2020-05-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jag har hållit en tumme för Kock-Micke sedan start, men är definitivt benägen att hålla med dig.
Jasså? Du tycker alltså att han är en värdig vinnare...? Eller vill du att han ska vinna för att han faktiskt är genuint snäll?

Får jag fråga blev du jätteglad att Kristove åkte ut?
2020-05-23, 13:50
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Aftonbladet har idag en Plus-artikel om deltagarnas inkomster från 2019. Det betyder att man kan se vem som vann. Robinson har 500.000kr i vinstpengar, som skattas som arbetsinkomst. Så alla som är kvar och har över 500.000kr i inkomst förra året är potentiella vinnare.

Tyvärr har jag inte Aftonbladet Plus, så kan ej se artikeln.
2020-05-23, 14:09
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Jasså? Du tycker alltså att han är en värdig vinnare...? Eller vill du att han ska vinna för att han faktiskt är genuint snäll?

Får jag fråga blev du jätteglad att Kristove åkte ut?

Ja, jag blev jätteglad när Wannabe-Jesus åkte ut, det var programseriens stora höjdpunkt så här långt.

Och nej, med vad jag vet idag så skulle jag gärna sett en annan vinnare, dock finns det ingen värdig vinnare kvar utan alternativen är värre än vad Micke är. All-in-all håller jag nog, med facit i hand, Jonas som den värdigaste vinnaren av Robinson 2020.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-05-23 kl. 14:13.
2020-05-23, 14:12
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaTuSoPPaReN
Aftonbladet har idag en Plus-artikel om deltagarnas inkomster från 2019. Det betyder att man kan se vem som vann. Robinson har 500.000kr i vinstpengar, som skattas som arbetsinkomst. Så alla som är kvar och har över 500.000kr i inkomst förra året är potentiella vinnare.

Tyvärr har jag inte Aftonbladet Plus, så kan ej se artikeln.

Nej, det borde man inte, då vinstmedlen, enligt uppgift, först betalas ut efter att finalen har sänts på TV. Sannolikt bland annat beroende just på att inkomsten blir offentlig uppgift, innan finalen har sänts.
2020-05-23, 14:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Slutade se programmet efter detta!!
Den enda som jag skulle acceptera som segrare är Priya, men tror tyvärr hon har små chanser.. TV 4 är en riktig skitkanal med dubbla budskap.
Det har dom bevisat ännu en gång nu..

Survivor går också på 4lay. Kolla gärna så får du se riktig Robinson. Sänds onsdagar och torsdagar det finns 4 avsnitt som ligger och väntar. De kanske kan stilla abstinensen.
2020-05-23, 14:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Julia har gjort en näsoperation. Förutom fillers i läpparna och botox i pannan så är det där pga näsan hon ser så brutalt annorlunda ut nu från 2013.
Och byggt på hakan.

Källa: hennes Insta
2020-05-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Ni som säger att Micke fuskade är ju efterblivna, det fanns ingen regel som sa att man inte får hjälpa andra.

Dessutom fick Matias hjälp av produktionen med både biten han tappade och låset (enligt micke själv och han ljuger nog inte).
Har du hört om fair play
2020-05-23, 15:08
Medlem
I "Efter fem" på TV4 i fredags berättade programledaren Anna Brolin att Clara Henry ska vara gäst i programmet på måndag. Man undrar varför när finalen av Robinson är på Söndag kväll där Clara deltar...
2020-05-23, 15:15
Medlem
Har stört mig på allt vurmande för mattias å dom som inte fattat varför han varit ganska ogillad men när man ser vilka som är kvar i finalen (2 jokrar dessutom) så kan jag ändå förstå idén om att mattias förtjänar en plats i finalen

sjukt intetsägande finalfält med två jokrar.

sen är det jättekonstigt att jokrarna inte behöver husera på en annan ö innan de kliver in i tävlingen
2020-05-23, 15:16
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Någon skrev för några veckor sedan att Christoffer är korkad.... Han klarade av uträkningen långt före alla andra hur som helst!
Ingen slump att Julia inte klarade av något men förvånande att Kristove inte klarade det.

Själv blev jag inte det minsta förvånad över att Kristove inte klarade av enkel matematik.
2020-05-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Själv blev jag inte det minsta förvånad över att Kristove inte klarade av enkel matematik.

Känns som att alla utom kanske Christoffer hade helt fel angreppssätt och försökte addera hela talen på varandra. Enklast hade förmodligen varit att addera hundratal och tiotal för sig och ental för sig, sedan plussa ihop dem efter ett varv eller på vägen in. Men ja, någon slags grundläggande matematikförståelse verkade saknas hos de flesta.
2020-05-23, 15:30
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1

Det var väl egentligen ingen som blev, förutom Wannabe-Jesus själv och Eskorten. Wannabe-Jesus sa i synken innan tävlingen något typ; "Jag är bra på siffror, jag har ju arbetat med detta, så tävlingen passar mig och jag tror jag vinner". Julia säger efter tävlingen; "Men Kristove, Jag trodde du skulle vinna!"

När tävlingen startade så visade det sig vara lågstadie-mattematik, med sex siffror som skulle adderas, så failade han grovt. Detta säger ganska mycket, både om hans syn på sig själv och hur hans egenskaper fallerar när dom sätts på prov.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-05-23 kl. 15:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in