2020-05-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Vem säger han...? 🐵 🐒 🦍???

Clara säger att liven är kvar fast under fliken IGTV, för den som vill höra lite bakom kulisserna info.

Du kan lyssna själv, säger han "jag" vid 20.03? Det kanske han gör faktiskt, har lite svårt att förstå hans dialekt men nu när någon skrivit det i ett inlägg så låter det nästan som "jag". Lite trist isf för Priya är den enda som jag hade varit okej med som vinnare.

Hursomhelst är det bara en dag kvar innan utgången blir känd..
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-23 kl. 16:23.
2020-05-23, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Clara säger att liven är kvar fast under fliken IGTV, för den som vill höra lite bakom kulisserna info.

Du kan lyssna själv, säger han "jag" vid 20.03? Det kanske han gör faktiskt, har lite svårt att förstå hans dialekt men nu när någon skrivit det i ett inlägg så låter det nästan som "jag". Lite trist isf för Priya är den enda som jag hade varit okej med som vinnare.

Hursomhelst är det bara en dag kvar innan utgången blir känd..

Röstar de inte ut Apmannen i morgondagens öråd, då är de helt jävla dumma i huvudet. Går inte att begripa hur de tänker.
2020-05-23, 18:01
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Du inser väl att det är de tidigare deltagarna som kommer att rösta ut någon?

Är du helt säker på detta?
2020-05-23, 18:04
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Utgår ifrån att deltagarna varit helt ovetande om hur Robinson till slut skulle avgöras.

Tror därför att Micke kanske hoppas på ett historiskt avslut på årets Robinson, med en Jury/ö-råd, där man röstar om vinnaren. Då skulle han säkert slå både Christoffer och Clara med motiveringen att dessa är Jokrar och inte varit med från början. Samtidigt som Micke inte varit i konflikt med någon och med sin matlagning betytt mycket i lägret så skulle han säkert slå Priya i en ev. omröstning.

Detta skulle förklara Mickes uppträdande och taktik genom tävlingen. Han har säkert varit smart nog för att tidigt räknat ut, att han inte skulle kunna vinna om det avgjordes med en hinderbana eller någon annan fysisk gren. Därför går han all-in, på att det blir ett juryutslag.

Det skulle också förklara varför han röstat som han gjort, dvs att han valde Christoffer före Mattias. Hans val skulle därmed vara rationellt.

Samtidigt funderar jag själv på att det teasade ö-rådet, dvs. det som ser ut att starta finalprogrammet, kan komma att avgöras med en jury (exempelvis bestående av alla utslagna sedan sammanslagningen) som skall rösta in en person till finalen. Det kanske inte handlar om att rösta ut någon utan i stället att rösta in någon (till finalen). Känns både för tråkigt och helt fantasilöst att köra två likadana ö-råd på varandra (även om sådant skett tidigare), så jag tror på en twist i stället.

Tycker dina spekulationer är intressanta och kan mycket väl vara på det sättet.

Är ju så himla svårt att göra några logiska tippningar när man inte vet.

Kommer de nuvarande eller dom gamla deltagarna få rösta? De skulle kanske kunna förklara Ragnars "gubbjävel"-kommentar.

Tror vid närmare eftertanke att dom andra utslagna kommer få rösta. Det har väl egentligen alltid funnits ett sådant Ö-råd bara att det vanligen brukar vara i slutet av programmet.

I teaseern inför finalprogrammet så sa dock Anders "Du kan ta din fackla och lämna" vilket indikirerade att någon skulle bli utslagen. Minns dock inte exakt vad som sas vilket gör det svårt att tippa.

I den final-hinderbanan såg det dock ut att vara tre personer som deltog i och med att det fanns typ tre "lådor" eller hur man säger. Detta tyder på att de kommer vara tre kvar i finalen.
2020-05-23, 18:37
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Tycker dina spekulationer är intressanta och kan mycket väl vara på det sättet.

Är ju så himla svårt att göra några logiska tippningar när man inte vet.

Kommer de nuvarande eller dom gamla deltagarna få rösta? De skulle kanske kunna förklara Ragnars "gubbjävel"-kommentar.

Tror vid närmare eftertanke att dom andra utslagna kommer få rösta. Det har väl egentligen alltid funnits ett sådant Ö-råd bara att det vanligen brukar vara i slutet av programmet.

I teaseern inför finalprogrammet så sa dock Anders "Du kan ta din fackla och lämna" vilket indikirerade att någon skulle bli utslagen. Minns dock inte exakt vad som sas vilket gör det svårt att tippa.

I den final-hinderbanan såg det dock ut att vara tre personer som deltog i och med att det fanns typ tre "lådor" eller hur man säger. Detta tyder på att de kommer vara tre kvar i finalen.

Funderade ungefär som du från början. Sedan slog mig följande. Om det nu är ett ö-råd som följer direkt på det, i förra avsnittet, avslutade ö-rådet, så kommer ju detta att ske direkt i början av morgondagens program. Detta borde inte ta mer än maximalt 10-15 minuters programtid i anspråk.

