2020-04-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonxster
Vart på ligger du helst då på kurvan?

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/bostader/Bostadspriser/?graph=/16158/1,2,3/all/

Du det har gått 25 år sedan 1995

Helst hade man ju köpt 1975

Du är ju killen på jobbet som inte vill erkänna att du är bitter för att du inte vågade köpa 2010

Vet du ens hur mycket man betalar i ränta just nu för 3 miljoner ? ???
Citera
2020-04-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Du det har gått 25 år sedan 1995

Helst hade man ju köpt 1975

Du är ju killen på jobbet som inte vill erkänna att du är bitter för att du inte vågade köpa 2010

Vet du ens hur mycket man betalar i ränta just nu för 3 miljoner ? ???

Vet du vad man betalade i ränta för 3 miljoner 1992? nej tänkte väll det för du har inte perspektivet att ett lån på 3 miljoner sitter du på livet ut för du har inbillat dig att det inte är mycket pengar. Jag är verkligen inte bitter att jag inte handlade hus 2010, jag är snarare glad idag att jag inte sitter på miljoner i lån.
Citera
2020-04-06, 13:12
Medlem
Citat:
Vet du vad man betalade i ränta för 3 miljoner 1992? nej tänkte väll det för du har inte perspektivet att ett lån på 3 miljoner sitter du på livet ut för du har inbillat dig att det inte är mycket pengar. Jag är verkligen inte bitter att jag inte handlade hus 2010, jag är snarare glad idag att jag inte sitter på miljoner i lån.

Jaha
Snart ska du väl säga att den bästa investeringen är att betala av sitt bolån
Vem hade 3 miljoners lån 92?
Tycker du att räntan var hög på 70 och 80 talet ??
Citera
2020-04-06, 13:18
Medlem
Citat:
Jaha
Snart ska du väl säga att den bästa investeringen är att betala av sitt bolån
Vem hade 3 miljoners lån 92?
Tycker du att räntan var hög på 70 och 80 talet ??

Jag antar att du ser din bostad som en investering och det är där vi skiljer oss. Enligt mig skapar en investering pengar inte utgifter.

Det är det som är problemet generellt, folk som handlade kåk 2010 för två miljoner nu är den värd fyra. Då har du tjänat två miljoner va? nej. Alla andra kåkar har också ökat som du inte har några planer på att sälja kåken och flytta hem till morsan så har du inte tjänat några två miljoner. Du är dock om marknaden dyker fortfarande SKYLDIG banken två miljoner.

Hävstången kan även slå dig i skallen vettu
Senast redigerad av Jonxster 2020-04-06 kl. 13:32.
Citera
2020-04-06, 13:36
Medlem
Citat:
Jag antar att du ser din bostad som en investering och det är där vi skiljer oss. Enligt mig skapar en investering pengar inte utgifter.

Det är det som är problemet generellt, folk som handlade kåk 2010 för två miljoner nu är den värd fyra. Då har du tjänat två miljoner va? nej. Alla andra kåkar har också ökat som du inte har några planer på att sälja kåken och flytta hem till morsan så har du inte tjänat några två miljoner. Du är dock om marknaden dyker fortfarande SKYLDIG banken två miljoner.

Vet du vad man betalar i ränta för 3 mille??
Citera
2020-04-06, 13:43
Medlem
Citat:

Hävstången kan även slå dig i skallen vettu

Citat:
Vet du vad man betalar i ränta för 3 mille??

Hur är detta relevant?
Citera
2020-04-06, 14:01
Medlem
Citat:
Hur är detta relevant?

Kan du inte räkna ??
Citera
2020-04-06, 14:09
Medlem
Citat:
Kan du inte räkna ??

Sluta nu, du får vara mer specifik. Lånar jag dem av dig?
Citera
2020-04-06, 14:14
Medlem
Citat:
Sluta nu, du får vara mer specifik. Lånar jag dem av dig?

Kan du inte tala om vad man betalar i ränta i dags läget för 3 miljoner ?

Då anser jag dig svagbegåvad

Har du ens flyttat hemifrån ??
Citera
2020-04-06, 17:21
Medlem
Börsraset har börjat plana ut och mitt kapital i marknaden är den dubbla jämfört med innan börsraset. Eller ja, 50% ligger ju fortfarande -18%, men det rör sig uppåt.
Citera
2020-04-06, 18:26
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JotIdiot
Börsraset har börjat plana ut och mitt kapital i marknaden är den dubbla jämfört med innan börsraset. Eller ja, 50% ligger ju fortfarande -18%, men det rör sig uppåt.

OMX - 18% i år. Och detta ska vara en perfect storm... Århundradets krasch?

Är det verkligen troligt att vi sett botten nu?

Borde vi inte se en nedgång på MINST 20% till? Spännande med rekyler man hur många av er går in igen nu redan?
Citera
2020-04-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
OMX - 18% i år. Och detta ska vara en perfect storm... Århundradets krasch?

Är det verkligen troligt att vi sett botten nu?

Borde vi inte se en nedgång på MINST 20% till? Spännande med rekyler man hur många av er går in igen nu redan?

Jag kommer vänta minst 6 månader från toppen så minst 4,5 månad kvar.

Räcker att titta på kurvorna från 2000 och 2008 för att hålla sig borta. Och då är ändå detta en större kris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in