-19? Alla vaccinerade mot influensan.

Obs: vi har hållit oss ifrån andra och jobbat hemma etc.

Uppdatering från förra inlägget ovan 25/3, för er som följer tråden är det väl intressant att höra.

Barnen verkar helt opåverkade sedan lång tid tiilbaka. Jag är fortfarande extremt trött, snorig, irriterad i halsen. Min sambo har fortfarande andningsbesvär, och de har blivit långsamt bättre. Sambo var hos läkare förra veckan och han trodde definitivt covid (utan att testa pga av han inte bedömde hon hade lunginflammation eller var i riskgrupp + att kritiska perioden passerats). Han trodde att hela familjen haft det. Antingen är det covid som aldrig ger sig, eller en övergående mix av segdraget(dragna virus. Men sambons lungbesvär o läkarens bedömning tyder på att det är/var covid. Isåf , fy fan vad segt virus. Kanske är det som när man har varit riktigt förkyld ibland, hostan och tröttheten kan sitta kvar i veckor. Eller så ligger viruset kvar länge. Eller så blir man sjuk igen. Vem fan vet.
Citera
2020-04-23, 23:23
Medlem
Kände något i halsen i ca 3 veckors tid, var dock aldrig halsont, men nånting kändes långt ner i halsen. Hade förhöjd kroppstemperatur i en vecka cirka. Kände lite tryck över bröstet några dagar, men inga problem att andas. Kan ha varit pga ångest också. Ingen snuva eller hosta eller huvudvärk.

Extremt segdraget vad det än var. Jag brukar bli frisk på några dagar men nu höll det på i flera veckor.
Citera
2020-04-24, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
kan ju vara det, man ska väl vara uppmärksam på märkliga symptom som inte följer det mönster man är van vid. Eller att man får symptom i skov, om man annars aldrig har det. Om du vanligtis har halsont och blir sjuk i två veckor kan ju halsontet du beskrev vara viruset. Det är ju omöjligt att veta. Kan ju vara så att ditt immunförsvar är så starkt att din kropp övervann en vanlig infektion på tre dar istället för två veckor.
Jag själv fick t ex accelererande torrhosta i två dagar och lite halsont. Andra morgonen hostade jag väldigt mycket, jag testade att gå ut men hostade så mycket att jag fick skynda mig hem. Ingen feber/trötthet/sjukdomskänsla. Sedan bara, poff, spårlöst borta. Kan inte minnas att jag hostat i vuxen ålder sådär. Efter nån dag lite halsont igen på kvällen, som försvann nästa dag. Jag dricker mycket apelsinjuice/citronjuice.

det är rätta takter son, såg på tv att koreanerna på sjukhus tar det varje dag intravenöst!
Citera
2020-04-24, 01:01
Medlem
Citat:
37.9 är ingen feber så du har det inte.
Vad snackar du om? Det är visste feber. De flesta ska ligga på 37 grader. Kommer man över 37,5 så är det definitivt feber. Vissa människor har dessutom en lägre kroppstemperatur naturligt. Vissa så lågt som 36 grader. Har han dessutom ätit febernedsättande så har ju det dämpat febern. Med andra ord så torde hans kroppstemperatur vara betydligt högre utan febernedsättande. Sluta sprid sån där dynga här.
Citera
2020-04-24, 01:38
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Tänkte skriva ner min tidslinje och alla symptom

Början av mars
- feber i 4 dagar
- frossa
- muskelvärk
- smak och lukt försvinner under några dagar
- andfådd som en 80-åring
- förhöjd puls

Mår skit hela mars ut med muskelvärk och andfåddhet. Mår sedan bra i en vecka i början av april. Sen kommer symptomen igen.

- muskelvärk
- ont vid inandning i bröstkorgen och ryggen
- torrhosta
- allmän sjukdomskänsla

Vad tror ni? Har jag blivit smittad två gånger?

