2020-04-29, 20:49
Medlem
När tror ni vi ser nästa ras då? Dagar, veckor eller månader?

Lyckades pricka nästintill botten på EPR som är blivit en av mina största nu.
Citera
2020-04-29, 21:40
Medlem
Satt med i princip alla pengar på räntekonto. Köpte in mig i några stora bolag som på lång sikt alltid repat sig genom tiden.

Köpte och logga ut i princip för 2-3 veckor sen snart, upp ungefär 25% totalt på allt som investerades. Fortsätter nog lasta lite till och låta det vara, frågan är när nästa stora dipp kommer, om den kommer?
Citera
2020-04-29, 22:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Satt med i princip alla pengar på räntekonto. Köpte in mig i några stora bolag som på lång sikt alltid repat sig genom tiden.

Köpte och logga ut i princip för 2-3 veckor sen snart, upp ungefär 25% totalt på allt som investerades. Fortsätter nog lasta lite till och låta det vara, frågan är när nästa stora dipp kommer, om den kommer?
Kommer om 10 år vid nästa kris.
Citera
2020-04-29, 22:57
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Att du skulle köpt den för 2 månader sen.
Jag tror vi få kommer se fler nedgångar i år men dom kommer inte vara lika våldsamma som i början av året. Jag sitter och killgissar som alla andra förstås

Jo, så kan det vara. Men börsen kommer att fortsätta svänga. Är inte fonden gjord för det?
Citera
2020-04-30, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Väldigt lite fyndande i tråden nu. Har ni bränt krutet för tidigt som en upphetsade tonåring som förlorar oskulden?

Dagens inköp:
Dubblar innehavet i Impala Platinum holdings Ltd. Denna ska jag ha länge.

Fyrdubblar innehavet i Ulta beauty. När USA kommer igång igen så kommer alla unga vita medelklasstjejer behöva fixa naglarna.

Nä, mer än hälften av kapitalet i likvider. Ligger lite lågt i väntan på att börsen och den reala ekonomin ska närma sig varandra. Visst köper jag lite ibland, men mest för att stilla tristessen.
Citera
2020-04-30, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj

Tror inte att det blir någon dipp till på grund av Coronan. Centralbankerna, och regeringarna i västvärlden, verkar ha bestämt sig för att testa QE i fullskala. Antigen fungerar det, och ekonomin startar upp och då blir det bara positiva nyheter från och med nu, eller så fungerar det inte och då är risken snarare att alla nya pengar äntligen resulterar i en rejäl inflation vilket gör att börskurserna hålls vid liv trots att ekonomin krisar för fullt. I det läget lär vi ju påminnas att FIAT endast backas upp av förtroende och är ju inte räntefonder särskilt roligt...

Det är var jag satsar mina pengar på i vilket fall. Ligger med allt i aktier eller aktiefonder just nu Förutom på mitt IPS som har 50% räntefonder bara för säkerhetsskull. Har dessutom ett konto på Bullionvault där det finns lite guld sedan tidigare för säkerhetsskull.

Fyndade för övrigt lite mer Peab i går. Dessutom Svenska Aerogel. Det enda förhoppningsbolag jag sitter på nu som inte kraschat under Corona krisen. Det måste vara ett styrketecken :P

Ligger rätt uselt till totalt på mitt ISK på grund av förhoppningsbolag som drabbats hårt av krisen :P Värst är ChromoGenics som jag trodde på men de har drabbats av lock-down så tillvida att brittiska konsulter som behövs för att få igång deras fabrik åkt hem. Nu verkar det som att det behövs en ny emmision och det är nog inte säkert att det lyckas. Det är förlorade pengar

Vad är nästa bolag att köpa nu när det är paus på Scandic? Måste ju vara bättre att vänta och köpa teckningsrötter i emmisionen istället? Kanske Pandox? Någon som vet hur de ligger till egentligen?
Citera
2020-04-30, 11:37
Medlem
Freeze89s avatar
Glycorex för fan. CE märkning och fler beställningar av deras UBP (kanske USA) inom kort.

