2020-03-13, 12:22
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det enda du kan göra är att styra om hennes rädsla. T ex få henne att bli rädd för att träffas i huvudet av nedfallande rymdskrot eller liknande istället.

Ja det är nog inte mycket annat man kan göra...
Citera
2020-03-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Självklart lyssnar jag, dock anser jag inte att mänskliga liv har något riktigt värde, det finns 7 miljarder människor, och utifall vi förlorar några miljoner är det bara possitivt för dom som är kvar.

Dock är detta inte poäng jag kan göra för henne då hon är lite känslig, därför jag bad om hjälp hur jag ska hantera hennes oro, så hon slipper stressa ihjäl sig.

Ok, är det något ni måste diskutera då, räcker kanske att visa hänsyn och förståelse för varandra. Min partner tycker jag är hysterisk, men jag känner att hon får tycka vad hon vill. Hon tycker typ "det är bara lite influensa, oroar mig ingenting". Jag känner inte att jag måste övertyga henne. Spelar ingen roll ändå, blir situationen som i Italien och Kina så blir det ändå isolering här med.
Citera
2020-03-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadishBeef
Har mellan 37,6 - 37,8 nu. Är jag smittad?

Har knappt varit ute på drygt 2 veckor, men varit och handlat 2 ggr.

Sov dåligt inatt och har haft influensa/förkylning från och till fram tills i början förra veckan (VABruari). Kan dålig sömn göra att förkylning gör comeback?

Dag 2: Har nu i börjat hosta, känns i lungorna. Fortfarande låg "feber".
Citera
2020-03-13, 12:47
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Ok, är det något ni måste diskutera då, räcker kanske att visa hänsyn och förståelse för varandra. Min partner tycker jag är hysterisk, men jag känner att hon får tycka vad hon vill. Hon tycker typ "det är bara lite influensa, oroar mig ingenting". Jag känner inte att jag måste övertyga henne. Spelar ingen roll ändå, blir situationen som i Italien och Kina så blir det ändå isolering här med.

Det fetade, det är precis så jag känner med... självklart är det viktigt att ta hand om sig för att undvika att bli smittad så gått det går. Blir det dock riktigt illa i landet jag bor så kommer vi med stor sannolikhet bli smittade i vilket fall, så jag känner att gå runt och vara rädd för det är ett ordentligt slöseri med tid/energi.
Citera
2020-03-13, 12:55
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Hur mycket är den värd då? Långt ifrån alla sjuka ingår i statistiken.

Mycket möjligt. Men hur många har inte blivit räknade som dödsfall orsakade av viruset? Att spekulera emot befintlig data är inte på något sätt trovärdigare än att utgå från den.
Citera
2020-03-13, 13:16
Medlem
Reste i måndags, vistades på flera flygplatser. Haft lite huvudvärk sen igår eftermiddag, flög och kom hem idag och nu helt plötsligt känner jag mig febrig och var tvungen att lägga mig.
Jag har bättre fysik än medel, mellan 25-30 och i övrigt kärnfrisk.
Har tyvärr ingen termometer men känner att jag har feber...

Ska uppdatera er under min tid på dödsbädden.
Citera
2020-03-13, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Halloj!

Är det någon som har koll på hur länge man brukar ligga sjuk i corona (eller brukar och brukar, men om de som blivit smittade varit sjuka i dagar eller veckor)? Har försökt söka runt lite men mest hittat om inkubationstiden. Jag är en ung tjej som varit sjuk i snart tre veckor. Är framförallt hängig och tung i huvudet (ingen feber). Känns som om det sitter i bihålorna. Nyser ibland och får ibland som "hostkväljningar", troligen pga astma. Det störsamma är att det inte går över... Får ingenting gjort utan ligger bara hemma.

Är varken nojig för att få eller att ha corona för egen del men undrar om jag ändå kanske ska testa mig? Symptomen är ju somsagt lindrigare hos unga och jag är övertygad om att det finns ett stort mörkertal i samhället. Dock oklart om man ens får testa sig i detta skitland.

Du har bara hederlig svensk förkylning. Har du inte hög feber så är det inte corona. Dessutom kommer du antagligen ha ordentliga influensasymptom också då det ändå är en influensa.
Citera
2020-03-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Du har bara hederlig svensk förkylning. Har du inte hög feber så är det inte corona. Dessutom kommer du antagligen ha ordentliga influensasymptom också då det ändå är en influensa.
Fast nä en del får bara lättare feber och lite hosta.
Tenderar till att va väldigt lindriga symptom för unga och barn.

Därav sprids den lätt, då folk med viruset tror att de bara ha en förkylning och rör sig ute för att de känner sig friska
Senast redigerad av Regnpojken 2020-03-13 kl. 13:46.
Citera
2020-03-13, 13:58
Medlem
Faustik-Funks avatar
Fick 38 graders feber i Onsdags, allmän sjukdomskänsla, ingen feber sedan dess, men en ihållande men lätt torrhosta. Känns strävt i halsen. Ingen förkylning i näsan annars.

Ringer sjukvårdsupplysningen idag då jag medicinerar för ett lätt förhöjt blodtryck (genetiskt) och även då och då har astma känningar. Hänvisar för den snälla men ovetande tanten på 1177 om den här rapporten: https://www.thelancet.com/pdfs/journals/lanres/PIIS2213-2600(20)30116-8.pdf
Den handlar om att folk som medicinerar med ACE-hämmare kan vara i större risk när den eventuella lunginflammationen sätter in vid ett Covid-19 insjuknande.

Naturligtvis hade hon ingen aning om vad jag pratade om, men vad jag fick fram var att tydligen hade torrhosta och feber varit något som sjukvården hade sett väldigt mycket utav sedan November förra året.

Antingen så har vi flera parallella smittor just nu utöver Covid-19 och den sedvanliga årliga influensan –
eller så har Covid-19 varit aktivt i Sverige långt mycket längre än vad vi tror.
Senast redigerad av Faustik-Funk 2020-03-13 kl. 14:23.
Citera
2020-03-13, 14:06
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Fast nä en del får bara lättare feber och lite hosta.
Tenderar till att va väldigt lindriga symptom för unga och barn.

Därav sprids den lätt, då folk med viruset tror att de bara ha en förkylning och rör sig ute för att de känner sig friska

Corona sätter sig i luftvägarna, men inte i näsan så snuva är inte ett typiskt coronasymptom. Det är vanligare med halsont och hosta.
Citera
2020-03-13, 14:08
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Alla ni som är snoriga kan ju sluta inbilla er att ni har drabbats. Det är inget vanligt symptom utan snarare bara vanligt förkylningssymptom.
Halsont och hosta däremot kan vara varningstecken.
Citera
2020-03-13, 14:33
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Alla ni som är snoriga kan ju sluta inbilla er att ni har drabbats. Det är inget vanligt symptom utan snarare bara vanligt förkylningssymptom.
Halsont och hosta däremot kan vara varningstecken.

Vad jag läst så är täppt/rinnande näsa ett symptom, ovanligt men ett symptom. Så har man det ihop med mer vanliga symtom så har jag full förståelse att man är orolig
Senast redigerad av cosmic_dancer 2020-03-13 kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in