2021-01-08, 08:35
Medlem
Bartix12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Bitcoin och Tesla känns duktigt bubbla-varning

Bitcoin vet jag inte men däremot Tesla. Mycket duktiga och dåliga traders som bränt sig rejält på att försöka korta Tesla dock.
Citera
2021-01-08, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Trenden är positiv, måste ned rejält för att priset ska nå 1885.
Om du tittar på dagliga ser du också de långa svansarna till nedsidan, dvs priset har köpts upp gång på gång.

Nu bör det vara perfekt läge att gå in priset ligger på stödet.

Kan dock fortsätta ner men jag tror på studs upp.
Citera
2021-01-08, 09:18
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Nu bör det vara perfekt läge att gå in priset ligger på stödet.

Kan dock fortsätta ner men jag tror på studs upp.

Oj, ja. "Tur" att man inte övernattade där... (inom citationstecken då det var så skakigt så att man givetvis inte gjorde det, därav ingen tur).

Väldigt låg RSI etc samtidigt som priset nått tidigare supertydlig nivå. Även baktest av trendlinjen som finns på dagliga om man använder linjegrafen och drar den väldigt långa som går att dra.

Brukar börja dagen med att kolla alla index och sist guld. Där missade man lite, men den nuvarande positionen står på +7% för tillfället.

Här är baktestet av min långa "primära" trendlinje för dagliga och för Guld (fet röd):
https://i.imgur.com/dR1afXe.png

Det är ganska roligt när man ritar trendlinjer som priset sedan testar 3 veckor senare.
För övrigt är min 'hitrate' för trendlinjer oftast högre om dessa ritas efter stängningar av pris framför blandning av svansar och stängningar.

Edit:
Kul med tyska DAX där vi har en björnfälla som istället blir en tjurfälla. Den korta position jag tog gick ned till -9%, uttökade när det började vända ned igen. RSI på 1h står fortfarande väldigt högt, om det bara fortsätter upp på kort sikt (tänk intervall om 30 minuter) måste RSI på 1h passera 80. Det kan hända, men....
Senast redigerad av sinewave 2021-01-08 kl. 10:14.
Citera
2021-01-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Oj, ja. "Tur" att man inte övernattade där... (inom citationstecken då det var så skakigt så att man givetvis inte gjorde det, därav ingen tur).

Väldigt låg RSI etc samtidigt som priset nått tidigare supertydlig nivå. Även baktest av trendlinjen som finns på dagliga om man använder linjegrafen och drar den väldigt långa som går att dra.

Brukar börja dagen med att kolla alla index och sist guld. Där missade man lite, men den nuvarande positionen står på +7% för tillfället.

Här är baktestet av min långa "primära" trendlinje för dagliga och för Guld (fet röd):
https://i.imgur.com/dR1afXe.png

Det är ganska roligt när man ritar trendlinjer som priset sedan testar 3 veckor senare.
För övrigt är min 'hitrate' för trendlinjer oftast högre om dessa ritas efter stängningar av pris framför blandning av svansar och stängningar.

Edit:
Kul med tyska DAX där vi har en björnfälla som istället blir en tjurfälla. Den korta position jag tog gick ned till -9%, uttökade när det började vända ned igen. RSI på 1h står fortfarande väldigt högt, om det bara fortsätter upp på kort sikt (tänk intervall om 30 minuter) måste RSI på 1h passera 80. Det kan hända, men....

Gick du in idag på guldet så bör du kunna sitta på positionen ganska länge
Citera
2021-01-08, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartix12
Bitcoin vet jag inte men däremot Tesla. Mycket duktiga och dåliga traders som bränt sig rejält på att försöka korta Tesla dock.

Inte Bitcoin? OK. Sjukt mycket som är paraboliskt just nu, känns som 1999 igen... med skillnaden att världen är åt helvete den här gången.
Citera
2021-01-08, 14:11
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Gick du in idag på guldet så bör du kunna sitta på positionen ganska länge

Kanske, positionen gick från +10% till minus nu. Dock väldigt lite minus. Positionen jag har ligger +0.42% från absolua botten som skedde vid 09:00, den togs kl. 09:13.

Bullish Divergence för Silver på 5 min nu. Även där något av ett tokras när Silver gör -0.86% på 25 min.

Edit: Även bullish divergence för guld nu på 1 min, men ... 1 min är 1 min. Uttökade min position 1x.

Nästa köp sker vid nuvarande lägsta eller vid närheten av lägsta + trendvändning för t ex MACD på 1 min eller liknande.

Edit 2: Det var någon annan som såg samma sak, guld +0.15% på 1 min (!) Positionen går från -7% till +0.5% på 1 min. Brutalt.

Edit 3: Du bör se upp när prisdatan börjar bli "toppig", dvs när det skapas en drös svansar på rad i prisdatan. Det betyder att folk säljer av eller tar vinst, något sådant efter en brutal uppgång som nu i guld.... Oftast ett bra läge att lägga benen på ryggen.

Tog vinst för guld på +12.13%, gick upp till +13% men började sedan bli toppigt. Kan säkert gå upp mer, men ... Med 3x positioner är det inte så roligt när priset går +/-10% per minut.
Senast redigerad av sinewave 2021-01-08 kl. 15:07.
Citera
2021-01-08, 14:12
Medlem
Blow off top snart i ny energi? Kan lika gärna fortsätta upp hela året. Säljer av vinsterna och investerar i mer bortglömda sektorer.
Citera
2021-01-08, 14:49
Medlem
Bartix12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Inte Bitcoin? OK. Sjukt mycket som är paraboliskt just nu, känns som 1999 igen... med skillnaden att världen är åt helvete den här gången.

Har inte så bra koll på BTC men det känns som att hela blockchain grejen är här för att stanna.
BTC är hypat som fan för nästa generations investerare också får man ha i baktanke
Citera
2021-01-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .caz
Blow off top snart i ny energi? Kan lika gärna fortsätta upp hela året. Säljer av vinsterna och investerar i mer bortglömda sektorer.

Snart? Titta på Eolus Vind exempelvis...
Citera
2021-01-08, 15:56
Medlem
sinewaves avatar
⚠ Totalkrash i Guld, RSI på 1h ned till under 17. Priset över runt -1.93% på 30 minuter.

När man går in? När saker når extrema värden.

Utöver det bullish divergence på 5 minuter två gånger om nu. Detta verkar dock spela liten roll för ingen riktig rekyl har synts till ännu.

Edit: MACD kommer få ett positivt kryss på 3 min om guldet fortsätter upp. Efter totalkrasch kan en idé vara att ta det något försiktigt och kanske se till t ex 5 min istället (eller gå ur väldigt fort om det vänder).
Senast redigerad av sinewave 2021-01-08 kl. 16:32.
Citera
2021-01-08, 16:07
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .caz

Clean energy har precis bara börjat sin otroligt långa bullrun. Kommer vara på tapeten och troligtvis en av dom bäst presterande under decennier.
Citera
2021-01-08, 16:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartix12

Lite kul att finska tullen har beslagtagit 2000 bitcoins av kriminella under förra året. De säljer nu för 60M €
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in