• 1
  • 2
2018-12-29, 14:06
Medlem
Martikes avatar
Jag har fått varningar av moderatorn T-80U för att ha förklarat vad inavel är samt för att frågat hur ett arabiskt DNA ser ut. På daglig basis tillåter denna moderator alla möjliga diskussioner om inavel och hur underbegåvade MENA-folket i synnerhet araber. Så länge man hänger på och förnedrar araberna verka denna moderator inte ha några problem. Men när retoriken vänder så är det som att larmet går.

Den 21/12 varnades jag för följande inlägg.
Citat:
2018-12-21, 17:57
T-80U
Moderator

Varning
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: PMU vs USA i Irak, storkrig, vem vinner?

Antal inlägg: 2.
Citat:
Ursprungligen postat av Martike
Jadå, kusingifte är vanligare i Irak. Men incest, inavel och kusingifte är inte samma saker. Jag försöker bara bringa klarhet i vad som är vad.

Kusingifte behöver inte alls innebära en jätte stor risk för att avkomman ska drabbas av olika funktionsnedsättningar eller liknande. Det är först när en begränsad grupp på en begränsad plats över tid avlar generationer som inavel uppstår. Liknande samhällen finns överallt i världen men har varit vanligare i västvärlden. Trots teknologiska framsteg finns det fortfarande samhällen i USA där inavel är en norm. De växer upp som jägare och rekryteras av militären då redan som medlemmar i olika lokala miliser.

Men innan kusingifte måste paret genomgå en nogrann läkarundersökning. Eventuella hinder som t.ex. olika sjukdomar i släkten etc kan leda till att läkaren inte godkänner giftermålet. Tänk också på att goda egenskaper förstärks. Men skulle vi diskutera intelligens skulle jag satsat på kusingifte än på inavel.
… [ Visa mer ]
Citat:
Jag håller inte med dig eftersom du bortser från att urabaniseringen i den muslimska världen såg annorlunda ut. Demografiska förändringar under de senaste 50 åren i länder som Irak, Iran och Turkiet talar för detta faktum. Det kan man inte jämföra med östra Kentucky eller demografin runt Mississipi. Riskerna bestäms utifrån ett samhälleligt mönster.Det är alltså heller inte samma sak som inavel om avkomman genom kusingifte löper högre risk för olika defekter. En sådan risk finns också upp till en viss procent om det inte skulle handla om kusingifte. Men om detta sker över en tid på samma plats (som regel) då kan vi prata om inavel.

Amerikanska soldater rekryteras mer från områden med hög andel fattiga och faktiskt där inavlade små samhällen förekommer.
https://www.businessinsider.com/us-m...r=US&IR=T&IR=T
… [ Visa mer ]

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

OT. Varning. /Mod
Han har inga problem med det här så länge man skriver antiarab inlägg.
(FB) Varför är araber så dåliga på att kriga?

Sedan fick jag följande svar från moderatorn när jag protesterade.

Citat:
2018-12-22, 20:02
Suck. Lev med varningen, eller ta det med admin.

//T-80U
Jag valde först att leva med den varningen. Men sedan startades en annan märklig tråd på V&M under rubriken Varför är araber så dåliga på att kriga?
Återigen började majoriteten av inläggen diskutera genetiska faktorer som kan tänkas påverka stridsförmågan.

Där ställde jag en fråga till OrmenLånge om ett arabiskt DNA och hur det ser ut. Då kom varningen igen.
Citat:
2018-12-27, 17:03
*

T-80U
Moderator

Varning

Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Varför är araber så dåliga på att kriga?
Citat:
Visa hur DNAt på en Arab ser ut. Hur kan vi försäkra oss om arabens DNA.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

OT. Varning. /Mod

Jag tyckte det var dags att skriva till admin. Jag gjorde detta med en gång.

Citat:
2018-12-27, 21:06
*
Gäller mina senaste varningar!

Hej!
Jag tycker att moderatorn T-80U tar tillfället i akt och sätter dit användare som inte tycker som han gör.
I 2 omgångar har Ormen Långe tagit upp hur genetiska faktorer påverkar diverse saker i militära diskussioner. Nu undrar jag om det är av ren slump som man varnas så fort man svarar på dessa falska uppgifter?

Vänliga Hälsningar
24h hade gått och inget svar. Då bestämde jag mig för att starta en tråd här. Men min första slängdes av najas. Sedan bestämde jag mig för att starta en ny tråd eftersom jag trodde det var ett missförstånd. Men strax efter den andra tråden fick jag en ny varning av Tinuviel.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Moderatorsåtgärder.
Ämne: T-80Us sätt att varna retorik som tar MENA och araber i försvar.

