Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag hade BEAR i februari, sålde allt i mars, köpte aktier 10-20 mars, har nu sålt allt, och ligger +38% på första halvåret under den värsta krisen som funnits sedan depressionen.
Våra siffror är en bra jämförelse på vad som är bäst av "allt går upp och ner, köp och sälj" och "allt går bara upp så sitt stilla i båten". Man ska inte sitta stilla i båten under en bubbla.
Till råga på allt sitter du på massor med aktier idag medans jag har all cash just nu. Och en ny stor corona-dipp är oundviklig eftersom USA- och Sverige-börsen är ganska nära och över ATH fast corona härjar fritt i USA.
Just idag sålde jag mina sista aktier. Det var en lite högre topp kring 5 juni som jag missade men jag är ändå nöjd. Om 2-3 månader kan vi se om jag får skämmas eller skratta. OMXS30 i denna stund 1692. Nasdaq 10154 (ATH). Dow Jones 25734 (AHT 29500).
men nu satt jag still och det var min strategi hela tiden. jag tradar inte aktivt utan köper sådant jag tror på, min horisont är på cirka 20 år.
gällande att man inte ska sitta still under en bubbla, där tycker jag man ska säga, köp inte idiotföretag under en bubbla, det är då du åker på pumpen hårdast.
det handlade mer om att många sålde av i panik och sedan försökte vänta in marknaden, du är tillhör inte den kategorin då du handlar aktivt. men å andra sidan är det bra att folk paniksäljer, annars kan inte jag köpa billigt.
det är möjligt, men jag kan kränga iväg allt idag om det skulle vara så men det tänker jag inte göra.
går det ner så kommer jag bara köpa mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Helvete vad bra! Vad har du för bolag?
Själv är jag fortfarande ner 15% i år och 25% från min ATH precis före raset! Fastighetsbolag och Handelsbanken samt Boliden tynger portföljen.
Sedan minskade utdelningarna med 75% men de pengarna stannar ju i bolagen allt annat lika så det är väl i grunden inget att tala om.
en hel del, har cirka 40 papper i portföljen i allt möjligt för jag vill sprida min risk, allt från kryptovaluta, investmentbolag, klassiska verkstad, förhoppningsbolag, skog, fastigheter, olja - en jävla massa helt enkelt. många brukar säga att man inte ska ha mycket, men det skiter jag i. jag har slagit index 1,2,3,4,5 år tillbaka, det räcker som underlag för min del.