Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-03-02, 20:54
  #1
Medlem
Hej
Tänkte bara fråga om folk fortfarande röker spice.
Vet att det var mycket sånt förr men hur är det nu?

/m
Citera
2020-03-02, 21:00
  #2
Medlem
Zer0Shits avatar
Är det något fel på klistrade trådarna om spice?

z
Citera
2020-03-02, 21:02
  #3
Medlem
Spice har varit narkotikaklassat i mer än ett decennium.
Citera
2020-03-02, 21:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Spice har varit narkotikaklassat i mer än ett decennium.
Inte det jag frågade min vän. Undrar om det fortfarande finns folk son använder sig utav spice/rökmixar
Citera
2020-03-02, 21:14
  #5
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Spice har varit narkotikaklassat i mer än ett decennium.

No shit Sherlock Har det stoppat pundarna från att bruka narkotika?
Citera
2020-03-02, 21:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
No shit Sherlock Har det stoppat pundarna från att bruka narkotika?
Hahahah okej men då vet jag . Tack.
Citera
2020-03-02, 21:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
No shit Sherlock Har det stoppat pundarna från att bruka narkotika?

Meningen med Spice var att vara ett lagligt alternativ till cannabis. Är Spice kriminaliserat finns inte längre fördelen med att bruka det över cannabis.
Citera
2020-03-02, 21:22
  #8
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mipizo
Hahahah okej men då vet jag . Tack.

Det var inget svar på din fråga TS.. Svarade din vän.
Jag vet inga som fortfarande brukar spice. Vet att det var en grej för 6-9 år sen. Vi brukade puffa mycket sånt. Tills det började dyka upp dåliga nyheter om det i varje artikel...

Men tror lätt att det finns en del som röker än. Så länge man doserar rätt så ska det inte vara några större bekymmer. Om jag fattat det rätt... Kan ha helt fel. Men så som vi förstod det, så började kranarna krydda extra (kanske för att vara schyssta?). Det var då det blev farligt. Det var ju så jävla billigt.
Citera
2020-03-02, 21:24
  #9
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Meningen med Spice var att vara ett lagligt alternativ till cannabis. Är Spice kriminaliserat finns inte längre fördelen med att bruka det över cannabis.

Varför skulle det inte längre vara någon fördel? Vet du vilken kick man fick av spice-ruset? En helt annan än cannabis, imo. Det är två helt olika droger.
Tror inte man kunde spåra spice i piss. Något sånt?
Citera
2020-03-02, 21:28
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Det var inget svar på din fråga TS.. Svarade din vän.
Jag vet inga som fortfarande brukar spice. Vet att det var en grej för 6-9 år sen. Vi brukade puffa mycket sånt. Tills det började dyka upp dåliga nyheter om det i varje artikel...

Men tror lätt att det finns en del som röker än. Så länge man doserar rätt så ska det inte vara några större bekymmer. Om jag fattat det rätt... Kan ha helt fel. Men så som vi förstod det, så började kranarna krydda extra (kanske för att vara schyssta?). Det var då det blev farligt. Det var ju så jävla billigt.

Okej, tack
Citera
2020-03-02, 21:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Meningen med Spice var att vara ett lagligt alternativ till cannabis. Är Spice kriminaliserat finns inte längre fördelen med att bruka det över cannabis.
inte bara att det är kriminaliserat men det är svårt att spåra spice i tester.

Tror det är ganska olika men för vissa handlade det om avkriminalisering och vissa handlade det om att röka det tills man kunde bruka cb igen (t. ex vid UP) osv.
Citera
2020-03-02, 21:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
inte bara att det är kriminaliserat men det är svårt att spåra spice i tester.

Tror det är ganska olika men för vissa handlade det om avkriminalisering och vissa handlade det om att röka det tills man kunde bruka cb igen (t. ex vid UP) osv.
Det jag har läst och hört är att när dem hittar en substans i tester så ändrar folk som skapar spicet själva substanserna så att det inte syns i pisse prov.
Är detta sant?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback