Citat:
Ursprungligen postat av
Temujin56
Gick du in idag på guldet så bör du kunna sitta på positionen ganska länge
Kanske, positionen gick från +10% till minus nu. Dock väldigt lite minus. Positionen jag har ligger +0.42% från absolua botten som skedde vid 09:00, den togs kl. 09:13.
Bullish Divergence för Silver på 5 min nu. Även där något av ett tokras när Silver gör -0.86% på 25 min.
Edit: Även bullish divergence för guld nu på 1 min, men ... 1 min är 1 min. Uttökade min position 1x.
Nästa köp sker vid nuvarande lägsta eller vid närheten av lägsta + trendvändning för t ex MACD på 1 min eller liknande.
Edit 2: Det var någon annan som såg samma sak, guld +0.15% på 1 min (!) Positionen går från -7% till +0.5% på 1 min. Brutalt.
Edit 3: Du bör se upp när prisdatan börjar bli "toppig", dvs när det skapas en drös svansar på rad i prisdatan. Det betyder att folk säljer av eller tar vinst, något sådant efter en brutal uppgång som nu i guld.... Oftast ett bra läge att lägga benen på ryggen.
Tog vinst för guld på +12.13%, gick upp till +13% men började sedan bli toppigt. Kan säkert gå upp mer, men ... Med 3x positioner är det inte så roligt när priset går +/-10% per minut.