Citat:
Ursprungligen postat av
Faustik-Funk
Fick 38 graders feber i Onsdags, allmän sjukdomskänsla, ingen feber sedan dess, men en ihållande men lätt torrhosta. Känns strävt i halsen. Ingen förkylning i näsan annars.
Ringer sjukvårdsupplysningen idag då jag medicinerar för ett lätt förhöjt blodtryck (genetiskt) och även då och då har astma känningar. Hänvisar för den snälla men ovetande tanten på 1177 om den här rapporten:
https://www.thelancet.com/pdfs/journals/lanres/PIIS2213-2600(20)30116-8.pdf
Den handlar om att folk som medicinerar med ACE-hämmare kan vara i större risk när den eventuella lunginflammationen sätter in vid ett Covid-19 insjuknande.
Naturligtvis hade hon ingen aning om vad jag pratade om, men vad jag fick fram var att tydligen hade torrhosta och feber varit något som sjukvården hade sett väldigt mycket utav sedan November förra året.
Antingen så har vi flera parallella smittor just nu utöver Covid-19 och den sedvanliga årliga influensan –
eller så har Covid-19 varit aktivt i Sverige långt mycket längre än vad vi tror.
En väldans mycket resande mellan Iran och Sverige gissar jag är ansvarigt för en del av smittspridningen internt.
De officiella siffrorna från Iran på antal smittade och döda är rena falsarier. Multiplicera med 20-30 gånger kanske, Chris Martenson nämnde siffran 2 miljoner smittade häromdagen.
Viruset har alltså funnits länge i Iran och säkerligen kommit därifrån till Sverige i omgångar.
Nyfiken på vad dina ACE-hämmare heter, medicinerar mot hypertoni själv sen nåt år.