Ni vet det där om att ge blodplasma med antikroppar mot svårt sjuka i t.ex covid 19, som det pratats om i media i veckan? UBPn förenklar det.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/04/29/lakemedel-potentiell-mojlighet-for-plasmabehandling-mot-corona.html
Senast redigerad av Freeze89 2020-04-30 kl. 11:43.
Citera
2020-04-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Tror inte att det blir någon dipp till på grund av Coronan. Centralbankerna, och regeringarna i västvärlden, verkar ha bestämt sig för att testa QE i fullskala. Antigen fungerar det, och ekonomin startar upp och då blir det bara positiva nyheter från och med nu, eller så fungerar det inte och då är risken snarare att alla nya pengar äntligen resulterar i en rejäl inflation vilket gör att börskurserna hålls vid liv trots att ekonomin krisar för fullt. I det läget lär vi ju påminnas att FIAT endast backas upp av förtroende och är ju inte räntefonder särskilt roligt...

Det är var jag satsar mina pengar på i vilket fall. Ligger med allt i aktier eller aktiefonder just nu Förutom på mitt IPS som har 50% räntefonder bara för säkerhetsskull. Har dessutom ett konto på Bullionvault där det finns lite guld sedan tidigare för säkerhetsskull.

Fyndade för övrigt lite mer Peab i går. Dessutom Svenska Aerogel. Det enda förhoppningsbolag jag sitter på nu som inte kraschat under Corona krisen. Det måste vara ett styrketecken :P

Ligger rätt uselt till totalt på mitt ISK på grund av förhoppningsbolag som drabbats hårt av krisen :P Värst är ChromoGenics som jag trodde på men de har drabbats av lock-down så tillvida att brittiska konsulter som behövs för att få igång deras fabrik åkt hem. Nu verkar det som att det behövs en ny emmision och det är nog inte säkert att det lyckas. Det är förlorade pengar

Vad är nästa bolag att köpa nu när det är paus på Scandic? Måste ju vara bättre att vänta och köpa teckningsrötter i emmisionen istället? Kanske Pandox? Någon som vet hur de ligger till egentligen?

Hmm..Marknaden verkar inte hålla med ang Scandic. Eller vad är det vi ser? Pump and dump inför emissionen?
Citera
2020-04-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hmm..Marknaden verkar inte hålla med ang Scandic. Eller vad är det vi ser? Pump and dump inför emissionen?

Med paus menar jag att jag köpt det jag vill ha Jag har inte sålt något och tänker vara med i emissionen om inget drastiskt ändrats tills dess. Jag vill inte ha för mycket av en enskild aktie i portföljen Riskspridning är bra oavsett om man tror på rally i Scandic så kan man ju ha tokfel

Jag är nöjd med dagens utveckling. Dessutom +15% på Ovintiv Inc igår
Citera
2020-04-30, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Med paus menar jag att jag köpt det jag vill ha Jag har inte sålt något och tänker vara med i emissionen om inget drastiskt ändrats tills dess. Jag vill inte ha för mycket av en enskild aktie i portföljen Riskspridning är bra oavsett om man tror på rally i Scandic så kan man ju ha tokfel

Jag är nöjd med dagens utveckling. Dessutom +15% på Ovintiv Inc igår

Ok, då är jag med. Ligger också still med det jag har i Scandic. Men det är ett av bolagen som ligger i min portfölj med lång tidshorisont, så är lite i valet och kvalet om jag ska fylla på mer..? Eller ska man avvakta emissionen...?
Citera
2020-04-30, 12:22
Medlem
Freeze89s avatar
Är verkligen intresset för Glycorex så tunt här inne?
Citera
2020-04-30, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freeze89
Är verkligen intresset för Glycorex så tunt här inne?

Nope! Jag är med lite lätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in