Citat:
Ursprungligen postat av
foool13
Ni som inte är för något av mina 2 förslag får gärna lägga ut hur ni vil göra.. och hur det då påverkar, ? inget europaspel alls då nästa år, hur långa säsonger, enkelserier, inhemska cupspel, ingen påverkan på EM nästa sommar etc.
Ligorna: Spela klart när det går att spela klart. Sätt ingen deadline. Nästa säsong anpassas utifrån denna säsongens utfall (dvs slutdatum). Ev enkelserie, ev att man kan försöka köra full säsong, men ha tydliga regler för hur man skall göra när corona slår till igen under den säsongen (för det kommer ju).
CL/EL: Spela klart i höst. T ex aug-okt. Nästa säsong körs en nedbantad version med färre lag och färre matcher. T ex slopa gruppspel och kör utslagsturnering mellan 32 eller 64 lag. Start och format lite beroende på hur långt ligaspelet har kunnat komma.
Inhemska cuper: Spelas också klart när det går att spela klart. Nästa säsong kan man ev stryka dom helt och köra en tillfällig vårcup om det visar sig att det plötsligt finns tid.
Landslag: Personligen hade jag ju gärna lagt ned landslagsspel, men det är en annan tråd... men kraftigt nedbantat bör det ju bli. Och slopa Nations League och sånt trams. Träningslandskamper behövs knappt, förutom några strökamper inför EM - om ligaspelet hunnit klart.
Men det är svårt och egentligen är det viktigaste som jag ser det:
Vänta och se. Ta inga beslut förrän de måste tas! (lär av t ex Tour de France som inte tänker bestämma förrän i mitten på maj hur man kommer göra 6 veckor senare. Finns ingen anledning att bestämma om juli i nuläget). Och framförallt: Stryk inte redan spelade matcher och säsonger.