Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-16, 18:34
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Det kan jag inte svara på. Personen kommenterade bara att de båda döda är systrar.
"Systar", kan ju vara inom islam som folk säger "bröder"..

Du ser alltid på muslimska sidor att muslimer kallar alla "systrar" & "bröder"..

Somalier & Albaner är muslimer.
Citera
2020-02-16, 18:36
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag håller inte alls med. Det är demokratiskt nödvändigt, naturligt och bra att folk skall få filma och dela med sig information om vad som händer i samhället. Det gäller i allra högsta grad olyckor och ännu mer terrordåd. Den som vill ha en fördjupad diskussion om varför kan med fördel fortsätta här: (FB) Allmänhetens fotografering av brott och olyckor

Att polisen ger sig på vår informationsfrihet är missriktat och fel.

De beror väl på hur man filmar? Så du skulle inte tycka de är fel om du hamnar i en bilolycka och folk går fram och filmar dig på nära håll och skippar att göra något och dessutom drar innan räddningstjänst,polis och ambulans är på plats?

De är ju en annan sak att filma en olycka på håll som visar att den hänt att filma nära på de skadade/omkomna.

Sen är de sjukt hur folk här vill göra skillnad på människor. Som vissa här inne som skulle tycka mer synd personer beroende på vart de kommer ifrån.

Hoppas den som filmade innan räddningstjänst och de var på plats åker dit för detta.

och ni som tycker de är okej att filma jag hoppas ni inte kommer klaga ifall ni blir filmade på nära håll i en olycka för att folk inte klarar av att göra något mer vettigt vid en olycka.
Citera
2020-02-16, 18:36
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrTretton37
Man kör väl knappast av mot Olskroken för att ta sig till Partille? E20 mot Stockholm har avfart längst till vänster och där tror jag de flesta som bor i Partille kör av.
Fast om du kommer från Mölndal på den vägen så måste du köra under den bron där de krockade för att komma vidare till Partille.
Citera
2020-02-16, 18:36
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
"Systar", kan ju vara inom islam som folk säger "bröder"..

Du ser alltid på muslimska sidor att muslimer kallar alla "systrar" & "bröder"..

Somalier & Albaner är muslimer.

Är själv halv svensk halv jugge kallar aldrig mina kusiner för systrar osv utan kusiner. En syster och en bror är någon som är biologisk
Citera
2020-02-16, 18:37
  #137
Medlem
mannheimer83s avatar
Somalier körde, två albanska systrar samt en till somalier var passagerare!
Citera
2020-02-16, 18:37
  #138
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Fast om du kommer från Mölndal på den vägen så måste du köra under den bron där de krockade för att komma vidare till Partille.
Om du kommer ifrån Mölndal så har du först och främst Kallebäcksbron, sedan är du i Gårda. Så vad menar du?
Citera
2020-02-16, 18:37
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
Det kan jag inte svara på. Personen kommenterade bara att de båda döda är systrar.

Tidigt i tråden skrev en tjej att det var hennes moster och senare så skrev en annan tjej att två var hennes kusiner. Om alla talar sanning så är tre av dom omkomna tjejer.
Citera
2020-02-16, 18:38
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuxxa
En annan i gruppen (Z*zzi Ismai* *= u, l) skriver att en av dem är hennes moster.
Samtliga omkomna ska vara i 20 års åldern!
Citera
2020-02-16, 18:39
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Somalier körde, då gick det som det gick.


Elma är väl inte albanskt namn är väl bosniskt namn?
Citera
2020-02-16, 18:40
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmellyNelly
Tidigt i tråden skrev en tjej att det var hennes moster och senare så skrev en annan tjej att två var hennes kusiner. Om alla talar sanning så är tre av dom omkomna tjejer.
Fast man kan ju vara både kusin och moster!
Citera
2020-02-16, 18:41
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Samtliga omkomna ska vara i 20 års åldern!

Finns det reg nummer på bilen?
Citera
2020-02-16, 18:41
  #144
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Inatt var det nästan storm och regnade mycket i Göteborg, det var mycket vatten på vägen.
Jag kan tänka mig att föraren körde i minst 110..

Jag tycker att kurvan är skarp (i den farten när det är halt) har åkt där flera gånger i flera år.

Här ser ni flygbild.
https://i.imgur.com/deOHlok.png
Allting är ju relativt så klart. I 90km/h är kurvan väldigt snäll.

I 110km/h är den ganska ok även om det regnar. (OBS, jag är ingen rallykalle)

I 130 med regn håller jag med dig att den kan ställa till besvär om man (som sandfolket) inte förutser högerkurvan som ju direkt rätar om till en halvsnäv vänster med inkommande högerfil att "landa i" vid problem.

Kanske låter det som om jag vill stajla men jag är verkligen ingen idiot på vägarna. (Är det ingen trafik så har du två filer (E20) att ta höjd i, innan högerkurvan och kan sedan skära genom aktuell kurva och ha bra höjd inför vänsterkröken in på rakan mot tunneln/avfart R45)

Dåliga 245-däck på en BMW med gaspådrag i början av kurvan så sitter du i pelaren så klart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback