Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Tillåt mig tvivla. Den omtalade market-tajmande "kompisen" som lyckats är lika vanligt förekommande i texter som FB-skribenters egna framgångssagor. Varför når ingen av dessa Forbes 100 lista medan det dräller av värdeinvesterare där?
Du får så klart tvivla om du vill, helt poänglöst för mig att hitta på. Det är inga Forbes-pengar han rör sig med, men det är åtminstone 8-siffriga belopp.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Att det finns folk som lyckats de senaste 10 åren i en stigande marknad är inget konstigt. Det har bara varit att slå på risk.
Det kan så klart bero på det (varför tvivlar du då!?). Jag kan för lite om hur han gör för att uttala mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Frågan är varför Brummer med en hel avdelning matematiker och statistiker (flertalet säkerligen autistiska) över tiden inte klarar det som din kompis klarar.
Detta är ingenting konstigt i sig, det finns ganska många doldisar som sitter hemma och tjänar mycket pengar på börsen. Varför jobbar de inte med trading? För att de inte är intresserade av en månadslön eller kändisskap i branschen. Givetvis vill man sitta och hålla på sina strategier själv.