2019-01-04, 08:22
Medlem
Mooskys avatar
Ämne: Bromölla: SD får igenom första Mångkulturella bokslut i Sveriges historia.
(FB) Bromölla: SD får igenom första Mångkulturella bokslut i Sveriges historia.

Trådstarten
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Sedan SD för första gången tog plats i kommuner har SD lagt förslag om ett mångkulturellt bokslut i kommun efter kommun och fått ett rungande NEJ vid vart enda tillfälle.

Nu för första gången någonsin har SD lyckats få igenom en mångkulturell bokslut. Och detta sker i Bromölla. Bromölla blir första kommunen där invånarna kommer att få reda på exakt hur mycket av deras pengar går till nyanlända och till diverse olika integrationsprojekt.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7113805

Hur tror ni att invånarna i Bromölla kommer att reagera när de får reda på hur mycket av kommunens pengar går till massinvandring och mångkultur?

Jag svarade på det här
'
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Inte på något särskilt sätt.

Vänsterliberalerna kommer hävda att man räknar fel, de har minsann läst Sandvikenrapporten, och resten kommer säga ”vad var det vi sa?”

Mitt svar-
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast om någon inte kan räkna är det Sverigedemokraterna som har miljardhål i sin budget. Vore bättre dom räknade ut vad dom kostar i tomma stolar. Så räkning ska skötas av expertis inte kriminellt slödder.

Inlägg som redan ligger i tråden som inte är raderade eftersom det givetvis är samma politiska agenda som moderatorn har.
Citat:

Sen frågar jag på PM och får svar från Meiji .
Citat:
Bäste Moosky,

Frågeställningen är: "Hur tror ni att invånarna i Bromölla kommer att reagera när de får reda på hur mycket av kommunens pengar går till massinvandring och mångkultur?"

Jag tycker att både rubrik och SD som ligger bakom det här med kostnader/ uträkningen ligger i starten och tråden mynnar således ut om det också och vad jag kan se är andra inlägg inte i slag med hur Bromölla kommer reagera utan helt andra diskussioner.

Så jag som inte gillar Sverigedemokrater får en varning för mitt uttryck om deras kunskap gällande just räkning och jag svarar en som tydligen får ligga kvar med att prata om vänstern i stället.
Så nu vill jag ha en förklaring från Meiji om hur den tänkte där eller om den inte tänkte öht. Precis som ingen ser vad för jargong politiska moderatorer har.
Senast redigerad av Moosky 2019-01-04 kl. 08:32.
Citera
2019-01-04, 08:47
Medlem
Lol känns jävligt hårt med en varning för det där...
Vad är det för regelbrott ens? Ot?
Citera
2019-01-04, 08:53
Medlem
Neroxxs avatar
Spontant kan jag tycka att varningen känns lite väl hård, kan till viss del förstå om man vill att tråden ska fokusera på kommunalpolitik och inte riksdagsplanet.

Har du fått mer svar på varför Moosky?
Citera
2019-01-04, 08:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Spontant kan jag tycka att varningen känns lite väl hård, kan till viss del förstå om man vill att tråden ska fokusera på kommunalpolitik och inte riksdagsplanet.

Har du fått mer svar på varför Moosky?

Nej, bara vilken frågeställning som gäller för mig då och inte dom andra. Bara att läsa i spoilern så framgår det vad man diskuterar i tråden. Så skillnader görs. Jag är ju negativ till SD och det går ju inte.

Ett exempel.
Citera
2019-01-04, 08:57
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Nej, bara vilken frågeställning som gäller för mig då och inte dom andra. Bara att läsa i spoilern så framgår det vad man diskuterar i tråden. Så skillnader görs.

Ett exempel.

Tog en snabb titt av de i din spoiler, dessa var ju i stort sett samma "snedsteg" som ditt inlägg, allafall på samma linje.
Citera
2019-01-04, 08:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Tog en snabb titt av de i din spoiler, dessa var ju i stort sett samma "snedsteg" som ditt inlägg, allafall på samma linje.

