2020-04-11, 11:47
Medlem
Dille24s avatar
Det som förbryllar mig är att uppgången är driven av extremt få affärer. Det betyder rimligtvis att de riktigt stora pengarna står och stampar på bankkonto någonstans.

De som sitter på dessa väntar på den riktiga kraschen.. kommer de att plötsligt acceptera att uppgången är ett faktum och cementera den eller kommer de småsparare som nu drivit upp kurserna att drabbas av panik och utlösa nya krascher?

Hur som helst kan vi fortsätta att förvänta oss kraftiga rörelser i båda riktningar.

Jag ligger kort över helgen. Vi får väl se vad som händer. 2000 döda per dag i USA nu.
Citera
2020-04-11, 12:14
Medlem
DRAVKCABs avatar
Får väl tacka för tipset om Vicore Pharma. Fin utveckling denna vecka. Sedan har ju spiltan öppnat upp igen och en revidering på ca 5% nedåt på värdet var inte så blodigt.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-04-11 kl. 12:17.
Citera
2020-04-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Det som förbryllar mig är att uppgången är driven av extremt få affärer. Det betyder rimligtvis att de riktigt stora pengarna står och stampar på bankkonto någonstans.

De som sitter på dessa väntar på den riktiga kraschen.. kommer de att plötsligt acceptera att uppgången är ett faktum och cementera den eller kommer de småsparare som nu drivit upp kurserna att drabbas av panik och utlösa nya krascher?

Hur som helst kan vi fortsätta att förvänta oss kraftiga rörelser i båda riktningar.

Jag ligger kort över helgen. Vi får väl se vad som händer. 2000 döda per dag i USA nu.

Lite så är det.... samtidigt har det funnits få säljare, annars kan inte en tunn handel driva kurserna så högt.

Handeln är avvaktande överlag. Men visst, det är inget gott tecken.
Citera
2020-04-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Lite så är det.... samtidigt har det funnits få säljare, annars kan inte en tunn handel driva kurserna så högt.

Handeln är avvaktande överlag. Men visst, det är inget gott tecken.
Det är helt klart som ni säger, en oerhört skör uppgång. Behövs inte mycket för att det ska svänga åt endera håll.
Citera
2020-04-11, 15:20
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Det är helt klart som ni säger, en oerhört skör uppgång. Behövs inte mycket för att det ska svänga åt endera håll.

Det är alltid förknippat med en viss risk att handla på börsen oavsett när..
Den som väljer att handla nu gör förmodligen ett smartare drag än den som i början av mars valde att sitta still i båten.
Citera
2020-04-11, 17:07
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Vet inte riktigt vad du menar här?

Precis vad det låter som. Behov som skall fyllas då det uppstått en brist.
Nu är bristen skyddsutrustning mot smitta och den produktionen behövs.
Där hade alla kunnat trejda med ”sunt förnuft” som utgångspunkt, men det gick snabbt. Vem kunde gissa det enorma behovet? Fast behovet kvarstår ett tag så köp.

Forward thinking
Senast redigerad av FruStormufti 2020-04-11 kl. 17:11. Anledning: Specat lite
Citera
2020-04-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24

Jag har hört från flera håll att den vanlige Amerikanen tror att detta är över om en månad och att USA blir som vanligt den 1maj , folk med lite mer insikt fattar att det kommer ta år innan vi är där, detta avspeglar sig nog i vilka det är som sitter och tok köper nu.
Citera
2020-04-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Glöm inte att rekordmånga miljonärer föddes ur finanskrisen 2008. Är det någon gång man ska börja investera på börsen så är det kanske just nu.

Frågan är vad man ska hoppa på....
Ge fan i att citera mig om du inte kan ta med hela citatet ,tack!
Citera
2020-04-11, 17:49
Medlem
Glossuss avatar
[quote=givemeyourmoney|tack![/QUOTE]

Nånting har du väl ändå köpt i dippen?
Citera
2020-04-11, 18:50
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ge fan i att citera mig om du inte kan ta med hela citatet ,tack!
Jaja, lugn. Jag lyfte ut det jag vill belysa. Tagga ner.
Citera
2020-04-11, 18:52
Medlem
Glöm ej att robothandel står för upp emot 50% av handeln på börsen
Försök inte att gå emot dem
Dom förstärker handeln åt båda håll och de är inställda på framtiden . Nuläget ointressant
Angående amerikanernas inställning så är consumer confidence på 120
Sjunkit , javisst men fortfarande högt
Jämför gärna hur det såg ut 2016
Ny spännande vecka på G
Citera
2020-04-11, 18:52
Medlem
smoerreboms avatar
Tycker man ser allt fler otäcka notiser om att man inte blir riktigt immun mot den här skiten efteråt. Nu var det nåt i aftonhoran om sydkorea med folk som smittats och som fått det igen osv.

Om det skulle vara på det viset så kan väl inte det vara nåt som marknaden har diskonterat? Då snackar vi ju lockdown med mer eller mindre hårt kontrollerad öppning och stenhårda krav på distansering ända fram till ett vaccin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in