Citat:
ring 1177 på en gång

Citat:
Har redan gjort det. De hänvisar till vårdcentralen men vårdcentralen vägrar ta emot mig pga misstänkta coronasymptom.

ja det där är inte bra, det betyder att ditt immunförsvar inte lyckats göra sig av med viruset

mest troligt har det blåssat upp igen, men det kan även vara så att du blivit smittad av en annan mutation av viruset

båda sakerna är iaf illa och du bör söka hjälp, vid återfallen kan det bli livshotande på bara några timmar

håll oss uppdaterade!
Citera
2020-04-24, 02:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsa-Stina
Delar med mig av min troliga covid-19 sjukdomstid.18 dagar nu och jag känner mig frisk. Trodde nästan att det aldrig skulle gå över.
Jag är en vältränad och fullt frisk kvinna på 43 år. Insjuknade från den ena dagen till den andra. Sprang 13 km på söndagen och på måndagen, dagen efter rejäl halsont, lätt feber ( ej över 38 gr), ont i leder, men ändå hyfsat pigg. Ca dag 3 tappade jag all smak. Hade en sorts metallisk smak i munnen ändå. Dag 5 halsonda går över o jag börjar känna mig på bättringsvägen. Dag 6...fortf ingen smak, lätt feber, en enorm trötthet slår mig, jobbig huvudvärk och jag får ont i nacke och axlar( kan vara att jag bullat upp m massa kuddar). Dag 7 ingen feber, men fortfarande enormt trött och sjukdomskänsla. Känns som viruset slår till igen. Nu börjar det sätta sig i luftrören. Som en rejäl förkylning. Inga svårigheter att andas, men ändå tungt på något sätt. Ser till att inte ligga ner så mycket. Jag är så pass pigg att jag kan gå korta o och väldigt långsamma promenader i skogen. Men jag blir helt slut. Får lite ångest på kvällarna ifall det skulle bli för tungt att andas så jag använder dotterns buoventol som är luftrörsvidgande. Inga större förändringar dag 8-11. Men, sen börjar tröttheten släppa. Från dag 12 så är jag "bara" rosslig" i halsen och snuvig. Smaken börjar komma tillbaka.Idag, dag 18 känner jag mig frisk.
Ett par klockrena symptom på COVID-19 där. Speciellt det där med att man ska tappa smak, det är en bekräftad verkan som inte finns hos särskilt många andra sjukdomar.

Ring speciella covid-19 numret 11313 o fråga vidare
Citera
2020-04-24, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purity666
Ja det känns som jag har en klump i halsen också. Harklar lite, mest kvällar. Men ingen snuva och får aldrig upp nåt slem, det bara irriterar.
Verkar som många har denna symptom i tråden likaså jag!
Mår bra i allmänhet, varit snuvig till och från med lite hosta senaste månaden. Men senaste veckan har jag haft en märklig känsla i halsen, kanske 5cm under adamsäpplet - som det sitter något där och man vill hosta upp slem men det kommer ingenting alls! Ingen smärta, feber eller andra symptom som utmärker sig.
Citera
2020-04-24, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
Har haft torrhosta i flera veckor, även om jag inte hostar lika mycket nu. Känner mig fortfarande lika tjock i halsen.

Idag kände jag av det sk. "pirret" ordentligt. Känns speciellt i armarna/händerna och i ansiktet. Svårt att beskriva pirret, men det känns lite som domningar, ilningar och som små svidande stickande nålar, ungefär som när man har brännt sig på brännässlor.

Dessutom har jag nån slags obehaglig känsla i nedre ryggen. Känner mig inte speciellt sjuk och har ingen feber, men har en obehaglig känsla av att nåt inte står rätt till.

Ja, det kan vara obehagligt..Hoppas der inte håller i sig så länge..Om du inte har högre feber borde det vara okej.
Ta det så lugnt du kan, men ändå rör på dig så andning cirkulation är igång. Borde lägga sig inom nån vecka. Kolla så det inte är utslag, kan det vara herpesinfektion typ bältros.)(
Citera
2020-04-24, 05:18
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsa-Stina

Det här låter ungefär som det jag gått igenom fast mitt har varit mildare och mer utdraget. Hade 2-3 dagar då det kändes tungt att andas ibland men det kan lika gärna ha varit lätt panikångest. Har varit snorig, halsont, torrhosta om vartannat upp och ner i typ en månad. Misstänker flera förkylningar i rad plus minus eventuell covid19, men vem vet sålänge det inte blir värre än såhär liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in