Jag har fått varningar av moderatorn T-80U för att ha förklarat vad inavel är samt för att frågat hur ett arabiskt DNA ser ut. På daglig basis tillåter denna moderator alla möjliga diskussioner om inavel och hur underbegåvade MENA-folket i synnerhet araber. Så länge man hänger på och förnedrar araberna verka denna moderator inte ha några problem. Men när retoriken vänder så är det som att larmet går.
Den 21/12 varnades jag för följande inlägg.
(FB) Varför är araber så dåliga på att kriga?
Sedan fick jag följande svar från moderatorn när jag protesterade.
Återigen började majoriteten av inläggen diskutera genetiska faktorer som kan tänkas påverka stridsförmågan.
Där ställde jag en fråga till OrmenLånge om ett arabiskt DNA och hur det ser ut. Då kom varningen igen.
Jag tyckte det var dags att skriva till admin. Jag gjorde detta med en gång.
Den roliga biten är Tinuviels meddelande.
Jag har i flera dagar brottats med det här och utan att ta reda på något varnar man en medlem, så skoningslöst.
Den 21/12 varnades jag för följande inlägg.
Citat:
Han har inga problem med det här så länge man skriver antiarab inlägg.
2018-12-21, 17:57
T-80U
Moderator
Varning
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: PMU vs USA i Irak, storkrig, vem vinner?
Antal inlägg: 2.
Citat:
Ursprungligen postat av Martike
Jadå, kusingifte är vanligare i Irak. Men incest, inavel och kusingifte är inte samma saker. Jag försöker bara bringa klarhet i vad som är vad.
Kusingifte behöver inte alls innebära en jätte stor risk för att avkomman ska drabbas av olika funktionsnedsättningar eller liknande. Det är först när en begränsad grupp på en begränsad plats över tid avlar generationer som inavel uppstår. Liknande samhällen finns överallt i världen men har varit vanligare i västvärlden. Trots teknologiska framsteg finns det fortfarande samhällen i USA där inavel är en norm. De växer upp som jägare och rekryteras av militären då redan som medlemmar i olika lokala miliser.
Men innan kusingifte måste paret genomgå en nogrann läkarundersökning. Eventuella hinder som t.ex. olika sjukdomar i släkten etc kan leda till att läkaren inte godkänner giftermålet. Tänk också på att goda egenskaper förstärks. Men skulle vi diskutera intelligens skulle jag satsat på kusingifte än på inavel.
… [ Visa mer ]
Citat:
Jag håller inte med dig eftersom du bortser från att urabaniseringen i den muslimska världen såg annorlunda ut. Demografiska förändringar under de senaste 50 åren i länder som Irak, Iran och Turkiet talar för detta faktum. Det kan man inte jämföra med östra Kentucky eller demografin runt Mississipi. Riskerna bestäms utifrån ett samhälleligt mönster.Det är alltså heller inte samma sak som inavel om avkomman genom kusingifte löper högre risk för olika defekter. En sådan risk finns också upp till en viss procent om det inte skulle handla om kusingifte. Men om detta sker över en tid på samma plats (som regel) då kan vi prata om inavel.
Amerikanska soldater rekryteras mer från områden med hög andel fattiga och faktiskt där inavlade små samhällen förekommer.
https://www.businessinsider.com/us-m...r=US&IR=T&IR=T
… [ Visa mer ]
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
OT. Varning. /Mod
T-80U
Moderator
Varning
Ämne: PMU vs USA i Irak, storkrig, vem vinner?
Antal inlägg: 2.
Citat:
Jadå, kusingifte är vanligare i Irak. Men incest, inavel och kusingifte är inte samma saker. Jag försöker bara bringa klarhet i vad som är vad.
Kusingifte behöver inte alls innebära en jätte stor risk för att avkomman ska drabbas av olika funktionsnedsättningar eller liknande. Det är först när en begränsad grupp på en begränsad plats över tid avlar generationer som inavel uppstår. Liknande samhällen finns överallt i världen men har varit vanligare i västvärlden. Trots teknologiska framsteg finns det fortfarande samhällen i USA där inavel är en norm. De växer upp som jägare och rekryteras av militären då redan som medlemmar i olika lokala miliser.