Den roliga biten är Tinuviels meddelande.

Citat:
Som najas skrev i korgningsmeddelandet för din förra tråd: Följ rutinerna: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Flashback --> Papperskorgen
/Moderator

Jag har i flera dagar brottats med det här och utan att ta reda på något varnar man en medlem, så skoningslöst.
Citera
2018-12-29, 14:11
Medlem
SingMeToSleeps avatar
”Skoningslöst”! Herregud. Du är off-topic så att det ryker om det. En riktig man tar varningen och går vidare med livet snarare än att spamma forumet med en massa gnälltrådar.
Citera
2018-12-29, 14:15
Medlem
Martikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
”Skoningslöst”! Herregud. Du är off-topic så att det ryker om det. En riktig man tar varningen och går vidare med livet snarare än att spamma forumet med en massa gnälltrådar.

Nej inte alls!
Genetik diskuterades i samband med soldaternas stridsförmåga, i detta fall araber.
Citera
2018-12-29, 14:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag har fått varningar av moderatorn T-80U för att ha förklarat vad inavel är samt för att frågat hur ett arabiskt DNA ser ut. På daglig basis tillåter denna moderator alla möjliga diskussioner om inavel och hur underbegåvade MENA-folket i synnerhet araber. Så länge man hänger på och förnedrar araberna verka denna moderator inte ha några problem. Men när retoriken vänder så är det som att larmet går.

Den 21/12 varnades jag för följande inlägg.

Han har inga problem med det här så länge man skriver antiarab inlägg.
(FB) Varför är araber så dåliga på att kriga?

Sedan fick jag följande svar från moderatorn när jag protesterade.

Jag valde först att leva med den varningen. Men sedan startades en annan märklig tråd på V&M under rubriken Varför är araber så dåliga på att kriga?
Återigen började majoriteten av inläggen diskutera genetiska faktorer som kan tänkas påverka stridsförmågan.

Där ställde jag en fråga till OrmenLånge om ett arabiskt DNA och hur det ser ut. Då kom varningen igen.

Jag tyckte det var dags att skriva till admin. Jag gjorde detta med en gång.

24h hade gått och inget svar. Då bestämde jag mig för att starta en tråd här. Men min första slängdes av najas. Sedan bestämde jag mig för att starta en ny tråd eftersom jag trodde det var ett missförstånd. Men strax efter den andra tråden fick jag en ny varning av Tinuviel.

Den roliga biten är Tinuviels meddelande.

Jag har i flera dagar brottats med det här och utan att ta reda på något varnar man en medlem, så skoningslöst.

Vad är det som är roligt med Tinuviels uttalande? Du följer ju fortfarande inte rutinerna i den här tråden. Var är t. ex. konversationen i pm med Tinuviel?
Citera
2018-12-29, 14:25
Medlem
MrFolds avatar
Du verkar ha oerhörda problem med att förstå innebörden i begreppet off-topic.

Ditt första inlägg är det i sig självt inget fel på. Det är såvitt jag begriper det ett seriöst försök att upplysa om och diskutera fenomenet kusingifte.

Problemet är att du gör det i en tråd som inte alls handlar om kusingifte. Jag gissar att ditt inlägg föranleddes av att någon annan spårat ut i en sidodiskussion. Det har upprepade gånger förklarats i forumet att det inte är något skydd mot vare sig radering eller varning att haka på en sån "urspårning", även om du diskuterar seriöst inom urspårningens ramar.

Som jag skrev häromdagen i en annan tråd till dig så uppstår sidodiskussioner ibland här som på alla andra ställen. De kan vara intressanta och ibland får de stå kvar, för att ingen rp:ar dem. Men det är alltid en risk man tar om man ger sig in på ett sidoämne.

Däremot kan jag tycka att det sett helt isolerat från ditt ev. övriga beteende på forumet är väl hårt att varna dig här. Har nog själv som regel kommit undan med radering när jag varit med och skrivit i en urspårning.

I den andra tråden framstår det som mer rimligt att åberopa genetik, eftersom den ställer en direkt fråga om varför folkslaget araber är dåliga på att kriga. Dock torde det lätt bli trams i en sån tråd när folk kommer in bara för att vädra sin rasism mot araber och skriver något kort och förolämpande helt utan förankring i fakta&vetenskap. Dock är det inte självklart OT att påstå saker.

