2020-03-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRiksPundare
Som redan nämnt är det nu försent att testa sig, iallafall i Stockholm. Oavsett symptom kommer man inte få reda på om det är Corona man har eller om det är något annat, så länge inte symptomen är så illa att man behöver akut sjukvård. Undrar lite hur detta kommer resonera med statistiken. Borde inte detta innebära att Stockholms bekräftade fall kraftigt kommer sjunka de kommande dagarna, när fallen i verkligheten bara kommer öka? Och finns inte risken att detta leder till en falsk trygghetskänsla? Detta skulle kunna innebära att man bär sig åt mindre försiktigt, vilket i sin tur leder till ökad smitta. Var detta ett särskilt smart beslut av stockholm?

Jovisst. Testkiten kanske är slut eller dom hinner inte. Det kanske går att ta reda på i efterhand. Själva viruset blir man ju inte av med.

Man måste nog räkna med att smittas som boende i Sthlm även om man undviker allmänna kommunikationer? Jobba på en arbetsplats med många människor och bo mitt i inne i stan, man måste ju till affären ibland. Att bli allvarligt sjuk måste undvikas. Svårt läge med jobbet. Ska man söka tjänstledigt och gå i ide eller rent av säga upp sig? Då har man ingen inkomst sen. Svåra frågor.
Citera
2020-03-12, 09:24
Medlem
Bizmarcks avatar
Haha, helt plötsligt har varenda ängslig incel i denna tråd börjat känna sig ”hängiga” och ringer till jobbet och sjukskriver sig.
Kan hända att det har med den slopade karensdagen att göra?
Citera
2020-03-12, 09:30
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det är en helt jävla vanlig influensa, enda skillnaden är att det smittar lättare.

Folk är så jävla veka...

Nej din efterblivna dåre. 10-20% behöver inte sjukvård av influensa!
Citera
2020-03-12, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Nej din efterblivna dåre. 10-20% behöver inte sjukvård av influensa!
Jo, de som tillhör riskgrupperna dör ofta av vanlig influensa, precis som nu.

Så jävla töntigt att fjanta runt som ni gör, helt hysteriska...
Citera
2020-03-12, 09:44
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Haha, helt plötsligt har varenda ängslig incel i denna tråd börjat känna sig ”hängiga” och ringer till jobbet och sjukskriver sig.
Kan hända att det har med den slopade karensdagen att göra?

Tråden går ut på att folk som har eller tror sig ha covid-19 ska berätta om det. Jag tror det har med det att göra.
Citera
2020-03-12, 10:39
Medlem
awoke11s avatar
Citat:

Varför sprider du desinformation? 10-20% av de som får influensa behöver inte sjukvård och du skriver ”jo” har du en nedsatt kognitiv förmåga?
Citera
2020-03-12, 10:40
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
En i min skola har varit i Norra Italien och åkt skidor. Jag har ont i halsen, snuva, hostar.Ingen feber dock. Lönt att kolla upp?
Måste man åka in till sjukhuset eller var fan kollar jag mig

Citat:
Ursprungligen postat av 2laatu
Från: https://www.1177.se/Stockholm/sa-fungerar-varden/varden-i-stockholms-lan/om-corona/covid-19--coronavirus-nat/ kan du hitta följande information :

"Ring telefonnummer 1177 om du får feber, hosta eller andningsbesvär och något av följande stämmer in på dig:

Du har under de senaste 14 dagarna varit i Kina, Hongkong, Iran, Sydkorea, norra Italien eller Tyrolen i Österrike.
För Italien omfattas Aostadalen, Piemonte, Ligurien, Lombardiet, Emilia-Romagna, Trento-Alto Adige, Veneto, Friuli Venezia Giulia, Toscana och Marche.
Du har under de senaste 14 dagarna varit i kontakt med någon som har covid-19."

Så enligt denna information som gällde när detta inlägg skrevs så bör du helt enkelt ringa 1177 och fråga om hur du ska göra.
Nej, tvärtom, Corona är inte snuva, personen i hans skola har varit i Italien men har INTE corona. Så ingenting stämmer förutom liten hosta. Det ska man inte kolla upp.
Citera
2020-03-12, 11:10
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Det är en helt jävla vanlig influensa, enda skillnaden är att det smittar lättare.

Folk är så jävla veka...
Är du dum eller? Vänta tills du andas med respirator.

Började bli hängig igår. Vaknade med ont i halsen idag. Var på gymmet igår vilket jag ångrar nu i efterhand. Såg att de stängt alla SATS i hela norden (där jag gymmar). Får se hur de utvecklar sig. Fick inte isolera mig av chefen utan fick bara OK att stanna hemma idag och imorgon. Och då jobbar jag på ett ställe där det utan tvekan går att sitta hemma i en månad om de skulle behövas.

Samtidigt så känns de lite som att hysterin kring detta gör att man lägger större märke till om folk harklar sig, nyser eller hostar. Man vet liksom inte om de har corona eller om allt är i sin ordning. Jävligt skumt detta.
Citera
2020-03-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terwaloo
Gör vad du måste.

Som alla vet så var redan samhällskontraktet brutet innan Corona och redan då fick var och en klara sig på egen hand.
Nu gäller det verkligen liv och död.
Samhället skiter i oss medborgare så därför blir vi tvungna att göra samma sak. Det får gå som det vill och det är inte ditt eller någon annans fel om det går illa utan våra styrandes.
Så sant. Samhällskontraktet är brutet. Spelar ingen roll att vi har den högsta skatten i världen. Vi får inte tillbaka det i form av de välfärdstjänster som pengarna ska gå till. Den förra och nuvarande regeringen har misslyckats kapitalt och är ett gäng karriärs och pengakåta svin som inte bryr sig om folket.
Citera
2020-03-12, 11:28
Medlem
Citat:

Du är den största tönten här som försöker spela allanballan när liv står på spel. Men gå och smitta dina äldre nära och kära du och be om förlåtelse när de ligger på dödsbädden, din jävla tönt. Ingen tycker att du är häftig med din ignorans.
Citera
2020-03-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Nu när Z-day närmar sig är det bäst att vara uppmärksam på symtom i kroppen.

Vilka är symptomen?
Och när ska man oroa sig på allvar?

Jag har fått ont i halsen och har mätt temp 37,9. Har tagit alvedon.
Har inte varit outomlands, spritar händerna när jag varit ute, inte varit i folksamlingar, åker egen bil, minimal kontakt med människor. Samma med frugan.
Är det kört nu?

"Är det kört nu"? Bor du under en sten?
Citera
2020-03-12, 11:51
Medlem
Om ni har Corona eller känner er sjuka, stanna hemma och ring 1177 eller det där andra numret.. 113 31? Ni kommer ej att dö och sluta läsa aftonbladet. Läsa folkhälsomydighetens hemsida istället. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in