2020-03-13, 10:09
Medlem
Duerfs avatar
Marknaden bara käkar i sig alla sorts stödpaket, säger "inte nog" och fortsätter krascha.
Citera
2020-03-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Marknaden bara käkar i sig alla sorts stödpaket, säger "inte nog" och fortsätter krascha.

Vi lär få en krasch liknande 2000 och 2008. Då var det 50+ procent ner vid båda tillfällena.
Citera
2020-03-13, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
För utdelningen kommer ju inte sjunka när vinsterna uteblir 🙄

Ibland sjunker den , ibland uteblir den , ibland ökar den , Ibland kommer det en extra
Det är det som är det fina när man har 50 olika aktier
Det bara rullar på likasom
Lika roligt varje månad efter månad
#våga vägra utdelning
Citera
2020-03-13, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Nybörjarmisstag deluxe, du skulle aldrig sålt. Du skulle köpt mer. Men du lär dig med åldern.
Nybörjarmisstaget var att han skulle sålt långt tidigare. Räknar med att du sålde för nån månad sedan du som inte är nybörjare?
Citera
2020-03-13, 10:20
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Så om vi hade haft 2 dagar med nedgång på 5% istället så hade du inte köpt?
Det kan jag inte säga. Även 2 x -5% är oerhört ovanligt, det som t.ex sker i USA just nu. Men ett fall på 10% som slår den mytiska svarta måndagen 1987, det kommer jag sannolikt inte att uppleva en gång till i mitt liv. En så unik dag måste alltid vara en ingång till köp, inte till sälj.
Citera
2020-03-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Ibland sjunker den , ibland uteblir den , ibland ökar den , Ibland kommer det en extra
Det är det som är det fina när man har 50 olika aktier
Det bara rullar på likasom
Lika roligt varje månad efter månad
#våga vägra utdelning
Men är totalen vad som sker med dina utdelningar som räknas förstås och de kommer sänkas.
Citera
2020-03-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Nybörjarmisstag deluxe, du skulle aldrig sålt. Du skulle köpt mer. Men du lär dig med åldern.

Haha! Vilken höjare. Nu är det fest på gatorna.

Härliga Thailand
Är det från hua hin måntro ?

Äntligen kanske bath’en försvagas
Växlingskursen är ju bedrövlig för tillfället

Tänk när man fick +400 för en hundring
Men flygbiljetterna blir väl billigare nu 👍
Citera
2020-03-13, 10:26
Medlem
Citat:
Men är totalen vad som sker med dina utdelningar som räknas förstås och de kommer sänkas.

Varför återinvesterar jag 100%?
Varför har jag inget emot att börsen går ner ?
Varför stoppar jag in tusenlappar i maskinen varje månad?
Citera
2020-03-13, 10:30
Medlem
Talespins avatar
Vi har fortfarande inte nått botten ännu. Resten av Europa ligger ca 8 dagar efter Italien just nu. Det kommer att bli som Italien överallt i Europa snart.

Dårskap att köpa i nuläget.
Citera
2020-03-13, 10:33
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Nybörjarmisstaget var att han skulle sålt långt tidigare. Räknar med att du sålde för nån månad sedan du som inte är nybörjare?

Jag gjorde som du, sålde för tidigt
Sålde av mellan 2016 och 2019, i omgångar. Men det får man ändå vara nöjd med.

Men jag vill trycka på att månadssparande är allra bäst. Då köper man ju även i detta rasinferno på botten. Det är det jag kommer syssla med resten av livet.
Citera
2020-03-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det kan jag inte säga. Även 2 x -5% är oerhört ovanligt, det som t.ex sker i USA just nu. Men ett fall på 10% som slår den mytiska svarta måndagen 1987, det kommer jag sannolikt inte att uppleva en gång till i mitt liv. En så unik dag måste alltid vara en ingång till köp, inte till sälj.

1987 så sjönk det över 20%, så den slog den inte i procent. Möjligtvis i punkter.

Trots minst sagt massiva stödpaket, så ligger börsen runt samma nivå som du gick in på. Vi får se om detta är trendbrottet, men i sådana fall tror jag snarare det har med de massiva stimulanserna än vad den gick ner i går. Jag tycker hela grejen att gå in bara för den gick ner X antal procent en viss dag känn vansklig, mer än att man hoppas på en rekyl upp. Om den går ner 10% en dag och står stilla resten av dagarna den veckan så är det samma nedgång som om den hade gått ner 10% utspritt över hela veckan.

Om du inte har märkt så har marknaden varit extremt volatil den senaste tiden, så +/- 5% börja kännas som det normala.
Citera
2020-03-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
1987 så sjönk det över 20%, så den slog den inte i procent. Möjligtvis i punkter.

Trots minst sagt massiva stödpaket, så ligger börsen runt samma nivå som du gick in på. Vi får se om detta är trendbrottet, men i sådana fall tror jag snarare det har med de massiva stimulanserna än vad den gick ner i går. Jag tycker hela grejen att gå in bara för den gick ner X antal procent en viss dag känn vansklig, mer än att man hoppas på en rekyl upp. Om den går ner 10% en dag och står stilla resten av dagarna den veckan så är det samma nedgång som om den hade gått ner 10% utspritt över hela veckan.

Om du inte har märkt så har marknaden varit extremt volatil den senaste tiden, så +/- 5% börja kännas som det normala.

2020-03-12 −2,352.60 punkter -9.99%
1987-10-19 −508.00 punkter -22.61%

Att slå nedgången på en dag som skedde -87 är väl omöjligt? Stoppas inte handeln för dagen vid -20% nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in