Ditt eget inlägg i tråden verkar skrivet i affekt och blir då bara en spydig kommentar. Enradingar skrivna enbart i syfte att angripa någon brukar oftast betraktas som trams enligt min erfarenhet. Du hade lätt kunnat undvika OT genom att låta inlägget fortsättas av något i stil med "Allvarligt - kan du förklara för varifrån du har hämtat källorna för följande uppfattningar: (...)"

Om du hävdar att moderatorn är partisk räcker det heller inte med att klaga på modereringen av dina egna inlägg. Du måste kunna visa på att likartade inlägg i trådarna som du själv eller nån annan anmält har fått stå kvar bara för att de är skrivna av folk i motsatta åsiktslägret. Har du några såna exempel?
Citera
2018-12-29, 14:25
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
TS är lika Ot som många andra isf.
Citat:
Ursprungligen postat av sven333
Orsaken är genetisk. Overconfidence är nog den största enskilda orsaken och till en lägre grad låg IQ samt dålig impulskontroll. Och mer generellt en avsaknad av introspektion, alltså en oförmåga att kalibrera och att lära sig av sina misstag. Istället så hittar man nån syndabock att skylla allt på. Detta är varför Israel alltid har dominerat araberna militärt fastän Israel varit (och kanske fortfarande är) underlägset militärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Blanda nepotism, lågt IQ och inavel, så förklaras det mesta av varför de är så dåliga. Förenklat sett.
Citera
2018-12-29, 14:28
Medlem
Martikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vad är det som är roligt med Tinuviels uttalande? Du följer ju fortfarande inte rutinerna i den här tråden. Var är t. ex. konversationen i pm med Tinuviel?
Att Tinuviel gjorde fel, varningen var inte befogad eftersom jag hade följt riktlinjerna för klagomål.
Citera
2018-12-29, 14:32
Medlem
Martikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du verkar ha oerhörda problem med att förstå innebörden i begreppet off-topic.

Ditt första inlägg är det i sig självt inget fel på. Det är såvitt jag begriper det ett seriöst försök att upplysa om och diskutera fenomenet kusingifte.

Problemet är att du gör det i en tråd som inte alls handlar om kusingifte. Jag gissar att ditt inlägg föranleddes av att någon annan spårat ut i en sidodiskussion. Det har upprepade gånger förklarats i forumet att det inte är något skydd mot vare sig radering eller varning att haka på en sån "urspårning", även om du diskuterar seriöst inom urspårningens ramar.

Som jag skrev häromdagen i en annan tråd till dig så uppstår sidodiskussioner ibland här som på alla andra ställen. De kan vara intressanta och ibland får de stå kvar, för att ingen rp:ar dem. Men det är alltid en risk man tar om man ger sig in på ett sidoämne.

Däremot kan jag tycka att det sett helt isolerat från ditt ev. övriga beteende på forumet är väl hårt att varna dig här. Har nog själv som regel kommit undan med radering när jag varit med och skrivit i en urspårning.

I den andra tråden framstår det som mer rimligt att åberopa genetik, eftersom den ställer en direkt fråga om varför folkslaget araber är dåliga på att kriga. Dock torde det lätt bli trams i en sån tråd när folk kommer in bara för att vädra sin rasism mot araber och skriver något kort och förolämpande helt utan förankring i fakta&vetenskap. Dock är det inte självklart OT att påstå saker.

Ditt eget inlägg i tråden verkar skrivet i affekt och blir då bara en spydig kommentar. Enradingar skrivna enbart i syfte att angripa någon brukar oftast betraktas som trams enligt min erfarenhet. Du hade lätt kunnat undvika OT genom att låta inlägget fortsättas av något i stil med "Allvarligt - kan du förklara för varifrån du har hämtat källorna för följande uppfattningar: (...)"

Om du hävdar att moderatorn är partisk räcker det heller inte med att klaga på modereringen av dina egna inlägg. Du måste kunna visa på att likartade inlägg i trådarna som du själv eller nån annan anmält har fått stå kvar bara för att de är skrivna av folk i motsatta åsiktslägret. Har du några såna exempel?
Nu ska du kanske bemöda dig med att läsa trådarna innan du slänger iväg dina poster.