Finaltävlingen, med som det ser ut tre tävlingsbanor (vilket du också noterade), bör ju ske i slutet av programmet. Därefter finns det ju inte så mycket att visa upp, med undantag för lite firande med det sedvanliga Champagne-sprutet etc. Behöver säkert lite mer programtid, kanske 15-20 minuter med lite upp- och nedsnack.

Vad skall dom fylla upp programtiden med däremellan? Borde vara ungefär halva programtiden kvar (+/- tid för reklamen). Kan ju inte bara fylla upp med en massa tillbakablickar och deltagare som får berätta om sina bästa minnen, eller?

Därför tror jag inte det är något som röstas ut i det inledande ö-rådet (om det nu är ett sådant), utan det är en twist där i stället någon går direkt till finaltävlingen och de andra däremellan får göra upp om resterande platser. Eller någon annan variant på ett liknande tema.
2020-05-23, 18:55
Medlem
Visserligen halvsover jag ibland framför TVn men visst visade dom i torsdagens program att det blev en omröstning till i det örådet men dom visade ju inte omröstning nr två utan söndagens program kommer inledas med den omröstningen. Dom kommer som jag fattade det vara tre i finalen.
2020-05-23, 19:10
Medlem
Citat:
Det var väl egentligen ingen som blev, förutom Wannabe-Jesus själv och Eskorten. Wannabe-Jesus sa i synken innan tävlingen något typ; "Jag är bra på siffror, jag har ju arbetat med detta, så tävlingen passar mig och jag tror jag vinner". Julia säger efter tävlingen; "Men Kristove, Jag trodde du skulle vinna!"

När tävlingen startade så visade det sig vara lågstadie-mattematik, med sex siffror som skulle adderas, så failade han grovt. Detta säger ganska mycket, både om hans syn på sig själv och hur hans egenskaper fallerar när dom sätts på prov.

Och vi fick inte enda se alla försöken, de klippte bort ganska många. Julia sa på IG att hun var uppe 10 ggr
2020-05-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen
Och vi fick inte enda se alla försöken, de klippte bort ganska många. Julia sa på IG att hun var uppe 10 ggr

Jasså där ser man. De måste varit heelt slut efter några vändor.

Citat:
Det var väl egentligen ingen som blev, förutom Wannabe-Jesus själv och Eskorten. Wannabe-Jesus sa i synken innan tävlingen något typ; "Jag är bra på siffror, jag har ju arbetat med detta, så tävlingen passar mig och jag tror jag vinner". Julia säger efter tävlingen; "Men Kristove, Jag trodde du skulle vinna!"

När tävlingen startade så visade det sig vara lågstadie-mattematik, med sex siffror som skulle adderas, så failade han grovt. Detta säger ganska mycket, både om hans syn på sig själv och hur hans egenskaper fallerar när dom sätts på prov.

Försök göra det själv när du är utmärglad, trött, slut i huvudet och under press. Tönt. Lätt att tycka till när man själv sitter med sin feta mätta röv i soffan.
2020-05-23, 19:38
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jasså där ser man. De måste varit heelt slut efter några vändor.

Försök göra det själv när du är utmärglad, trött, slut i huvudet och under press. Tönt. Lätt att tycka till när man själv sitter med sin feta mätta röv i soffan.

Men snälla du, varför skall du försvara charlatanen och Hokus-Pokus-filosofen, Wannabe-Jesus till varje pris?

Jag vågar lova dig att jag hade kunnat genomföra en Ironman Triathlon och därefter direkt efter målgång, adderat ihop sex siffror på ett korrekt sätt. Vi pratar om lågstadie-matte för bövelen Att du tycker det skulle vara svårt säger mer om dig, än det säger om utmaningen. Du kan definitivt inte ha några studielån, förstår jag!

Off-topic: Min s.k. röv är inte det minste fet, den är liten, spänstig och vältränad. Hur den skulle kunna vara "mätt" förstår jag inte. Men du har kanske din egen röv, mitt i ansiktet, vad vet jag!
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-05-23 kl. 19:45.
2020-05-23, 20:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro
Känns som att alla utom kanske Christoffer hade helt fel angreppssätt och försökte addera hela talen på varandra. Enklast hade förmodligen varit att addera hundratal och tiotal för sig och ental för sig, sedan plussa ihop dem efter ett varv eller på vägen in. Men ja, någon slags grundläggande matematikförståelse verkade saknas hos de flesta.

Det var bra, addera först och sen plussa. Det är grundläggande matematikförståelse! 👍
2020-05-23, 20:21
Medlem
Artikeln i Aftonbladet om deltagarnas inkomster verkar ju känslig, inlägg om detta verkar raderade från den här tråden. Gissar att "skådisen" och charlatanen sitter och anmäler haha.
2020-05-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och byggt på hakan.

Källa: hennes Insta

Lika relevant som deltagarnas inkomster?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in