• 1
  • 2
2020-02-10, 11:52
Medlem
bombaccis avatar
Ja jag har skickat pm till proton men fick inget svar.

Även jag fick en varning i tråden om dambrottaren jenny fransson av vår moderator proton.

Jag skrev i mitt inlägg om att Jenny hanteras med silkeshandskar i svensk massmedia jämfört med vad tex ryska idrottsutövare görs då, fransson får olika snyftreportage i massmedia. En annan användare skrev att det inte var sant då det diskuterades på flashback om henne, jag skrev att det går såklart inte att jämföra.

För detta fick jag en varning för. Jag tycker personligen det är att dra OT för hårt, då det jag tar upp handlar både direkt och indirekt om Fransson.

2020-02-08, 20:56
Proton
Moderator
Protons avatar
Reg: Feb 2008
Varning
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Dambrottaren Jenny Fransson fast för Doping 2020-02-03
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Ja det kom både den ena efter den andra bortförklaringen med snyftreportage. När en ryska åker fast så pratar man om Putin och hur onda ryssarna är. Wow pratas det om henne i den här tråden med? Ok ja det är ju lika stort som när 1000 tals artiklar i traditionella media kör sina kampanjer lol

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Jag skickade pm och frågade varför det är trams/off topic men fick inget svar.

Något att tänka på att ju desto striktare vi lägger OT varningar desto tråkigare blir forumet. Jag såg att tex folk kallade brottaren för "benny" och att hon borde tävla mot män istället osv. Det är också OT i sådana fall och borde lelda till varningar. Nej jag har inte anmält det för jag tycker inte att moderatorer ska förstöra diskussioner eller göra trådar tråkigare.

Jag vill få min varning borttagen.
Citera
2020-02-10, 12:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Han har inte varit inloggade sedan:

Senaste aktivitet: 2020-02-08 23:10

Så han har nog inte haft möjlighet att svara på ditt pm.
Citera
2020-02-10, 17:46
Moderator
TheLuckys avatar
Kan tycka att man först borde avvakta vad moderatorn säger innan man startar en tråd om felaktig varning. Det är ju inte så att du riskerar att bli avstängd.
Citera
2020-02-10, 18:10
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Kan tycka att man först borde avvakta vad moderatorn säger innan man startar en tråd om felaktig varning. Det är ju inte så att du riskerar att bli avstängd.

Det kan du tycka men reglerna är 24 h. Om en moderator inte behagar logga in inom en dag så är det mer hens problem. Eftersom det finns ett snarlikt fall i samma tråd och moderator så blir det extra intressant. Vi får se om jag får något svar av proton.
Citera
2020-02-10, 18:23
Medlem
najass avatar
En massa OT raderat. Sluta tjafsa om de där 24 timmarna. Det är 24 timmar som gäller och det har följts, så det är inget att diskutera i denna tråden.

/mo
d
Citera
2020-02-10, 21:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag skrev i mitt inlägg
Jag har saxat in ditt inlägg samt det inlägget du svarade på så det ska bli lättare för alla att se vad som skett, topik för tråden är "Dambrottaren Jenny Fransson fast för Doping 2020-02-03".
Ställer mig frågande till hur ryskor ryssar o putin skulle vara on topik, hur tänkte du här?

Gullas med Norskor? jag tycker det har vart en hetsjakt på Johaug, hon blir t.o.m. nämnd i denna tråd.

Ja det kom både den ena efter den andra bortförklaringen med snyftreportage. När en ryska åker fast så pratar man om Putin och hur onda ryssarna är. Wow pratas det om henne i den här tråden med? Ok ja det är ju lika stort som när 1000 tals artiklar i traditionella media kör sina kampanjer lol
Citera
2020-02-10, 21:52
Moderator
Neksnors avatar
Sporthändelser behandlas ofta annorlunda än vanliga händelser i traditionell media. Jag vet inte hur det funkar inom Flashbacksporten, men inom Terrorism så brukar medierapporteringen, vilket verkar vara det som har kommenterats här, anses off topic.
Citera
2020-02-11, 06:52
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:

Såg över varningen nu och satte mig in i ärendet. Jag tycker inte det var varningsvärt, även om det var en anings OT - men samtidigt så föll det ju inom ämnet så att säga. Så jag har tagit bort din varning.

admin5
Citera
2020-02-11, 10:11
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Såg över varningen nu och satte mig in i ärendet. Jag tycker inte det var varningsvärt, även om det var en anings OT - men samtidigt så föll det ju inom ämnet så att säga. Så jag har tagit bort din varning.

admin5

Tack vad snällt. Skönt att det gick att lösa. Tack för hjälpen
Citera
2020-02-14, 11:00
Medlem
Pancevs avatar
fick också en varning av proton, för att jag svarade på en annans fråga om testosteron hade effekt på könsdelar. Det var tydligen värt en varning för OT.

fransson hade ju faktiskt just olagligt testosteron i kroppen och vissa diskuterade hennes kroppsförändringar de senaste 2-3 åren.

känns ju rätt så mkt on topic att svara på en direkt fråga om testoeffekter faktiskt.

proton sa att jag skulle ansluta mig till hans hyllningstråd här om jag ville anmärka på varningen.
Citera
2020-02-14, 11:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
fick också en varning av proton, för att jag svarade på en annans fråga om testosteron hade effekt på könsdelar. Det var tydligen värt en varning för OT.

fransson hade ju faktiskt just olagligt testosteron i kroppen och vissa diskuterade hennes kroppsförändringar de senaste 2-3 åren.

känns ju rätt så mkt on topic att svara på en direkt fråga om testoeffekter faktiskt.

proton sa att jag skulle ansluta mig till hans hyllningstråd här om jag ville anmärka på varningen.

Kan du citera inlägget?
Citera
2020-02-14, 11:14
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kan du citera inlägget?
nej de rensade han ju bort...men det kanske går att få fram på ngt sätt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in