2020-02-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Ostkaka finns liknande i varenda kultur I stort, jantelagen delas av få svenskar, knäckebröd är ojäst bröd, Finns redan i bibeln, nyckelharpa är en variation av liknande äldre utländska instrument, palt liknar massa utländska äldre rätter, sylta likaså. Och barnsagor med bas i realitet är inget nytt..

Aldrig blivit kallad Svennehora så, vet inte riktigt vart du är påvåg där..

Men ditt ÄGG. Allt jag skrev härstammar från Sverige och JA det förekommer i andra kulturer för att DE har snott det HÄRIFRÅN. En tanke som kanske aldrig slagit dig?

Det ingen verkar förstå är hur smutsigt det är att tillintetgöra svensk/skandinavisk kultur, samtidigt som våra länders gamla värdegrund faller samman till förmån för gängvåld, kriminalitet, kvinnohat, barnäktenskap, religion osv osv. Att du aldrig blivit kallad svennehora helt oprovocerat är ett bevis på att du inte vet vad som pågår i detta land, och därför bör du aldrig mer uttala dig om detta.
Citera
2020-02-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Våga bojkotta SAS först då tror jag på att skandinaver tycker att SAS skitit i det blå skåpet men om inte så är det som vanligt att skandinaver är mellanmjölk.

Många svenskar flyger inte vidare ofta och när man gör det är det kanske med Ryanair, Emirates eller Lufthansa. En bojkott på passagerarnivå riskerar att bli rätt osynlig, det är inte som "nu slutar vi alla att handla mat på ICA" typ.
Citera
2020-02-13, 22:26
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Primärt är det upp till de som flyttat hit att anpassa sig. De som inte gör det bör lämna omgående.

Det är exakt vad filmen påstår: "What is truly Scandinavian? Absolutely nothing." Hur kan det missförstås?

Hur tolkar du videon som förespråkare för utvisningar?

Om absolut inget är skandinaviskt så kan man fylla tavelduken med precis vilken skit som helst: Nazism, Sharia, Kommunism, hopptorn för bögar. Idioterna tyckte att det var en bra idé att prata om influenser och sammanfatta med att innehållet blir absolut ingenting.
Citera
2020-02-13, 22:28
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Om hur Aftonbladet blåljög om ryska trollkonton. Svart på vitt. De tror inte på det själva, de ljuger helt enkelt.
https://twitter.com/mattiasreporter/...20934906449921

Fan, vi måste purga dom
Citera
Medlem
EarthFrequencys avatar
Väldigt oförskämt och respektlöst av SAS att uttrycka sig på detta sätt. Att föra talan för hela Skandinavien är ett mycket grandiost och vulgärt handlande.

Vem har givit denna pengatörstiga ryggradslösa nidning till företag rätten att uttrycka sig så här vedervärdigt på bekostnad av Skandinavien och dess invånare?
Citera
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Målet med whole scale damage Control är att Alla kände en disturbance in the force. Vet att det inte bara är jag som känner att folk synkroniserade tack vare att... någon... överspelade sin hand denna gången.

Inget är farligare. Du måste tro att du är ensam.

*boom*

- YouTube tar ner kommentarer om SASreklamen
- SAS stänger kommentarer och rensar
- communication psyopsfolk på fb, face och Twitter (skilly och co.)
- Alla journalister och redaktörar stormar ut och amplifier SAS crisis com: Du är ensam med att se sanningen, Alla de andra är bara ryssbots. Håll din insikt inombords!

Fast de var sena. Vi hann synkronisera. Vi vet 😉

Saken är den att vinden har vänt och hur känner jag på mig det? Sök upp Dave Rubin och hans respons på vilken uppslutning han och Jordan Peterson fick av unga svenska män när de var här. De hade trott att ingen visste vilka de var men blev behandlade som kändisar. Rörelsen är större än vad man tror och Streisand-effekten är i full blomning över allt. Ju mer de censurerar desto nyfiknare blir vi.

Kolla på USA, det där spånet Don Lemon på CNN, det tar ofta en vecka innan hans puckade utspel får fart på nätet för ingen jävel tittar på skiten längre.

Snart är det samma här med SVT, TV4 eller alla stolliga reklamer som denna där företag tror de har hittat guld I vänsterträsket. De är helt fel ute. Vill du förlora pengar som Gillette? Gör som dem och SAS, "go woke". Nya tider nu och money talks, PK-packet får fortsätta tro att vi "nazister" är obildade fattiglappar hur mycket de vill eller att majoriteten kommer från den ryska trollfabriken (största bluffen i nutid).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Märkligt att det dyker upp ett fåtal Bagdad Bobs, likt dig, i dessa trådar. Vad tror du hade hänt om man sa att det inte fanns någon judisk kultur? Eller samisk?

Fundera lite över det innan du svarar.

Vem bryr sig om vad som hade hänt eller inte hänt. Judisk kultur, fan är det? läsa lite torah, lite specialhögtider, omskärelse, inget fläsk? sen då?
samer, befolkning mindre än djävla katrineholm utspritt på ett område stort som halva sverige.
Jag må vara en bagdad bob i dina ögon, i mina är du knäppgök!
Citera
2020-02-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EarthFrequency
Väldigt oförskämt och respektlöst av SAS att uttrycka sig på detta sätt. Att föra talan för hela Skandinavien är ett mycket grandiost och vulgärt handlande.