Men innan kusingifte måste paret genomgå en nogrann läkarundersökning. Eventuella hinder som t.ex. olika sjukdomar i släkten etc kan leda till att läkaren inte godkänner giftermålet. Tänk också på att goda egenskaper förstärks. Men skulle vi diskutera intelligens skulle jag satsat på kusingifte än på inavel.
… [ Visa mer ]
Citat:
Jag håller inte med dig eftersom du bortser från att urabaniseringen i den muslimska världen såg annorlunda ut. Demografiska förändringar under de senaste 50 åren i länder som Irak, Iran och Turkiet talar för detta faktum. Det kan man inte jämföra med östra Kentucky eller demografin runt Mississipi. Riskerna bestäms utifrån ett samhälleligt mönster.Det är alltså heller inte samma sak som inavel om avkomman genom kusingifte löper högre risk för olika defekter. En sådan risk finns också upp till en viss procent om det inte skulle handla om kusingifte. Men om detta sker över en tid på samma plats (som regel) då kan vi prata om inavel.
Amerikanska soldater rekryteras mer från områden med hög andel fattiga och faktiskt där inavlade små samhällen förekommer.
https://www.businessinsider.com/us-m...r=US&IR=T&IR=T
… [ Visa mer ]
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
OT. Varning. /Mod
(FB) Varför är araber så dåliga på att kriga?
Sedan fick jag följande svar från moderatorn när jag protesterade.
Citat:
Jag valde först att leva med den varningen. Men sedan startades en annan märklig tråd på V&M under rubriken Varför är araber så dåliga på att kriga?
2018-12-22, 20:02
Suck. Lev med varningen, eller ta det med admin.
//T-80U
Suck. Lev med varningen, eller ta det med admin.
//T-80U
Återigen började majoriteten av inläggen diskutera genetiska faktorer som kan tänkas påverka stridsförmågan.
Där ställde jag en fråga till OrmenLånge om ett arabiskt DNA och hur det ser ut. Då kom varningen igen.
Citat:
2018-12-27, 17:03
*
T-80U
Moderator
Varning
Ämne: Varför är araber så dåliga på att kriga?
Citat:
Visa hur DNAt på en Arab ser ut. Hur kan vi försäkra oss om arabens DNA.
OT. Varning. /Mod
*
T-80U
Moderator
Varning
Ämne: Varför är araber så dåliga på att kriga?
Citat:
Visa hur DNAt på en Arab ser ut. Hur kan vi försäkra oss om arabens DNA.
OT. Varning. /Mod
Jag tyckte det var dags att skriva till admin. Jag gjorde detta med en gång.
Citat:
24h hade gått och inget svar. Då bestämde jag mig för att starta en tråd här. Men min första slängdes av najas. Sedan bestämde jag mig för att starta en ny tråd eftersom jag trodde det var ett missförstånd. Men strax efter den andra tråden fick jag en ny varning av Tinuviel.
2018-12-27, 21:06
*
Gäller mina senaste varningar!
Hej!
Jag tycker att moderatorn T-80U tar tillfället i akt och sätter dit användare som inte tycker som han gör.
I 2 omgångar har Ormen Långe tagit upp hur genetiska faktorer påverkar diverse saker i militära diskussioner. Nu undrar jag om det är av ren slump som man varnas så fort man svarar på dessa falska uppgifter?
Vänliga Hälsningar
*
Gäller mina senaste varningar!
Hej!
Jag tycker att moderatorn T-80U tar tillfället i akt och sätter dit användare som inte tycker som han gör.
I 2 omgångar har Ormen Långe tagit upp hur genetiska faktorer påverkar diverse saker i militära diskussioner. Nu undrar jag om det är av ren slump som man varnas så fort man svarar på dessa falska uppgifter?
Vänliga Hälsningar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Moderatorsåtgärder.
Ämne: T-80Us sätt att varna retorik som tar MENA och araber i försvar.
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Moderatorsåtgärder.
Ämne: T-80Us sätt att varna retorik som tar MENA och araber i försvar.
Den roliga biten är Tinuviels meddelande.
Citat:
Som najas skrev i korgningsmeddelandet för din förra tråd: Följ rutinerna: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Flashback --> Papperskorgen
/Moderator
Flashback --> Papperskorgen
/Moderator
Jag har i flera dagar brottats med det här och utan att ta reda på något varnar man en medlem, så skoningslöst.