2020-03-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Är avundsjuk på och provocerad (haha) av alla som säger att dom bara har kliande / kittlande i halsen när dom är sjuka. Själv har jag ont i halsen när jag är sjuk och det har jag även nu.

Har själv haft ont i halsen sedan Torsdag förra veckan. Har varken förändrats till det sämre eller bättre.
Skulle väl säga att jag har 3/10 i "ontskalan"
Citera
2020-03-18, 18:11
Medlem
riskybizzys avatar
Hoppas att inte bli dumförklarad men orkar inte läsa i tråden. Har ont i kroppen, yr och har allmän sjukdomskänsla, trött och slö men framförallt dålig i magen (lös) och lätt illamående. Ingen feber men feberkänsla. Kan det vara Corona trotsallt?
Senast redigerad av riskybizzy 2020-03-18 kl. 18:14.
Citera
2020-03-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Hej!

Jag skapade ett konto för att bidra med min egna personliga erfarenhet av viruset.

Man mellan 30 & 40 år, god allmänhälsa, rökare. Inte varit ute & rest & mig veterligen inte varit i kontakt med någon resenär senaste tiden.

Jag är nu, kl 01:16, inne på mitt dygn fjärde dygn som bekräftat smittad. Folk som jämför detta med en "vanlig influensa" bör tänka om. För mig började symptomen med en extrem huvudvärk & feber runt 40°c. Paracetamol har för mig varit i princip verkningslöst och febern har varit hög och konstant bortsett från enstaka nedgångar ett par ggr per dag.

Natten till dygn 2 började jag torrhosta och hostan har varat tills ikväll i princip utan uppehåll. Nu känner jag att den lättat lite och hoppas vid gud att den inte återkommer i full kraft. Senaste två dagarna har jag hostat blod.
Jag har varit extremt matt under hela min period med uppvisade symptom, och haft väldigt svårt att få i mig näring. Det har blivit mest vatten.
Andningen har varit väldigt tung som om någon suttit på min bröstkorg i 3 dagar.
Lyckligtvis var jag ute i god tid och har sett till att jag har vad jag behöver hemma för att klara mig kommande veckor utan att behöva riskera att sprida helvetet i samhället. Jag rekommenderar samtliga att förse sig med vad man behöver för sitt basala behov undrer åtminstone 3 veckor.

Som ung & i grunden frisk förstår jag allvaret i detta & vill uppmana alla att isolera sig i den mån det är möjligt. Denna pärs jag genomlidit tar med enkelhet kol på äldre & sjuka så tänk en gång extra innan ni är ute i sociala sammanhang i onödan. Det är skittråkigt att sitta hemma, jag vet, men detta är ett riktigt stålbad att behöva gå igenom och absolut inget att ta lätt på. Igår morse var jag nära att ringa efter ambulans men hostan & andningssvårigheterna lättade lite för stunden så jag beslöt mig för att stanna kvar hemma.

Var rädda om er alla!
Nu visar ju de första studierna från kina som följer i spåren av viruset att just rökare är en grupp som drabbas mycket hårdare än andra och där dödligheten är betydligt större. Men det är å andra sidan inget nytt - rökare drabbas värre av nästan precis allt eftersom lungorna tar otroligt mycket stryk av att röka.
Citera
2020-03-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det har dött en 38årig marathonlöpare i Italien.

Det har dött ett fåtal yngre, ja. Fast risken att en person i 30 års åldern ska kasta in handduken, är liten. Löpare eller rullstolsbunden.. Att gå och oroa sig för att dö är onödigt. Dör man så dör man.. Dör man inte så är det ju bra.
Citera
2020-03-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nu visar ju de första studierna från kina som följer i spåren av viruset att just rökare är en grupp som drabbas mycket hårdare än andra och där dödligheten är betydligt större. Men det är å andra sidan inget nytt - rökare drabbas värre av nästan precis allt eftersom lungorna tar otroligt mycket stryk av att röka.

Fy fan. Nu fick jag lite ont i magen!

