2020-02-25, 16:29
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Hjälper användare dagligen, senast för ca 2 minuter sedan. Dragit tillbaka ett par varningar här officiellt senaste veckorna. Så är klagomålen väl underbyggda så finns det en god chans att något händer.

admin5
Så tar du den här motivationen i försvar eller ej, för att stänga en tråd? För det är från en moderator jag menar varit "på" mig (och fortfarande är det).

(FB) Bidrar Flashback och alternativa medier till en ineffektiv klimatpolitik?

Personen är alltså extremt övertolkande av eventuella regler om "on topic" när han anklagar mig för att vara off-topic eftersom jag har mage att svara på frågor jag får i tråden. Det är extrem övertolkning av reglerna, och det är extremt suspekt att han istället för att rensa bort dessa inlägg och ge de personer som faktiskt gick off-topic varningar istället för att stänga tråden.

En nedsättande ton har han även med språket om "krabbor och humlor", som om det inte vore uppenbart.

Edit: Oops, verkar vara andra med samma problem. "Mystiken tätnar".

(FB) Moderator Meiji delar ut varningar till politiska meningsmoståndare
Senast redigerad av Ree81 2020-02-25 kl. 16:32.
Citera
2020-03-04, 05:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Ja, "Finns det några bevis ö.h.t. att klagomål fungerar på Flashback?", eller är det ett toppstyrt forum där klagomuren bara är symbolisk?

Citat:
Ursprungligen postat av AKIsommarLOV
Andra tråden jag stöter på dig i på kort tid nu där du ljuger så mycket att man skulle vilja be din far sluta trycka dig så hårt i röven att han petar till din hjärna (det har uppenbarligen skadlig effekt).

(FB) Åt helvete för lågt i tak på Sex-forumet (Har mottagit varningar från två olika mods)
(FB) Ytterligare en märklig varning för 0.03 från RadikalFail
(FB) T-80Us inställning till retorik som tar Mena i försvar.
(FB) Flashback -Världens mest hårdcensurerande forum!
(FB) Flashback -Världens mest hårdcensurerande forum!
(FB) Klagomål på varning inte OT (Proton gör det igen)
(FB) Moderatorn Neksnor missköter sitt uppdrag
(FB) Avstängd för 0.06?
(FB) Varning för svar på OT
Citera
2020-03-04, 13:10
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Till att börja med så skiter vi ju i våra personliga åsikter gällande ämnena i dom forum som vi modererar. Vi slänger helt enkelt inte trådar för att vi "inte gillar dom" eller "inte gillar skribenten" eller något som har med att gilla att göra.

Vi? Att du uttalar dig med sån säkerhet om hur dina kollegor agerar är ett av problemen. Det är sällan moderatorer vågar sig på att kritisera kollegor i trådarna här. Visst, det händer att felaktiga åtgärder korrigeras men det är ju inte samma sak som att det fungerar. Mycket beror på vilken respons klagomålen får från övriga skribenter.
Citera
2020-03-04, 13:21
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Hjälper användare dagligen, senast för ca 2 minuter sedan. Dragit tillbaka ett par varningar här officiellt senaste veckorna. Så är klagomålen väl underbyggda så finns det en god chans att något händer.

admin5

Då undrar jag varför du inte kommenterat den här över ett år gamla tråden? (FB) Varför tillåts unv.is-länkar?

Känns som om klagomålen inte är väl underbyggda får man nekande svar inom fem minuter. Är de väl underbyggda får man vänta hur länge som helst...
Citera
2020-03-07, 11:31
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Då undrar jag varför du inte kommenterat den här över ett år gamla tråden? (FB) Varför tillåts unv.is-länkar?

Känns som om klagomålen inte är väl underbyggda får man nekande svar inom fem minuter. Är de väl underbyggda får man vänta hur länge som helst...
Mitt tema om att klimat- och miljönyheter mer eller mindre förtrycks på forumet (för hur ofta har du sett en tråd om de ämnena på "Aktuella Ämnen"?) är ett sånt. Najas är moderator över "miljöforumet", men vägrar erkänna att han är allt annat än perfekt. Forumet är dött och trådar skyfflas på rullande band in i en samlingstråd............ som är en evighetsdiskussion om huruvida "globala uppvärmning sker eller är något att ens bry sig om".

Det är trots allt syftet med den här tråden. Jag har lagt fram så många argument för detta, och vill enbart få igenom en förbättring för detta, men nej, "stonewalled".

Det är nästan som om Flashback är fyllt till bredden av klimatförnekare, inklusive "urgamla" mods, och att de vill ha det såhär. Miljö- och klimatfrågor ska inte få uppmärksamhet, "MEN DU FÅR DISKUTERA DEM I SAMLINGSTRÅDEN, SÅ YTTRANDEFRIHET GÄLLER!11ett ". Ugh.
Citera
2020-03-09, 10:48
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Mitt tema om att klimat- och miljönyheter mer eller mindre förtrycks på forumet (för hur ofta har du sett en tråd om de ämnena på "Aktuella Ämnen"?) är ett sånt. Najas är moderator över "miljöforumet", men vägrar erkänna att han är allt annat än perfekt. Forumet är dött och trådar skyfflas på rullande band in i en samlingstråd............ som är en evighetsdiskussion om huruvida "globala uppvärmning sker eller är något att ens bry sig om".

Jag instämmer i kritiken och jag tycker "Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten" är diskussionsdödande. Vill man exempelvis diskutera issmältningen under Antarktis så kan man inte göra det. Några troll tar direkt över tråden och får den att handla om att klimatförändringarna är påhitt och sedan skyfflas den obönhörligen in i den stora samlingstråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in