2020-06-10, 22:12
Medlem
Varning för stora börsnedgångar nu

Tiden att handla aktier var i mars, tidig april. Nu har vi haft en "relief rally". Put call ratio har inte varit så låg sedan 2015. Dvs en rejäl korrektion är på gång. Sälj om du varit med de senaste månaden, och för er som inte vågat komma in, nu är det sämsta tiden att komma in på börsen.

Bara en friendly varning.

I det långa loppet dock, så ska man äga aktier. Allt tallar om det.
Citera
2020-06-10, 22:18
Medlem
Betyder det att man ska köpa xact best nu om man inte äger något? Och när är det läge att gå in igen, hösten?
Citera
2020-06-10, 22:42
Bannlyst
Då stiger det snart mer, tack för varningen. Skoja... Tror också på en stor nedgång. Vad baserar du det på? TA?
Citera
2020-06-10, 22:44
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraguz
Tiden att handla aktier var i mars, tidig april. Nu har vi haft en "relief rally". Put call ratio har inte varit så låg sedan 2015. Dvs en rejäl korrektion är på gång. Sälj om du varit med de senaste månaden, och för er som inte vågat komma in, nu är det sämsta tiden att komma in på börsen.

Ett gammalt talesätt har väl varit "Köp till sillen och sälj till kräftorna". Jag tror definitivt det är tvärtom i år. Kanske med en viss förskjutning för köpandet...
Citera
2020-06-10, 22:45
Medlem
drvinds avatar
Vart ska man ha degen då? Känns ju inte så stabilt att byta till sig en hög med svenska kronor just nu? Eller är det nått som jag fått om bakfoten?
Citera
2020-06-10, 22:45
Medlem
Sveriges arbetslöshet stiger. Finansministern säger att arbetslöshet alltid stiger i juni när skolorna har slutat. Jag kan inte se att så varit fallet. Och permitterade inräknas inte. Jag litar inte på FHM eller finansministeriet. Sveriges ekonomiska läge är inte helt bra och kommer att försämras. Tror också på nedgång.
Citera
2020-06-10, 22:46
Medlem
fittslems avatar
Hade varit kul att får höra lite mer om anledningen till detta från ett verkligt perspektiv utifrån vad som händer i världen och inte bara nån "graf-analytiker".
Citera
2020-06-10, 23:02
Medlem
Jag säger en rejäl korrektion bara. Hur svårt är detta att förstå?? Köp när allt ser återigen svart. Inom en månad.
Citera
2020-06-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Hade varit kul att får höra lite mer om anledningen till detta från ett verkligt perspektiv utifrån vad som händer i världen och inte bara nån "graf-analytiker".

Jag skev din f-tard. put-call ratio. lägsta sedan 2015
Citera
2020-06-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Vart ska man ha degen då? Känns ju inte så stabilt att byta till sig en hög med svenska kronor just nu? Eller är det nått som jag fått om bakfoten?

Har du vinster ta en del bort från bordet???
Citera
2020-06-11, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraguz

Sluta försöka tajma marknaden. Det är dömt att misslyckas. Ha en allokering som du är bekväm med och se till att köpa kontinuerligt så kommer du bli multimiljonär (om du inte redan är det) om inte världen går under. Allt annat är gambling.
Citera
2020-06-11, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Ett gammalt talesätt har väl varit "Köp till sillen och sälj till kräftorna". Jag tror definitivt det är tvärtom i år. Kanske med en viss förskjutning för köpandet...

Läste en artikel om det talesättet för någon dag sedan. Att köpa till sillen och sälja till kräftorna har de senaste 20 åren (tror det var 20 år) genererat minusresultat.

Ska se om jag hittar artikeln igen.

Edit: https://www.ungaaktiesparare.se/blogginlagg/kop-till-sillen-och-salj-till-kraftorna

Ett exempel bara.
Senast redigerad av ErnstRosen 2020-06-11 kl. 10:17. Anledning: Hittade artikeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in