2020-03-26, 15:32
Medlem
Va i helvete
Öppning på +4% i USA

Nu är till och med jag förvånad
Citera
2020-03-26, 15:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Går verkligen folk på att Trump löser detta. Allt ska snart öppnas och livet fortsätter som vanligt.
Senast redigerad av TaxenSixten 2020-03-26 kl. 15:58.
Citera
2020-03-26, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Går verkligen folk på att Trump löser detta. Allt ska öppnas på måndag och livet fortsätter som vanligt.

Ja helt sjukt, arbetslöshetssiffrorna i sommar/höst kommer ju vara katastrofala.

Köper om 1 år igen
Citera
2020-03-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Om de behöver vård så är det väl bara att säga att det är influensa eller något annat. Känner du någon som har behövt vård?

Jag tycker att det är lika bra att vi inte ger vård för influensor heller. Faktiskt kan vi nog få bort all cancer och astma också på samma sätt är mycket vunnet.

Citat:
Ingenstans har folk dött höger till vänster, inte ens i wuhan eller norra italien. Ingen skulle ha vetat om sjukdomen om det inte vore för, masshysterin på internet, media och myndigheter. Det är inget som märks för folk i vardagen.

Du har faktiskt helt rätt i det du säger. Det vore bättre om internet inte fanns, media var styrd och myndigheter inte försökte få fram sjukhusutrustning till coronasmittade.

Men jag förstår fortfarande inte hur du har tänkt att det ska göras?
Citera
2020-03-26, 15:59
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ingenstans har folk dött höger till vänster, inte ens i wuhan eller norra italien. Ingen skulle ha vetat om sjukdomen om det inte vore för, masshysterin på internet, media och myndigheter. Det är inget som märks för folk i vardagen.

Du såg inte hur tidningarna i Lombartiet i norra Italien gick från att ha en halv sida dödsannonser till 10 fulla sidor per dag. De har inte tid att kremera alla utan får stapla kistor i kyrkor, och sjukhusen är fullpackade. Klart som fan folk märkt det.

Ge det ett par veckor så kanske vi är där också.
Senast redigerad av rallykalle 2020-03-26 kl. 16:04.
Citera
2020-03-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jag tycker att det är lika bra att vi inte ger vård för influensor heller. Faktiskt kan vi nog få bort all cancer och astma också på samma sätt är mycket vunnet.

Du har faktiskt helt rätt i det du säger. Det vore bättre om internet inte fanns, media var styrd och myndigheter inte försökte få fram sjukhusutrustning till coronasmittade.

Men jag förstår fortfarande inte hur du har tänkt att det ska göras?

Fast inget av det har jag sagt, även om jag tycker media kan försvinna, men det är en annan fråga.
Citera
2020-03-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Du såg inte hur tidningarna i Lombartiet i norra Italien gick från att ha en halv sida dödsannonser till 10 fulla sidor per dag. De har inte tid att kremera alla utan får stapla kistor i kyrkor, och sjukhusen är fullpackade. Klart som fan folk märkt det.

Ge det ett par veckor så kanske vi är där också.

Jag tror knappast människor skulle reagera på det i normala fall, och det är dessutom extremt osannolikt att det sker över hela landet samtidigt.

Det lär ske massdöd i afrika, asien, sydamerika i corona, men eftersom de knappt testar så har de inte många fall på pappret, och ingen reagera på antal döda där. Gör man inte en grej av det så kommer ingen märka det.
Citera
2020-03-26, 16:46
Medlem
Citat:
Återigen inget jag har sagt.

Men förklara hur du menar att man ska kunna mörka allt som har med corona att göra?

Är det så att du är religiös och menar att alla ska lyssna på sin religiöse ledare och bestämma sig för att corona inte finns.

Jag vet inte vad du menar med att allt med corona ska mörkläggas så att allt kan bli som vanligt igen. Det är bara du som vet hur du tänker om det, berätta gärna för jag är nyfiken vad du ser som inte jag ser.

Som börsen ser ut nu så är det många som får det tråkigt i plånboken. Tror du man kan mörklägga för folk att de förlorar pengar också?

Att köpa aktier är nog inget man ska syssla med utan is i magen. Och nu gäller det att vänta. Än så länge blir läget värre för varje dag. Det är bara en västanfläkt hur världens ekonomi ska se ut. Allting är förändrat och det är bara att lära sig simma. Eller om du förklarar hur vi ska mörklägga för att allt ska bli som vanligt igen? Så, hur ska det gå till?
Citera
2020-03-26, 16:46
Medlem
Citat:
Jag tror knappast människor skulle reagera på det i normala fall, och det är dessutom extremt osannolikt att det sker över hela landet samtidigt.

Det lär ske massdöd i afrika, asien, sydamerika i corona, men eftersom de knappt testar så har de inte många fall på pappret, och ingen reagera på antal döda där. Gör man inte en grej av det så kommer ingen märka det.

Finns det en stor grupp över 80 i Afrika?
Citera
2020-03-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Vad syftar du på?

USA
Dow Jones

Jag tror du förstår

Corona kan övriga nötter svamla vidare om bla bla bla

Donald Trump är den ende som
Har förståndet i behåll just nu och gör det enda rätta
Citera
2020-03-26, 17:18
Medlem
sebastian_s avatar
Fyfan vad det svänger fort. Nu är helt plötsligt Shiller pe på 24.6 igen. Vi färdades från 2010 till 2014 värderingsmässigt på några dagar!
Citera
2020-03-26, 17:22
Medlem
Om botten på dow Jones var 18591
Så är vi i skrivande stund upp 19 % från den nivån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in