Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Vad fan ska jag göra? Om jag köper spridda fonder nu för 200 papp med 10-15 års sikt så måste det väl vara ok för i helvete????
hälften nu och hälften om 6-12 månader för det fall inte ett nytt kraftig fall inträffar innan dess kanske?
Det råder ju väldigt delade meningar om börsen ska ner för ett stup till innan det är klart så då är det ju onödigt att gå in med allt just nu.
Det finns rätt mkt matematiska beräkningar på nätet som visar att det får oerhört stor procentuell betydelse när man går in även på lång sikt. T.ex. hade man slängt in alla pengar i januari jmf med om man gjort det för tre veckor sen så kommer det ge ett utslag på flera hundra procent om femton år, förutsatt att du investerar i något som går upp någorlunda bra.
Jag tillhör ju dem som tror att stora börsen ska ner ett snäpp till innan det är klart (det enda som gör mig lite osäker är de abnorma historiskt oprövade massiva stimulansenrna, det är helt oprövad mark) så då skulle jag säga att det vore oklokt att gå in med allt just nu.