OT? Ja om det inte finns ett samband, ja. Men nu diskuterade man genetiska faktorerna bakom soldaternas sämre prestation. Så länge argumenteringen går emot MENA-folket har inte moderatorn några problem med genetik.
Citera
2018-12-29, 14:35
Medlem
Vansterpartiets avatar
Solklar varning. Tråkigt med er idioter som förstör forumet.
Citera
2018-12-29, 14:42
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Nu ska du kanske bemöda dig med att läsa trådarna innan du slänger iväg dina poster.

OT? Ja om det inte finns ett samband, ja. Men nu diskuterade man genetiska faktorerna bakom soldaternas sämre prestation. Så länge argumenteringen går emot MENA-folket har inte moderatorn några problem med genetik.

Jag behöver inte läsa hela tråden för att dra slutsatsen att du går OT och om du vill undvika framtida varningar behöver du kunna dra den slutsatsen också.

Ett inlägg är inte OnT bara för att man i flera led kan återknyta tillbaka till huvudämnet. Exempel:

Ämne: "Hur gräddar man en sockerkaka"

Om det i tråden uppstår en diskussion om vilken temperatur man ska ha i ugnen så är det OnT. Om diskussionen går vidare till vilket märke på ugnen som är bäst för bästa gräddningsresultat så börjar det bli mer tveksamt, men faller nog ändå inom ämnet. Om nu forumist A angriper forumist B:s påstående om att Electroheliosugnen är bättre än en ugn från IKEA genom att ge sig in i en förklaring kring hur IKEA tillverkar sina ugnar och vilka komponenter som är att föredra i en ugn så har B avlägsnat sig för långt från ämnet. Inlägget har blivit off-topic.

Vad B borde ha gjort? Startat en egen tråd i lämpligt forum för diskussion om olika ugnars kvalitet och funktion jämfört med varandra. Precis samma sak borde du ha gjort med kusingiftet. Svårare är det inte.
Citera
2018-12-29, 14:56
Moderator
T-80Us avatar
Nu handlar tråden om varför arabiska arméer gör sämre ifrån sig på slagfältet än t.ex. västerländska arméer.

Det är här inte aktuellt att diskutera IQ-nivåer hos amerikanska soldater, eller IQ-nivåer i USA allmänt. Inte heller är det aktuellt att diskutera huruvida kusingifte förekommer i lika stor utsträckning i exempelvis USA som i Irak.

Ingen har påstått att man inte får "försvara MENA". Det skal dock göras inom topic för tråden.

I övrigt har jag inte mer att tillägga här.
Citera
2018-12-29, 15:50
Medlem
Martikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag behöver inte läsa hela tråden för att dra slutsatsen att du går OT och om du vill undvika framtida varningar behöver du kunna dra den slutsatsen också.

Ett inlägg är inte OnT bara för att man i flera led kan återknyta tillbaka till huvudämnet. Exempel:

Ämne: "Hur gräddar man en sockerkaka"

Om det i tråden uppstår en diskussion om vilken temperatur man ska ha i ugnen så är det OnT. Om diskussionen går vidare till vilket märke på ugnen som är bäst för bästa gräddningsresultat så börjar det bli mer tveksamt, men faller nog ändå inom ämnet. Om nu forumist A angriper forumist B:s påstående om att Electroheliosugnen är bättre än en ugn från IKEA genom att ge sig in i en förklaring kring hur IKEA tillverkar sina ugnar och vilka komponenter som är att föredra i en ugn så har B avlägsnat sig för långt från ämnet. Inlägget har blivit off-topic.

Vad B borde ha gjort? Startat en egen tråd i lämpligt forum för diskussion om olika ugnars kvalitet och funktion jämfört med varandra. Precis samma sak borde du ha gjort med kusingiftet. Svårare är det inte.
Nehe du! Så funkar det inte.
Om du frågar varför Araber är så jävla dåliga på att kriga, då är det deras IQ, intelligens och genetiska faktorer avgörande för diskussionen.

Araber, slå upp det, en arab är en människa av semitisk ursprung.
Jag menar jag att det helt ok för moderatorn att araben har sämre gener och DNA men om man då ifrågasätter denna sjuka föreställning så är man OT.
Araber har ingen gemensam militär om vi säger så. Alla araber bor heller inte i samma land. De är fördelade och kommer från olika länder. Irak, Saudiarabien, UAE osv.
Frågeställningen handlar om en folkgrupp som kallas araber och utgångspunkten i diskussionen är att alla dessa människor har en gemensam egenskap, dåliga på att kriga!
För att uttröna den saken behöver man genetiska faktorer diskuteras utan att det ska behöva vara OT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in