Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-03-02, 21:40
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mipizo
Det jag har läst och hört är att när dem hittar en substans i tester så ändrar folk som skapar spicet själva substanserna så att det inte syns i pisse prov.
Är detta sant?
Det var ganska vanligt förut, men det var inte för att göra de ospårbara i testerna. Det gjorde spicet lagligt genom att ändra kemikalierna och på så sätt kunde det säljas fritt (skattar osv) online med varning för att det inte fick förtäras.

Varför undrar du om spice?
Citera
2020-03-02, 21:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Det var ganska vanligt förut, men det var inte för att göra de ospårbara i testerna. Det gjorde spicet lagligt genom att ändra kemikalierna och på så sätt kunde det säljas fritt (skattar osv) online med varning för att det inte fick förtäras.

Varför undrar du om spice?
jaha okej jag förstår.
Bara allmänt intresserad då jag rökte ganska mycket när jag var yngre.
Citera
2020-03-03, 23:21
  #15
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Spice har varit narkotikaklassat i mer än ett decennium.

Nä. Eller visst, Spice (med stort S) har försvunnit sen länge. Men spice är ju bara ett samlingsnamn för syntetiska cannabinoider.

Sagt det här i nåt decennium nu bara för att leka lite folkbildare: det har blivit ett varumärkesord som jeep, jacuzzi, frigolit, adrenalin, heroin, frisbee, keso, lypsyl, teflon, plywood, dynamit, biograf, nylon etc etc. Googla är ett annat bra exempel. Det är vad som händer när ett varumärke blir för populärt för sitt eget bästa.

Eller måste en bensinstation komma från Matthiasson, Andersson, Collin och Key för att få kallas mack?
Citera
2020-03-03, 23:31
  #16
Medlem
SvampDamp.s avatar
Det förekommer inte spicerökning i min bekantskapskrets längre. Huruvida vanligt eller inte vanligt det är i samtiden vet jag faktiskt inte. Däremot vet jag att det sker i betydligt mindre utsträckning i förhållande till år 2000-2015. Spice är ju trots allt narkotikaklassat och med tiden som gått är det många som förstått riskerna med dagens RC’s och hur det inte finns några begränsningar i vad som tillsätts vid framställningen av rusmedlet. Cannabis är utan att tveka de flestas förstahandsval gällande droger som röks.
Citera
2020-03-09, 19:00
  #17
Medlem
makduis avatar
Kollade precis på spice sidor från utlandet och fy fan det finns så sjukt många cannabinoider som inte släppts ut i detta land än och detta kommer aldrig ta slut förs de legalisera marijuana... Finns så sjukt många cannabinoider det är bara säljarna här som varit lite långsamma med försäljning av nya det kommer aldrig ta slut
Citera
2020-03-09, 19:29
  #18
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Problemet var väl att nyare varianter blev ganska obehagliga i ruset och gav biverkningar som var långväga värre än originalet. Ovanpå det en massa artiklar om folk som rökt bort sig ordentligt och hamnat på akuten med allvarliga symptom. Det var väl flera som dog i överdoser också.

Skulle tro att det, tillsammans med att hyggligt gräs började överflöda marknaden, tog bort 99% av användarna.
__________________
Senast redigerad av Ljusetidittliv 2020-03-09 kl. 19:31.
Citera
2020-09-09, 19:41
  #19
Medlem
Ja och nej på den här frågan.

Ja folk röker Spice men inte som det var EU t 2012-2015 då det bara fanns Spice vanligt cv var ovanligt att hitta.
I dagens läge räls det mest för eget bruk någon so. Beställer hem och kanske bjuder närmaste vännerna men det finns en marknad om någon nu skulle vilja sälja.
Citera
2021-11-15, 20:59
  #20
Medlem
Brashears avatar
Verkar som det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback