2020-05-22, 20:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nej, det är definitivt inte fusk. Det kunde möjligen ha varit lite "osportsligt", om det inte hade varit för att det var Jonas som började "Trashtalka" och Mattias bara svarade ifrån. Men vissa har drivits av ett patos att förminska Mattias och hans insats. Därför har de också helt utan att kunna verifiera det, drömt ihop en historia att Mattias fick hjälp av produktionen vid siffer- & pusseltävlingen. Detta sannolikt för att på så sätt minimera (i första hand) Christoffers mycket tydliga fusk, när han för egen vinning (dvs. för att köpa framtida lojalitet) viskade summan i örat på Micke. Det finns inget som tyder på att produktionen på något sätt skulle ha hjälpt Mattias.

Jag har haft Micke som min favorit i stort sätt hela vägen, men har blivit grymt besviken vid tre tillfällen; först när han vek ner sig vid amulettletningen som skulle rädda Raymond och inte vågade hjälpa Nina, sedan när han skrek ut sin glädje som om han vunnit en VM-final efter att ha fått hjälpen (läs gärna "fusket") viskat i sitt öra och därefter när han försöker bortförklara och förmildra denna hjälp samtidigt som han lyfter sin egen insats till hans bästa minne från Robinson.

I brist på andra värdiga vinnare och då med tanke på att de övriga tre som är kvar är ännu sämre alternativ tvingas jag hålla på Kock-Micke in över mållinjen av årets Robinson. Men hade hellre sätt att vi hade några värdiga finalister kvar i finalen. Tyvärr tvingas jag konstatera att så inte är fallet.

Micke sa det i en youtubevideo. Menar du att han ljuger?
2020-05-22, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av one4two
(se tidigare inlägg)
Sköna rykten som verkar stämma om man ska tro vad djungeltrumman säger, Återstår att se på Söndag .. (måste väl vara årest sämsta såpa upplägg)

2020-05-22, 21:10
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Skulle tro att Mattias inte hade rätt kod och hade svårt att se siffrorna på låset.
Äh..vad är det för galenskap...så han skulle ha lurat Anders att låsa upp...säg att du gjorde ett försök att vara ironisk nu....eller så kommer jag glömma allt du skrivit och aldrig mer läsa vad du kommer att skriva!
2020-05-22, 21:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Äh..vad är det för galenskap...så han skulle ha lurat Anders att låsa upp...säg att du gjorde ett försök att vara ironisk nu....eller så kommer jag glömma allt du skrivit och aldrig mer läsa vad du kommer att skriva!

Jag vet inte, men det känns som ett troligt scenario. Låter mer sannolikt än att Mattias lås inte skulle ha gått upp fast han hade rätt kod.
2020-05-22, 21:24
Fan vad ovärdiga vinnare! Maktens boning var för OP! Sen folk som kommer in efter halva säsongen ska fan inte vinna!
2020-05-22, 21:25
Medlem
Hur länge stod Katarina och Jonas och balanserade kniven på handen? Jonas hade dessutom tummen att balansera med vilket man kan se som lite fusk.

Pascal och Nicoline körde samma tävling och stod häpnadsväckande 30+ minuter. De fick dessutom sänka armen när de inte orkade mer. I årets säsong har alltid nån annan deltagare sagt till att de måste höja armen när de började sänka den.
https://www.youtube.com/watch?v=M82cbo9DHTU

Saknar Pascal lite.

Årets pinsammaste moment måste varit när Katarina slogs ut och föll på knä framför Anders med något konstigt tal. Kanske hittade hon nån konstig frukt i djungeln som gjorde henne tillfälligt crazy.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-22 kl. 21:59.
2020-05-22, 21:58
Medlem
Jag är fullkomligen övertygad om att Christoffer i Claras och hans Livesändning sa ”jag tycker att JAG är en värdig vinnare”. Han sa definitivt inte Priya. Är beredd att sträcka mig till att han med 100% säkerhet använde pronomenet jag. Dessutom försökte jag granska hans mimik och uttryck inom ramen för den aktuella sekvensen, om än på en hobby-beteendevetare-nivå. Bara för att jag är less på säsongen och knappt orkar bemöda mig med söndagens avsnitt. Jag tyckte mig se en tydlig antydan till ett kvävt flin med en god dos självbelåtenhet. Clara uppvisade också flertalet beteendemässiga varningsklockor... Observera att oberoende av huruvida jag har rätt eller ej beträffande Livesändningen, så är det såklart inte fastslaget vem som är vinnaren. Christoffer kan ju mycket väl ha skojat om den egna, potentiella, vinsten. Jag skrev faktiskt till Clara om detta. Sedan försvann Liven. Woops. Hon har dock ej läst meddelandet vad jag kan se i Instagrams meddelandefunktion.
Senast redigerad av elvand00 2020-05-22 kl. 22:01.
2020-05-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elvand00
Jag är fullkomligen övertygad om att Christoffer i Claras och hans Livesändning sa ”jag tycker att JAG är en värdig vinnare”. Han sa definitivt inte Priya. Är beredd att sträcka mig till att han med 100% säkerhet använde pronomenet jag. Dessutom försökte jag granska hans mimik och uttryck inom ramen för den aktuella sekvensen, om än på en hobby-beteendevetare-nivå. Bara för att jag är less på säsongen och knappt orkar bemöda mig med söndagens avsnitt. Jag tyckte mig se en tydlig antydan till ett kvävt flin med en god dos självbelåtenhet. Clara uppvisade också flertalet beteendemässiga varningsklockor... Observera att oberoende av huruvida jag har rätt eller ej beträffande Livesändningen, så är det såklart inte fastslaget vem som är vinnaren. Christoffer kan ju mycket väl ha skojat om den egna, potentiella, vinsten. Jag skrev faktiskt till Clara om detta. Sedan försvann Liven. Woops. Hon har dock ej läst meddelandet vad jag kan se i Instagrams meddelandefunktion.

Och du jobbar för tv4 antar jag? Jösses vad ni fick bråttom med att ta bort den liven...
2020-05-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Och du jobbar för tv4 antar jag? Jösses vad ni fick bråttom med att ta bort den liven...

Nej, det gör jag definitiv ej, hehe. Jag var bara övertygad om att ingen av "duon C" skulle klara av att dölja sitt storhetsvansinne i och med deras Robinson-publicitet, och särskilt såhär nära inpå finalen- trots den ene kallar sig skådespelare och den andre är någon sorts etablerad influencer... Därav studerade jag den omtalade videosekvensen ganska ihärdigt; det fanns ju en god dos komik inbyggd i deras oförmåga att hålla en låg profil och den mediala desperationen är skrattretande. Ingenting är ju dock fastslaget. Christoffer är ju onekligen en person som hade kunnat driva om sin egen succé på det där viset bara för att simulera någon sorts obryddhet för att dölja den bitterhet som någonting annat än vinst skulle föranleda för honom. Jag är säker på att han sa "jag", men sekvensen kan dock likväl tala för att Clara vinner; tänker på ett generellt plan att en högre grad av objektivitet och seriositet hade förelegat inom ramen för frågeställningen om vinnarens värdighet, om vinnaren vore utomstående.
Senast redigerad av elvand00 2020-05-22 kl. 22:18.
2020-05-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elvand00
Nej, det gör jag definitiv ej, hehe. Jag var bara övertygad om att ingen av "duon C" skulle klara av att dölja sitt storhetsvansinne i och med deras Robinson-publicitet, och särskilt såhär nära inpå finalen- trots den ene kallar sig skådespelare och den andre är någon sorts etablerad influencer... Därav studerade jag den omtalade videosekvensen ganska ihärdigt; det fanns ju en god dos komik inbyggd i deras oförmåga att hålla en låg profil och den mediala desperationen är skrattretande. Ingenting är ju dock fastslaget. Christoffer är ju onekligen en person som hade kunnat driva om sin egen succé på det där viset bara för att simulera någon sorts obryddhet för att dölja den bitterhet som någonting annat än vinst skulle föranleda för honom. Jag är säker på att han sa "jag", men sekvensen kan dock likväl tala för att Clara vinner; tänker på ett generellt plan att en högre grad av objektivitet och seriositet hade förelegat inom ramen för frågeställningen om vinnarens värdighet, om vinnaren vore utomstående.

Okej.

På tal om Julia igen, någon som förstår varför hon ger sig själv titeln livscoach? Är det skrytet på hennes instagram som är sk coachning? Seriös fråga. Hon är ett sånt exempel på människa som inte kan nånting, inget yrke/riktigt jobb utan blir utåt någon flummig influencer eller vad det heter.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-05-22 kl. 23:09.
2020-05-22, 23:37
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jodå jag ser programmet. Jag accepterar reglerna, alltså var det inget fusk att Christoffer talade högt.
"talade högt" har vi hört...
Klart som faan det är fusk!!
Hade han inte talat om svaret hade kocken antagligen åkt ut.
2020-05-22, 23:38
Medlem
Poddes avatar
Ni som säger att Micke fuskade är ju efterblivna, det fanns ingen regel som sa att man inte får hjälpa andra.

Dessutom fick Matias hjälp av produktionen med både biten han tappade och låset (enligt micke själv och han ljuger nog inte).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in