2020-03-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Vad jag förstår men jag vet lika lite som du här.

Känns stabilt att man får hantera detta som en gissningslek, nice nice
Citera
2020-03-16, 14:33
Medlem
Jag hoppas ( och tror) att det kommer att bli en del konsekvenser på högre nivå efter detta.
Att många kommer rättskaffigt att få avgå... eller jag hoppas iaf.

Vi är väl nog väldigt överens om att Tegnell inte varit tillräckligt tydlig för att vara en trygg informatör för epedemier och pandemier. Det skulle förvåna mig om han inte får gå. En bra syndabock.
Nästa gärna LÖfven. Han verkar så ouppdaterad, dåligt påläst, och en stark tro på att människor är dumma i huvudet, som likt på 70 talet att människor hellre hör goda ord än struktur och kunskap.
Citera
2020-03-16, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfarfarlig
Okej dom behöver inte visa minsta symptom alls alltså?

Barn får som regel väldigt milda symptom av corona. Men dom kan fortfarande smitta.
Citera
2020-03-16, 14:44
Medlem
Om ni nojar riktigt mycket av Covid-19 (jag själv är en av dom om jag ska vara ärlig) kolla på den videon jag länkar under den ger en rätt bra uppfattning om hur många andra sjukdomar det redan finns och dess hur mycket den smittar varje år. Jag vet att Covid-19 började för ca 3-4 månader sen men det kan ta bort lite av rädslan iallafall.

https://www.youtube.com/watch?v=8Tiuvy6ppC0&t=1s
Citera
2020-03-16, 14:45
Medlem
Om ni nojar riktigt mycket av Covid-19 (jag själv är en av dom om jag ska vara ärlig) kolla på den videon jag länkar under den ger en rätt bra uppfattning om hur många andra sjukdomar det redan finns och dess hur mycket den smittar varje år. Jag vet att Covid-19 började för ca 3-4 månader sen men det kan ta bort lite av rädslan iallafall.

Citera
2020-03-16, 14:45
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Kan man lita på en örontermoneter? Jag mäter min temp en gång var tionde minut och än sålänge ingen feber.
Citera
2020-03-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixabollen

Jag gillar inte bara att vara sjuk och ha feber under lång tid. Det är jobbigt.
Citera
2020-03-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jag gillar inte bara att vara sjuk och ha feber under lång tid. Det är jobbigt.

Ja det förstår jag men det finns som sagt så många andra sjukdomar där det är flera miljoner fall om året som är muterade till max och väldigt mycket farligare. Som sagt är jag orolig för corona och jag tycker att man ska vara orolig över det främst för att skydda de i riskgrupperna men det finns flera tusen virus som kan ge dig samma symptom. Kom ihåg att symptomen man får är en reaktion av immunförsvaret och inte just viruset. Ändå skönt att regeringen blir avslöjade för hur uselt de sköter skattepengarna. Bara två år kvar till 2022.
Senast redigerad av Trixabollen 2020-03-16 kl. 15:06.
Citera
2020-03-16, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixabollen
Ja det förstår jag men det finns som sagt så många andra sjukdomar där det är flera miljoner fall om året som är muterade till max och väldigt mycket farligare. Som sagt är jag orolig för corona och jag tycker att man ska vara orolig över det främst för att skydda de i riskgrupperna men det finns flera tusen virus som kan ge dig samma symptom. Kom ihåg att symptomen man får är en reaktion av immunförsvaret och inte just viruset.

Ja, det är ju så. Och tyvärr är immunförsvarets reaktion flera gånger värre än själva sjukdomen...
Citera
2020-03-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfarfarlig
Känns stabilt att man får hantera detta som en gissningslek, nice nice

Det känns så ja. De flesta andra länder tillåter ju att testa för corona... men inte här.
Citera
2020-03-16, 15:20
Medlem
Jag tror jag har fått Corona. Har hög feber som inte alls låter sig tas ner Hur som helst. Ont i hela kroppen, halsen och huvudet. Kittlar i lungorna men än så länge inte för mkt hosta. Ingen snuva.
Har nog aldrig varit så sjuk som jag är nu och då har jag redan haft influensan i år. Förstår om äldre människor dör av detta. Ibland känns det som min tid är kommen.
Citera
2020-03-16, 15:26
Medlem
Är det någon som vet något mer än våra inkompetenta jävla styrande?
Samt inkompitenta administration på sjukvården?

HUR vet man att man har cororna, och inte en vanlig förkylning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in