Jupp precis det jag försöker få förklarat för mig. Men det kanske kommer en förklaring.
Citera
2019-01-04, 08:59
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Jupp precis det jag försöker få förklarat för mig. Men det kanske kommer en förklaring.

Jag är helt okej att det sker en hård kontroll av trådar, men då ska det vara samma för alla sidor.
Citera
2019-01-04, 09:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag är helt okej att det sker en hård kontroll av trådar, men då ska det vara samma för alla sidor.

Det är mer sällsynt i den politiska delen och dom politiska moderatorerna som ränner runt som småpåvar. Så länge man diskuterar enligt deras egna politiska värderingar är allt frid och fröjd.
Citera
2019-01-04, 09:08
Medlem
Tycker även det är spännande att ens inlägg tas bort (utan varning) medan andras svar på samma inlägg (som således också borde vara ot) får ligga kvar.

Man får väl helt enkelt börja anmäla tillbaka.

Trist dock att man måste vara halvnasse för att få diskutera tex invandring här.
Citera
2019-01-04, 09:14
Avslutad
Nu hör det ju till saken att Moosky är ett välkänt troll som inte sällan går in i trådarna med syfte att få dem att spåra ur. Ett tydligt exempel på dennes beteende är alla Mooskys inlägg i tråden om Victoria Kawesas spektakel i tunnelbanan som slutade med att hon själv blev dömd för misshandel. Moosky försöker på alla upptänkliga vis sabotera debatten i tråden med vilda vantolkningar som går stick i stäv med både allmän konsensus och domstolens åsikt. Syftet är givetvis att provocera sönder en diskussion som Moosky ogillar. Den som inte tror mig kan själv kika efter, alternativt bara göra en koll på Mooskys övriga posthistorik. Det här är ett genomgående tema.

Personen ifråga är ett troll och det är fullt rimligt att denne har tjänat ihop till sin varning många gånger om. Och istället för att bara acceptera moderatorns åtgärder sätter han igång att haverera ihop konspirationsteorier om att det handlar om ideologisk agenda som ligger bakom varningen, inte Mooskys eget trollande i tråd efter tråd som äntligen bestraffade sig.

Det här är för övrigt inte första gången Moosky havererar om en varning och kommer med insinuationer om varnande moderators politiska hemvist. Samma sorts beteende och samma sorts försök till upptrummande av pöbeldrev mot moderatorn skedde här.
(FB) Strix m/94 - Politik inrikes och OT bedömningar

Jag ser det inte alls som särskilt märkligt att någon som beter sig som Moosky till slut kommer att få konsekvenser.
Senast redigerad av Haverism 2019-01-04 kl. 09:55.
Citera
2019-01-04, 09:15
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Tycker även det är spännande att ens inlägg tas bort (utan varning) medan andras svar på samma inlägg (som således också borde vara ot) får ligga kvar.

Man får väl helt enkelt börja anmäla tillbaka.

Trist dock att man måste vara halvnasse för att få diskutera tex invandring här.

Att inlägg bara tas bort är enligt mig bättre, speciellt ifall det är OT. Det skulle bli rackarns många notiser som var tvungna att skickas med tanke på hur många inlägg som tas bort. Detta är då ifall samtliga ot inlägg behandlas på samma sätt. Upprepar man samma ot i e tråd så är risken stor att en varning kommer antar jag.
Citera
2019-01-04, 09:17
Medlem
Citat:
Att inlägg bara tas bort är enligt mig bättre, speciellt ifall det är OT. Det skulle bli rackarns många notiser som var tvungna att skickas med tanke på hur många inlägg som tas bort. Detta är då ifall samtliga ot inlägg behandlas på samma sätt. Upprepar man samma ot i e tråd så är risken stor att en varning kommer antar jag.

Jo, om man själv förstod vad som var ot med det man skrev... Annars är det svårt att lära sig av sina misstag så att säga
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in