2020-02-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jösses vilken skitartikel.. bland det mest uppenbart agendadrivande skit jag läst. Det var inte dåligt. Hur kan dom dra slutsatsen som rubriken förmedlar? Vem läser Breitbart?

Här är en bättre källa.

Och här är en artikel som visar försäljningsprognos och marknadsutsikter för Gillette en månad INNAN deras reklamfilm släpptes.

Dessa två alena borde räcka för att förstå att skrönan om 8 miljarder i förlust p.g.a reklamfilmen bara är trams (i likhet med så mycket annat som påstås av Fnatte & Tjatte).

Fortsätt piska din döda häst du. Den kommer säkert att vakna. Det här med att förolämpa sina kunder ÄR lönsamt, det är det, det MÅSTE vara det... Och inte desto mindre är get woke, get broke ett verkligt fenomen.

Du behöver förresten inte svara på det här. Jag kommer inte att läsa vad du skriver, än mindre någonsin skriva något till dig igen. Trollet är färdigmatat.
Citera
2020-02-13, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Full koll på faktabiten? Hahaha! Ditt påstående om att hedersmord, gruppvåldtäkter, sprängningar och andra destruktiva händelser skulle vara genuint svenska företeelser, en avgörande del av den svenska kulturen, är bara löjeväckande. Möjligtvis kan jag ge dig en poäng för misslyckad ironi, men någon faktakunskap visar du då inga prov på. Visst är det tråkigt med en accelererande gängkriminalitet i samhället där flera av de symtom du nämner ingår, men för den sakens skull blir det inte en del av en nations kultur.

Är det så du tolkar mitt inlägg har jag inte så mycket mer att säga.
Vissa fattar ironi, andra inte....
Citera
2020-02-13, 11:27
Medlem
arbetets avatar
Lite video från ståhejet i Köpenhamn:

Adelgade i indre København er i øjeblikket afspærret efter en formodet bombetrussel sendt til et reklamebureau.

https://www.berlingske.dk/samfund/hel-gade-i-koebenhavn-afspaerret-efter-bombetrussel
Citera
2020-02-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Hur kan man råka födas någonstans? Jag kan ju knappast haft några andra föräldrar än de jag har.

Om någon säger till dig att ingenting av det du eller dina förfäder har gjort är ditt, utan allt ni någonsin har gjort är något ni har kopierat. ("Allt är kopierat"). Vi är blott ett slags snyltare och kan inte kalla något av det vi gör för "vårt". ("Ingenting är Skandinaviskt"). Detta sagt av ett bolag som staten är delägare i. Är det då inte ett skäl att reagera? Om inte, vad skulle då konstituera ett legitimt skäl att reagera?

Jo, du råkade födas i Sverige. Det ”jag” som du så starkt identifierar dig med hade lika gärna kunnat hamna i en annan kropp någon annanstans på planeten. Svårt att begripa säkerligen, men kämpa på med tankarna så kanske du snubblar i mål till sist.
Citera
Medlem
Man forstar att SAS anstallda strejkar sa ofta med en san ledning.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Vi har absolut en kultur, men den är inte helt egen.
Om du med det menar att det finns likheter med andra kulturer, så stämmer det givetvis. Ingen har heller ifrågasatt det. Om du menar att kulturen skall uppfattas som ett isolat så gäller det inte i det svenska fallet. Ingen har heller påstått det. Apropå halmgubbar.

Citat:
Den är uppkommen genom intryck utifrån.
Det kanske man kan säga. Påståendet tycks förutsätta att det finns någon agent och om så är fallet så är det korrekt. Intryck kommer emellertid inte endast "utifrån". Så ser inte samspelet, som är en kultur, ut. Resultatet är emellertid en särart och den särarten kallas skandinavisk.

Det är nu inte vad reklamfilmen påstår. Vad som påstås är att "ingenting är skandinaviskt, allt är kopierat." Här finns inget att ens kalla skandinaviskt. Allt vi gör eller har gjort är att hantera kopior. Viljan och skapandet är någon annans. Det är inte korrekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är alltså snöflingorna som blir arga på den antisvenska reklamen som SAS gjort?

Karin Olsson som är kulturchef på Expressen påstår också att det är "snöflingor" som drevat och blivit på tvären mot SAS-reklamfilm. Källa: https://www.expressen.se/kultur/karin-olsson/sas-borde-inte-lata-snoflingorna-bestamma/

En ironisk infallsvinkel från mig: Konstigt att både du och den här Karin pekar ut snöflingorna i vårt samhälle. Verkligen att stampa nedåt. Snöflingor är dom känsliga och svaga i vårt samhälle, som vuxit upp i skyddad verkstad och är ovana vid samhällets krav.

