Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-23, 08:51
Medlem
bagarn29s avatar
[quote=Onkel-Ben-ny|71689861]
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad en person säger i sitt försvarstal behöver inte betyda att det är fakta, vad vi däremot ser i rutan är fakta.

Den lilla bråkdel vi ser på TV är mindre för att vi ska kunna ta ett rättvis beslut. "Försvarstalet" är mer fakta än den lilla del vi ser i TV.
2020-05-23, 08:54
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Vad en person säger i sitt försvarstal behöver inte betyda att det är fakta, vad vi däremot ser i rutan är fakta.

Jag har hållit en tumme för Kock-Micke sedan start, men är definitivt benägen att hålla med dig.

Tror definitivt att det Micke säger bara görs för att minimera vad han själv gjorde och ta uppmärksamheten ifrån detta. Typ; "Det jag gjorde var inte fel, för att Mattias gjorde minsann.....". Självfallet fattade Micke både vad han gjort, men också att hans överdrivna glädje och vinnarvrål, speciellt i samband med det som hände, skulle kunna uppfattas väldigt negativt av Tv-publiken. Alltså fanns ett behov av, som du uttrycker det, ett försvarstal.
2020-05-23, 09:01
Medlem
bagarn29s avatar
[quote=Skallmeja-Zorro|71690012]
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Jag har hållit en tumme för Kock-Micke sedan start, men är definitivt benägen att hålla med dig.

Tror definitivt att det Micke säger bara görs för att minimera vad han själv gjorde och ta uppmärksamheten ifrån detta. Typ; "Det jag gjorde var inte fel, för att Mattias gjorde minsann.....". Självfallet fattade Micke både vad han gjort, men också att hans överdrivna glädje och vinnarvrål, speciellt i samband med det som hände, skulle kunna uppfattas väldigt negativt av Tv-publiken. Alltså fanns ett behov av, som du uttrycker det, ett försvarstal.

Det är Onkel Benny som säger det du svarar på. Mitt svar kommer i inlägget under hans.
2020-05-23, 09:13
Bannlyst
...
Senast redigerad av one4two 2020-05-23 kl. 09:34.
2020-05-23, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Samtidigt funderar jag själv på att det teasade ö-rådet, dvs. det som ser ut att starta finalprogrammet, kan komma att avgöras med en jury (exempelvis bestående av alla utslagna sedan sammanslagningen) som skall rösta in en person till finalen. Det kanske inte handlar om att rösta ut någon utan i stället att rösta in någon (till finalen). Känns både för tråkigt och helt fantasilöst att köra två likadana ö-råd på varandra (även om sådant skett tidigare), så jag tror på en twist i stället.

Vadå rösta in någon, de är ju redan 4 pers för fasen.
2020-05-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Hur länge stod Katarina och Jonas och balanserade kniven på handen? Jonas hade dessutom tummen att balansera med vilket man kan se som lite fusk.

Pascal och Nicoline körde samma tävling och stod häpnadsväckande 30+ minuter. De fick dessutom sänka armen när de inte orkade mer. I årets säsong har alltid nån annan deltagare sagt till att de måste höja armen när de började sänka den.
https://www.youtube.com/watch?v=M82cbo9DHTU

Saknar Pascal lite.

Årets pinsammaste moment måste varit när Katarina slogs ut och föll på knä framför Anders med något konstigt tal. Kanske hittade hon nån konstig frukt i djungeln som gjorde henne tillfälligt crazy.

De stod ett jävla tag, runt en timme om jag inte missminner mig.

Pascal och Nicoline, vilka pajaser. Skönt att deras tid i rampljuset är över.
2020-05-23, 09:58
Medlem
Någon skrev för några veckor sedan att Christoffer är korkad.... Han klarade av uträkningen långt före alla andra hur som helst!
Ingen slump att Julia inte klarade av något men förvånande att Kristove inte klarade det.
2020-05-23, 10:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du har äntligen gett foliehatten ett ansikte, även om det är anonymt och bara i en tråd på Flashback, men ändå!

Vet inte om personer som på fullaste allvar tror att Mattias lås inte skulle ha gått upp fast han hade rätt kod ska prata om foliehattar. Som sagt, alla tävlingar testkörs av produktionen innan. Hade det då varit problem med något lås så hade det bytts ut.
2020-05-23, 10:43
Medlem
Hemi57s avatar
Slutade se programmet efter detta!!
Den enda som jag skulle acceptera som segrare är Priya, men tror tyvärr hon har små chanser.. TV 4 är en riktig skitkanal med dubbla budskap.
Det har dom bevisat ännu en gång nu..
Senast redigerad av Hemi57 2020-05-23 kl. 10:44. Anledning: felstavat
2020-05-23, 10:46
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Det blev något fel när du citerade mej.
Jag skrev endast de två översta raderna.
2020-05-23, 10:57
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vadå rösta in någon, de är ju redan 4 pers för fasen.

Då förklarar jag för dig som för ett barn. Misstog mig och trodde att du kanske var vuxen.

Eftersom det var en teaser om att det blir ytterligare ett ö-råd. Spekulerade jag i att en person kanske röstas fram att gå direkt till en sluttävling, som verkar vara en hinderbana. Övriga kvarvarande personer gör upp om resterande platser.

Fattar du nu?
2020-05-23, 13:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
[quote=Hemi57|71690825]
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det blev något fel när du citerade mej.
Jag skrev endast de två översta raderna.
Sorry, jag börjar bli gammal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in