Citat:
Ursprungligen postat av
Jnewj
Satt med i princip alla pengar på räntekonto. Köpte in mig i några stora bolag som på lång sikt alltid repat sig genom tiden.
Köpte och logga ut i princip för 2-3 veckor sen snart, upp ungefär 25% totalt på allt som investerades. Fortsätter nog lasta lite till och låta det vara, frågan är när nästa stora dipp kommer, om den kommer?
Tror inte att det blir någon dipp till på grund av Coronan. Centralbankerna, och regeringarna i västvärlden, verkar ha bestämt sig för att testa QE i fullskala. Antigen fungerar det, och ekonomin startar upp och då blir det bara positiva nyheter från och med nu, eller så fungerar det inte och då är risken snarare att alla nya pengar äntligen resulterar i en rejäl inflation vilket gör att börskurserna hålls vid liv trots att ekonomin krisar för fullt. I det läget lär vi ju påminnas att FIAT endast backas upp av förtroende och är ju inte räntefonder särskilt roligt...
Det är var jag satsar mina pengar på i vilket fall. Ligger med allt i aktier eller aktiefonder just nu

Förutom på mitt IPS som har 50% räntefonder bara för säkerhetsskull. Har dessutom ett konto på Bullionvault där det finns lite guld sedan tidigare för säkerhetsskull.
Fyndade för övrigt lite mer Peab i går. Dessutom Svenska Aerogel. Det enda förhoppningsbolag jag sitter på nu som inte kraschat under Corona krisen. Det måste vara ett styrketecken :P
Ligger rätt uselt till totalt på mitt ISK på grund av förhoppningsbolag som drabbats hårt av krisen :P Värst är ChromoGenics som jag trodde på men de har drabbats av lock-down så tillvida att brittiska konsulter som behövs för att få igång deras fabrik åkt hem. Nu verkar det som att det behövs en ny emmision och det är nog inte säkert att det lyckas. Det är förlorade pengar
Vad är nästa bolag att köpa nu när det är paus på Scandic? Måste ju vara bättre att vänta och köpa teckningsrötter i emmisionen istället? Kanske Pandox? Någon som vet hur de ligger till egentligen?