2020-02-13, 15:50
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ibland påstår Putiliv sådana häpnadsväckande saker att jag börjar ifrågasätta hans integritet och agenda. De enda som har blivit trollade här är Skandinaviens folk, och det är det enda fokus som är relevant i min värld.

Det finns ingenting, vad jag har sett, som tyder på någon slags ärlig ånger från SAS sida, utan man har gått från att kalla det för "attacker" till att människor inte förstår budskapet etc. Ingenstans försöker SAS på allvar ta ansvar för detta fullständiga haveri.

Eftersom danskarna är erkänt duktiga på att sälja så är det självklart att SAS anlitade en dansk reklambyrå. Svenskarna är ju urkassa när det gäller försäljning. Man kan tekniska prylar men sälja det kan dom fan inte. Det är danskarnas pryl. Så vi ska vara glada att man inte anlitade en svensk reklambyrå.
Citera
2020-02-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
bästa inlägget på flashback någonsin,nu blir du snart avstängd av någon socialdemokratisk moderator här inne..

Hehe, det är möjligen ett av de mer sakligt passionerade inlägg jag har skrivit här.
Citera
2020-02-13, 15:51
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
SAS vet inte vad kultur innebär. De verkar fixerade vid materialitet. Självklart finns det civilisationer som är betydligt äldre än Skandinaviens. Resande och delande har alltid förekommit. Det är naturligt och helt irrelevant. En grupp människor som delar vissa tankar, beteenden, traditioner och vanor har utvecklat en kultur. Det kommer naturligt och finns överallt.

Och som nämnts; vad vill SAS uppnå med en reklam där de inte lyfter upp något positivt med Skandinavien utan i princip förnekar dess existens? Nationalism är självklart i typ alla andra länder, men fult i det sjuka landet vi bor i.
Syftet med reklamfilmen vara bygga en bild som bolaget som kämpar för "det goda". Man beslutade sig för att skapa en film som inte hade något annat syfte än att provocera de växande konservativa och nynationalistiska strömningarna i Skandinavien. Man räknade därefter med att få in en stor mängd klagomål så att man "tvingas" plocka ner filmen, samtidigt som man sänder ut pressmeddelande om detta till all väldens media. När sedan BBC, CNN, AP och vad de nu heter hör av sig kan man gråta ut om hur man utsätts för rasistattacker. Man lägger sedan upp filmen igen och får snabbt miljontals visningar, eftersom folk över hela världen vill veta vad det tjafsas om. Folk ser den förkortade versionen och tänker att "det här var inte så farligt, vad skönt att SAS står upp mot rasisterna". Så lyckas SAS lyckats få en grym uppmärksamhet världen över, och går ur hela historien med stärkt varumärke världen över.
Citera
2020-02-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vad är det för fel med att "bevara Sverige svenskt"? Det är väl i Sverige vi lever, och Sverige som vi bör vara stolta över. Annars kan du väl flytta om du hellre vill det.

Vi kan behålla den svenska grunden men vi lever i en föränderlig värld och tur är väl det. Tänk alla influenser vi har fått som gör vår nuvarande kultur till något bättre! Visst kommer det negativa skitinslag också, men de har faktiskt en tendens att falla bort med tiden. Var inte rädd för förändring, det är nog inte många som hade velat ha det som för hundra år sen.
Citera
2020-02-13, 15:52
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Eller hur!? Eller så är dom totalt vilse allihopa. Problemet är ju knappast en svart kille som tror han är en viking (vilket för övrigt var någon form av satir/konstnärlig frihet som gick över huvudet på många).

De borde bara ha tagit ner filmen och därefter hållit låg profil i några dagar och funderat igenom varför det sket sig.

Det kan man tycka, mycket märkligt. Kanske deras mål är att provocera Svenska folket, det har dom lyckats med åtminstone haha.
Citera
2020-02-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det är just det jag inte på något sätt kan förstå. SAS har ju problem med lönsamheten. De måste ju själva förstå att en stor del av deras krympande kundkrets gynnar dem, pga deras ursprung. Man vill hjälpa lokala företag. Det tror jag alla kan skriva under på, att man hellre gynnar lokala produkter, om kvaliteten är hyfsat lik.

De allt färre kunderna betalar mer, för något bättre service i en tuff konkurrenssituation. Om man nu sitter med den kunskapen, vilket jag med 100% sannolikhet tror att man gör. Hur tror man att en så uppenbart förnedrande film kan förbättra situationen??? Gör ledningen detta av personliga skäl? Är de mutade? Hotade? Det måste ju vara något, så hot kanske inte är helt omöjligt? Hade jag sett mig i beslutsposition på SAS, så tror jag att ett kraftigt och garanterat hot mot familjen hade varit det enda som fått mig att kunna fatta ett så felaktigt beslut.

Du är lite inne på samma sak som mig, för jag undrar detsamma. Har dessa företag inga andra val kanske? Är de kanske uppköpta av en geopolitisk kraft eller i pakt med en och som tvingade dom att producera en sådan här reklamfilm?

Man hör ju om dessa konspirationsteorier där världens mäktigaste från finansvärlden? Stora företag? Politiker samlas för att diskutera diverse ämnen. Och jag tror de flesta vet vid detta laget att vissa kulturer längre norr upp i världen är utan tvekan under någon form av attack.
Citera
2020-02-13, 15:56
Medlem
carlpetersen73s avatar
Den här tråden har nu blivit rapporterad flera hundra gånger på väldigt kort tid. Jag kommer därför att stänga den för att gå igenom och rensa. Är det så att du är osäker på vad tråden egentligen handlar om, vad som är topic, läs starten en gång till. Fortsätter den att gå ot så kommer varningar att delas ut med väldigt låg tröskel. /Moderator
Citera
2020-02-13, 19:55
Medlem
carlpetersen73s avatar
Tråden rensad och en hel del varningar utdelade. Till de lättkränkta, det är inte emot reglerna att ha en annan åsikt än din, lösningen är inte att rapportera inlägget. Osäker på reglerna? Läs ---> https://www.flashback.org/regler
Citera
2020-02-13, 19:57
Medlem
chronomasters avatar
Såg nyss SAS-tanten försvara reklamen på tv, fy! Varför erkänner de inte att de gjort fel bara?
Citera
2020-02-13, 19:58
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Mycket bra inlägg, ett av de bästa i tråden och det är många som tycker som du även om diverse ormar försöker relativisera bort allting. Men nu vänder vinden och snart så kör vi över alla femtekolonnare och PK-idioter.

Tack! Ja, vi får hoppas det.
Citera
2020-02-13, 20:04
Medlem
KAN någon nämna något som är helt unikt svenskt som inte kommit eller inspirerats av någon annan kultur? Mycket kritik men lite substans i denna tråd. Känns som att tråden är så full av offerkofta att jag får fårsmak i munnen.
Citera
2020-02-13, 20:05
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Festligt nog har dom raderat afrikanen som pratar om sina vikinga-förfäder.

Ja, samt homokyssen mot slutet av originalvideon. Att SAS inte fått någon nämnvärd kritik för detta beror troligtvis på att identitetsvänstern väljer att bortse från detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in