Citat:
Ursprungligen postat av
sinewave
Btw.. något spännande med stängningarna på 30 och 60 min. Priset skickar ned en wick till runt 13030, men stängning för 30 och 60 min sker över 13050.
Det ser något 50/50 ut för tjurarna trots det. Fast i ganska uppenbar konsolidering.
Intressant är också CAC och IBEX, dessa index är fortfarande kvar i sin övre range och har inte haft några överdrivet aggressiva wicks till nedsidan likt DAX.
IBEX också precis i gränslandet till att börja gap fill uppåt och ser väldigt mycket bättre ut än tyskdjäveln för tillfället. Ganska givet hänger dock allt på korrelationen med allt annat.
Stängningar på 30/60 min för DAX håller min position där vid liv, annars hade jag bara sökt efter första gröna candle på 5 min och klivit av.
Vi ändå hade relativ sidledes rörelse sista veckan. Kollar man SPX så var det i princip endast tech till största delen som drivit upp detta året. Nyheter med ett vaccin är princip negativt mot tech, så varit mer kapital i övriga bolag nu med vaccin nyheter som drivit upp index nu.
Ser svårt vad för kapital som ska driva upp marknaden så mycket mer. Alla traders och robotar har stor volym driva marknaden men pratar vi mer medium till long term kapital ser vi mer många tar vinster men vi ser även kapital flyttar nu till andra bolag efter vaccin nyheter så många positionerar om sig.
Kollar man fulla orderbok ser man mycket som är just robotar och traders och en hel del som ren manipulation.
Jag använder oavsett olja, silver, DXY som referens hur marknaden agerar och rör sig.
IBEX ser jag som short just nu, är long SPX och DAX. Så ser shorta IBEX som bra alternativ.
Och kommer gå ut Long väldigt snabbt i SPX och DAX om bryter under.