2020-11-19, 00:44
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Så tröttsamt med alla på detta forumet som jämt måste ha rätt, och de gånger de har det är de enormt skadeglada. Praktexempel här. Lite ödmjukhet hade inte skadat.
Normalt har jag inga problem med att vara ödmjuk, nu handlar det dock om shorters/baissare, d.v.s. mänskligt bottenskrap som gärna lurar småsparare så länge dom själva kan tjäna en hacka.

Här har vi exempel på en sådan:
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Tack för dina oroligt genomarbetade analys!
Ännu mer känslor inblandat, helt otroligt hur trångsynt man kan vara.

Jag önskar dig all lycka, antar att du går all in nu när det planat ut
Citera
2020-11-19, 01:07
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Så tröttsamt med alla på detta forumet som jämt måste ha rätt, och de gånger de har det är de enormt skadeglada. Praktexempel här. Lite ödmjukhet hade inte skadat.

Varför denna offerdyrkan? Skitstövlar som gjorde allt i sin makt för att skrämma livet ur småsparare förtjänar inga fans, förutom dig då...
Citera
2020-11-19, 01:26
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Normalt har jag inga problem med att vara ödmjuk, nu handlar det dock om shorters/baissare, d.v.s. mänskligt bottenskrap som gärna lurar småsparare så länge dom själva kan tjäna en hacka.

Här har vi exempel på en sådan:
Du handlar så gott som aldrig mot småsparare numera, utom kanske i aktier med <100.000kr omsättning/dag. Här är det väl snarare haussare som brukar kosta folk pengar. Att förhindra folk från att tro på nedgång skapar väl knappast en särskilt hälsosam börs, för övrigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Varför denna offerdyrkan? Skitstövlar som gjorde allt i sin makt för att skrämma livet ur småsparare förtjänar inga fans, förutom dig då...
ok
Citera
2020-11-19, 06:46
Medlem
Blir det en till uppgång idag tro? Index terminerna kommer nerifrån och rör sig upp idag till kanske snart plus.

Kanske kan bli en negativ gap fil runt 9.00 beroende på öppningen idag till skillnad från senaste dagarna.
Senast redigerad av Temujin56 2020-11-19 kl. 06:54.
Citera
2020-11-19, 08:28
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Blir det en till uppgång idag tro? Index terminerna kommer nerifrån och rör sig upp idag till kanske snart plus.

Kanske kan bli en negativ gap fil runt 9.00 beroende på öppningen idag till skillnad från senaste dagarna.

Vilken då?

SP hade ett aggressivt avslut nedåt igår, tyska terminen har klarat sig bra; håller sig inom den övre range som skapades efter den paraboliska uppgången. Nedgången för SP lär dock hänga något över EU-index.
Citera
2020-11-19, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Vilken då?

SP hade ett aggressivt avslut nedåt igår, tyska terminen har klarat sig bra; håller sig inom den övre range som skapades efter den paraboliska uppgången. Nedgången för SP lär dock hänga något över EU-index.

Båda indexen är på + just nu efter 00.00 och har rört sig uppåt ganska länge.
Citera
2020-11-19, 08:35
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Båda indexen är på + just nu efter 00.00 och har rört sig uppåt ganska länge.

Mm, men vid öppningen kan det vända fort. Tänk på att indexterminer inte har samma värde som "riktiga" index. Om man bara skulle gå på indexterminerna har dock DAX gått ned och sedan satt en högre högsta och högre lägsta vilket är positivt.

Vid öppning kan allt det dock ändras fort.
Citera
2020-11-19, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Vilken då?

Jag sålde av mina short på SPX och DAX inatt / imorse och gick in Long igen. Ser fortfarande svagheter i marknaden dock måste dom bekräftas bryta lägre nivå.

Var även short Brent som sålt av igen för började gå upp igen. Kan tänka mig gå short igen om inte bryter över 44.87
Citera
2020-11-19, 09:01
Medlem
Fan, jag han inte köpanpå den där stora dippen som precis skedde
Citera
2020-11-19, 09:05
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Fan, jag han inte köpanpå den där stora dippen som precis skedde

Men det gjorde du inte, det gjorde jag (med ett av köpen). Ser dock skakigt ut. DAX bryter ju trenden iom den låga öppningen så det kan komma att gå lågt.

Edit: Ser lite bättre ut, men ... det kan fortfarande gå fort ned iom avslutningen för SP igår vilket lär göra att det finns begränsat med tjurar (iaf initialt).
Senast redigerad av sinewave 2020-11-19 kl. 09:11.
Citera
2020-11-19, 09:24
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Jag sålde av mina short på SPX och DAX inatt / imorse och gick in Long igen. Ser fortfarande svagheter i marknaden dock måste dom bekräftas bryta lägre nivå.

Var även short Brent som sålt av igen för började gå upp igen. Kan tänka mig gå short igen om inte bryter över 44.87

Ja, precis. Den 'trading range' som finns på dagliga håller trots allt fortfarande varpå alla tvära kast nedåt är att betrakta som potentiella lägen att gå lång då man då köper in sig på en låg nivå i den range som finns trots allt (till dess att den bryts vill säga...).

Jag har varit lång olja sedan oljan gick ned på århundradets (bokstavligen) lägsta nivå. Den positionen får ligga och puttra ett tag.
Citera
2020-11-19, 09:34
Medlem
sinewaves avatar
Breakout på 5 min för DAX:
https://i.imgur.com/3M9uROU.png

Dock samtidigt ej högre högsta eller en högre stängning i det där klustret ... ja samt att det är 5 min också under öppning. Det kan vända ned på 3 sekunder. :)

Första halvtimmen stängde dock positivt också, men fortfarande under den långa positiva trendlinjen från gårdagen. Står mitt emellan den långa positiva och den brutna negativa från i förrgår. Mycket grus i datan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in