Jag menar på att det mestadels är folk med SD-åsikter, självfallet folk ur ASF också, jag har träffat många sådana och "SNÖFLINGOR" skulle jag inte kalla dom, utan ganska råbarkade personer särskilt dom ur ASF. Jag tryckte på ogilla knappen på Youtube men jag är heller inte en snöflinga. Men jag ogillar det svensk-fientliga innehållet som danskarna (reklambyrån) hittar på.

Ni skyller på snöflingorna i samhället både du och Karin Olsson verkar peka ut dom, vilket är fel grupp enligt mig. Det är verkligen snöflingorna som röstade ner youtubevideon, ironi...

Inte för att trampa på en tå men "råbarkade" vill jag inte kalla dessa individer.. osäkra, utfrysta och tankelösa är nog många av dem. Det är oftast den ledande gestalten i dessa kretsar som är "real".

Vem bryr sig om SAS reklamen, som the dude säger "Yeah,well, that's just, like, your opinion, man."
Citera
2020-02-13, 11:29
Medlem
OntOmQs avatar
I vanlig ordning döljer svensk media information. SvD nämner varken adress eller namn på den bombhotade reklambyrån.
https://www.svd.se/hot-mot-sas-reklambyra--polis-pa-plats

Men dansk media skriver ut byråns namn:
https://www.berlingske.dk/samfund/hel-gade-i-koebenhavn-afspaerret-efter-bombetrussel

>> https://www.andco.dk/ >> https://www.andco.dk/clients/sas
Citera
2020-02-13, 11:30
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Du motsäger dig själv när du hänvisar till folk från ”skräpländer” och samtidigt önskar en högre grad av patriotism - precis som i dessa skräpländer. Hur ska du ha det? Ska vi vara som dem eller inte?
Ja, länder med bara konflikter och misär är skräpländer där ingen vill bo eller besöka. Du kan kalla dem u-länder om du föredrar det. Min poäng var att folk från, i våra ögon sett, dåliga länder ändå är stolta. Men att vi, som bor i ett av världens bästa länder, inte får det.
Ingen motsägelse utan det är du som inte verkar förstå att patrioism är något normalt som alla har.
Senast redigerad av 15minFame 2020-02-13 kl. 11:57.
Citera
2020-02-13, 11:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Visst är det förkastligt att göra sådana här självutplånande reklamfilmer och ska kritiseras men det här är nog att ta det för långt:

Hot mot SAS reklambyrå – bombgrupp på plats
Den danska reklambyrån som ligger bakom SAS omdiskuterade reklamfilm har utrymts efter att firman mottagit ett hot. En bombgrupp är på platsen och ska söka igenom lokalerna.
https://www.dn.se/ekonomi/hot-mot-sas-reklambyra-polis-pa-plats/

Inte alla yttrandefrihetskämpar tycker att yttrandefriheten är bra när den producerar saker de inte tycker om.
Citera
2020-02-13, 11:31
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Fortsätt piska din döda häst du. Den kommer säkert att vakna. Det här med att förolämpa sina kunder ÄR lönsamt, det är det, det MÅSTE vara det... Och inte desto mindre är get woke, get broke ett verkligt fenomen.

Du behöver förresten inte svara på det här. Jag kommer inte att läsa vad du skriver, än mindre någonsin skriva något till dig igen. Trollet är färdigmatat.

Absolut. Det är lugnt. Du behöver inte skriva något mer till mig. Ignorans är bästa sättet att möta verkligheten när man inser hur självbedräglig man är.

Hade du varit en halv man så hade du insett hur kass artikeln du postade är, och erkänt detta.

Men lycka till!
Citera
2020-02-13, 11:31
Avslutad
Citat:
Jo, du råkade födas i Sverige. Det ”jag” som du så starkt identifierar dig med hade lika gärna kunnat hamna i en annan kropp någon annanstans på planeten. Svårt att begripa säkerligen, men kämpa på med tankarna så kanske du snubblar i mål till sist.
Var "jag" med om ett lotteri innan "jag" fanns till? Hur såg det lotteriet ut? Hur såg "jag" ut i mitt andliga tillstånd? Var lotteriet övervakat så att allt gick rätt till? Svåra frågor för oss som inte sett ljuset men du har kanske svaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in