Vem har givit denna pengatörstiga ryggradslösa nidning till företag rätten att uttrycka sig så här vedervärdigt på bekostnad av Skandinavien och dess invånares?

Grundlagen!
Citera
2020-02-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jag tror inte att det är möjligt att det inte händer. Med så stor andel raka och tuffa personer (invandrare) i befolkningen så kommer även vanliga svenskar att påverkas. Vår konflikträdsla kommer att botas och vi kommer att ta för oss mer i diskussioner och vardagsliv. Det är bara en tidsfråga. Har redan märkt detta i yngre generationer som sagt.

Att invandrare inte vill bli svenskar har inget med svensk mesighet och toppstyrning att göra. Invandrare tycker ofta att svenskar är empatilösa, otrevliga, falska och socialt störda robotar. Och så vill man naturligtvis inte bli. Eller känna sig. Svenskar har däremot en del andra åtråvärda egenskaper och om vi svenskar bara kunde bli lite mer humana så skulle nog invandrare känna sig som oss betydligt mer.

Sedan så tror jag inte att det är ett problem att vi accepterar olika kulturer i samhället. Problemet är snarare att vi accepterar allt i dessa kulturer. Även sådant som inte är önskvärt i vår kultur eller hur vi anser att vi bör leva tillsammans och vara gentemot varandra. Svenskar behöver individuellt bli betydligt starkare i vår kravställning gentemot invandrade individer som agerar fel. Och detta är inget vi kan lämpa över på något migrationsverk eller någon lärare på SFI. Vi svenskar agerar fel som mesar ur i vardagen. Däri ligger en stor del av problemet.

Och jag reagerar inte på SAS reklam på samma sätt som dig. Sverige är fortfarande ett föredöme världen över. Minst lika mycket så nu, som förr. Och SAS reklam gör mig stoltare över Sverige eftersom den påminner mig om hur långt vi kommit. Den är faktiskt extremt positiv för Skandinavien, men det kräver lite av tittaren att förstå det. Och det är nog där problemet ligger för sådär 20% av befolkningen. Så jag upplever inte att den spottar på någon, eller på Skandinavien. Utom möjligen på nationalister.

Du är alltså stolt över den här reklamfilmen, du är ju det största skämtet på flashback just nu. Stolt över en reklamfilm som drar hela Skandinavien i smutsen. Hjärntvätt fungerar tydligen.
Haha ja du vilken otrolig empati att förnedringsråna människor och kissa dom i munnen och filma det.
Men om vi svenskar är otrevliga, falska och socialt störda robotar så kan ju dessa invandrare lämna Sverige så fort som möjligt och du kan väl hänga på du också så blir vi av med all skit på en gång.
Det är dags att avsluta invasionen och skicka hem packet.
Citera
2020-02-13, 22:32
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men folket protesterar väl inte högt, för i helvete. Folket skrattar, inte är svenskar så jävla lättkränkta.
Vilka det är utöver sd som dragit igång den här snöflingornas snyftparad kan man ju undra, tror själv inte att det är ryssar men det kan inte vara så många svenskar som har så taskigt självförtroende att de går igång på en sån där reklamfilm.

"Vilka det är utöver SD"?
Jag är nyliberal och förespråkare av HELT fri migration. Jag avskyr nationalism.
Och jag är en av de många som uppfattar SAS reklamfilm som en krigsförklaring.

Jag håller med SAS i sak om att kulturutbyten är mestadels positiva, men det är inte det som problemet är.

Och angående "snöflinga" så nej, detta handlar inte om kränkthet. Jag betraktar mig inte som svensk utan som individ, så jag känner mig därmed inte påhoppad. Ändå kan jag vara emot att SAS hetsar mot folkgrupper som jag själv inte anser mig ingå i. Du kan INTE rimligtvis förneka att SAS uppsåt är att hetsa mot folkgruppen svenskar och i förlängningen skandinaver. Varför klippte de in de spöklika blonda tjejerna från The Shining? Om inte för att framställa blonda och ljushyade som läskiga spöken. Lär dig det cineastiska språket alternativt sluta spela dum. SAS hatar svenskar lika mycket som Södertörn och övriga staten gör, eller har åtminstone betalat pengar till en reklammakare som hatar svenskar - vilket är lika illa. Finns inga som helst möjligheter att prata bort det.
Citera
2020-02-13, 22:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Vem bryr sig om vad som hade hänt eller inte hänt. Judisk kultur, fan är det? läsa lite torah, lite specialhögtider, omskärelse, inget fläsk? sen då?
samer, befolkning mindre än djävla katrineholm utspritt på ett område stort som halva sverige.
Jag må vara en bagdad bob i dina ögon, i mina är du knäppgök!

Du tycker inte det är det minsta märkligt att både judar och samer har särskilda juridiska privilegier? De har ju ingen kultur och är ointressanta?
Citera
2020-02-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du tycker inte det är det minsta märkligt att både judar och samer har särskilda juridiska privilegier? De har ju ingen kultur och är ointressanta?
Nä, de är en relativ obetydlig del i det stora hela. Vi har en majoritetsbefolkning som förhållandevis fortfarande pratar svenska, någorlunda sekulära och vi firar våra högtider utan behöva höra någon tala om att man inte får fira dessa. Jag kan inte bry mig mindre om ahmed muhammedsson, eller ishmael heismann eller för jokkmokksjocke har någon special deal här eller där. Kul för dem! Vi har ju en knug som har privilegier, inte fan whinar man för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in