Citat:
Ursprungligen postat av
awoke11
Varför sprider du desinformation? 10-20% av de som får influensa behöver inte sjukvård och du skriver ”jo” har du en nedsatt kognitiv förmåga?
Jo, gamla och sjuka dör av den vanliga influensan, inte lika många men det är endast för att den vanliga inte sprids lika lätt, inte för att den vanliga är mildare.
Citat:
Ursprungligen postat av
jatteloka
Är du dum eller? Vänta tills du andas med respirator.
Började bli hängig igår. Vaknade med ont i halsen idag. Var på gymmet igår vilket jag ångrar nu i efterhand. Såg att de stängt alla SATS i hela norden (där jag gymmar). Får se hur de utvecklar sig. Fick inte isolera mig av chefen utan fick bara OK att stanna hemma idag och imorgon. Och då jobbar jag på ett ställe där det utan tvekan går att sitta hemma i en månad om de skulle behövas.
Samtidigt så känns de lite som att hysterin kring detta gör att man lägger större märke till om folk harklar sig, nyser eller hostar. Man vet liksom inte om de har corona eller om allt är i sin ordning. Jävligt skumt detta.
Det är bara äldre som är i riskgrupperna, precis som en vanlig influensa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Och att dödligheten är 10ggr så stor...
För att den smittar lättare som sagt.
Gamla och sjuka ska absolut vara på sin vakt, men att folk här blir helt hysteriska är bara löjligt.
Ni verkar tro att detta är någon specialinfluensa som dödar unga friska människor...

Classic fjollflashback att sitta som hysteriska småflickor så fort det är något...