Har förövrigt varit sjuk sedan i Söndags. Började med förkylning och snuva.
På måndagen fick jag feberfrossa, ont i kropp, leder och muskler.
Tisdag vaknade jag med ont i halsen och feber vilket höll på hela dagen.

I morse var det fan konstigt alltså, hade någon sorts beläggning i munnen när jag vaknade. Har aldrig hänt tidigare och kändes bara skumt!
Har värre feberkänsla i kroppen idag, däremot är snuvan bättre. Mätte 37,6 i temp nyss (har mellan 35,5 -36.0 normalt sätt).
Är öm på huden och det kittlas nästan emellanåt, har känt mig berusad några gånger under dagen.

Det är verkligen udda symptom, samtidigt som jag inte har analyserat det tidigare när jag varit sjuk.
Känner förmodligen efter ganska mycket nu..
Citera
2020-03-18, 19:05
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Har själv haft ont i halsen sedan Torsdag förra veckan. Har varken förändrats till det sämre eller bättre.
Skulle väl säga att jag har 3/10 i "ontskalan"

Samma här man väntar på att nästa grej ska börja, tex feber eller nåt men inget händer, haha...
Citera
2020-03-18, 19:18
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Samma här man väntar på att nästa grej ska börja, tex feber eller nåt men inget händer, haha...

Med ont i halsen, menas att det gör ont att svälja?

Känner du behov av att harkla?
Citera
2020-03-18, 19:20
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Ok hela mitt händelseförlopp
------------------------------------
Fre: Törstig som bara den
Fre kväll: Sjukt hugg i bröstet från ingenstans
Lör morgon: Vaknade med svullen vrist. Njursvikt eller hjärtsvikt... Ont i leder
Lör: extremt trött, huvudvärk sover som en döing,
Sön morgon: fortf svullen vrist, tryck över bröstet, feber
Mån: Läkarbesök, testar värden på njurar. Trött som fan, ont i huvudet tryck i bröstet.
Tis: Inga tecken på njursvikt enl testerna? Men tycker själv att alla symptom stämmer in på det. Lite piggare men just nu känner jag i halsen och fortsatt tryck i bröstet. Svullnad i vrist borta...

Jävla kina alltså!

Nu frisk som en nötkärna!
Citera
2020-03-18, 19:20
Avslutad
Citat:

Jag har också denna torra känsla i halsen, förra veckan hade jag ont i tänderna några dagar.
Ingen feber vad jag vet och ingen huvudvärk värre än vanligt.
Var lite snuvig på morgonen sista dagarna.
Citera
2020-03-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, så är det. Det har man klart sagt. Dessutom stanna hemma två dagar till efter du känner dig frisk.

Ja, vi fick mail från VDn att det var det som gällde. Däremot de lägre cheferna verkar inte bry sig, för jobba, det gör jag just nu fast jag ringde och frågade huruvida hosta, huvudvärk och snuva var anledning att stanna hemma.
Citera
2020-03-18, 20:01
Medlem
Citat:

Lite så tänker jag med
Vi kan ju ha turen att det går över med väldigt milda symptom. Negativ med det är att man senare kommer gå runt och vara osäker om man haft corona eller ej
Citera
2020-03-18, 20:04
Medlem
Började känna mig konstig idag vid lunch på jobbet. Kände att nedre delen av halsen/svalget inte var som det skulle, började klia/göra lite ont och det har blivit värre och har även känt att jag velat hosta hela dagen.
Har känt ett illamående då och då och även frossa.
Kändes/känns tyngre att andas och har lättare ont i rygg och bröst.
Känner mig jätteslö, jag orkar inte gå upp och laga mat trots att jag slitit idag.
Jag hade svårt med balansen stundtals idag och det kändes som om jag hade feber, eller det känns fortfarande som om jag har det.

Förklarade detta för min chef som endast skrek tillbaks att det var 30 minuter kvar till lunch!

Har jag corona eller är jag bara förkyld?
Jag blir i princip aldrig sjuk och har aldrig varit ledig från jobbet pga sjukdom, men såhär kan jag inte jobba, då är jag en säkerhetsrisk då jag inte kan tänka normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in