2020-02-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Nu handlade det väl om att köttbullarna inte är svenska och att vi inte var först ut med föräldraledighet.

Det som inte tas upp i form av uppfinningar kan väl inte vara lögn, kopiering eller stöld?

Intressant när du säger 'vi har" du har ju knappast någon del i ingenjörskap och uppfinningar i Sverige. Du hade möjligen fått putsa skor åt förmännen när det begav sig.

Fast köttbullarna är ju svenska och vi var först ut med föräldraledighet för båda könen och i videon är det en man med ett barn vilket betyder att det är Sverige han ska tacka.
Alla förstår ju detta utom du.
Vad vet du om vad jag uppfunnit din patetiska människa.
Vad har du själv åstadkommit förutom lögner på flashback i samtliga trådar som du skriver i?
Citera
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Nja, köttbullen är inte svensk. Parental leave är inte synonymt med pappaledighet.
Jag tycker inte ursprung är särskilt viktigt, men jag förundras över att en reklam som denna kan väcka såna känslor.

Eh jo. Köttbullen är svensk. URSPRUNGET är inte svenskt, men det är svensk kultur att käka köttbullar och på vårt sätt. De ljuger alltså i videon. Pappaledighet har svenskt ursprung och i videon är det en pappa som påstår att vi ska tacka Schweiz för en svensk uppfinning, alltså en till lögn.

Själv förundras jag över hur man inte kan reagera negativt på filmen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det gör du givetvis inte på riktigt. Din klan brukar inte skämmas det minsta för att stå bakom dylika alster.
Du tror att jag förundras över ert beteende på låtsas? Varför skulle jag göra det menar du?
Citera
2020-02-15, 01:14
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Den rullade hit! Skämt åsido så är den turkiska varianten (som några förvirrade kallar uppkomsten av köttbullen) köfte, gjord på lamm och det är inte köttbullen i Sverige! Den är vidare avlång och inte rund.

Det märkliga är hur selektiva dessa vänsterblivna är i sina resonemang. De brukar vara bokstavsautister och anmärka på vartenda stavfel, men att köfte inte stavas köttbulle verkar de helt ignorera.
Citera
2020-02-15, 01:15
Bannlyst
Det skall bli ytterst intressant framöver hur puttifnatt bolaget SAS står sig i en global värld.

De hade några +++ Svensk ~Skandinavisk ordning____nu?

Lika dåliga som alla andra?

Men med ett högre pris?

🤷‍♀️
Senast redigerad av SeferRaziel 2020-02-15 kl. 01:18.
Citera
2020-02-15, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du är ju själv en extremist, så vad är problemet? Du är en centristisk marxist. Det är mycket extremt.

Klart att det är lönlöst att diskutera med någon som är vassare än du.

Är alla som inte håller med dig marxister? Intressant försvarsmekanism.
Citera
2020-02-15, 01:17
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Enligt mångas slutsatser här inne så är inte ens Volvo, IKEA, SAAB, Scania, Wasabröd osv ursprungligen svenskt pga. att de köpts upp utav utländska intressenter. Vad är då svensk kultur? Är inte ens ABBA, Ferlin, Strindberg, Bergman svensk kultur för att de spelas och översätts till andra språk? Dalahästar enkom för att det finns hästar? Vem ger anspråk på ex. alkoholens tillkomst? Detta då denna dryck tillverkades på mången ställen redan innan människan började resa och upptäcka andra världar och kulturer, samt dess innehåll...

Summan av kardemumman är ett lands kultur - dess komposition och dess utveckling, inte enkom dess ursprung.
Citera
Medlem
Citat:
Du bekräftar bilden av en extremist. Obenägen att bemöta kritik utan att tappa fattningen och bli vulgär. Inget skiljer dig från en islamist eller kommunist. Det är samma gapiga retorik, oavsett om man ifrågasätter stalin, profeten eller köttbullens svenskhet.

Problemet med dig är att du är en idiot av stora mått.
Vi förklarar allihop att du har fel och varför men det går inte in.
Du fortsätter bara, jämför inte mig med islamister och kommunister din lilla lögnare.

Helt seriöst du bör nog gå i terapi för ditt lögnaktiga beteende och sedan hoppas jag du blir överkörd på vägen hem.
Du är nog den mest efterblivna på hela flashback och notera att du alltid har alla mot dig oavsett ämne, det säger väldigt mycket.
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-02-15 kl. 01:21.
Citera
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeferRaziel
Det skall bli ytterst intressant framöver hur puttifnatt bolaget SAS står sig i en global värld.

De hade några +++ Svensk ~Skandinavisk ordning____nu?

😂

Vad pratar du om?
Citera
2020-02-15, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Enligt mångas slutsatser här inne så är inte ens Volvo, IKEA, SAAB, Scania, Wasabröd osv ursprungligen svenskt pga. att de köpts upp utav utländska intressenter. Vad är då svensk kultur? Är inte ens ABBA, Ferlin, Strindberg, Bergman svensk kultur för att de spelas och översätts till andra språk? Dalahästar enkom för att det finns hästar? Vem ger anspråk på ex. alkoholens tillkomst? Detta då denna dryck tillverkades på mången ställen redan innan människan började resa och upptäcka andra världar och kulturer, samt dess innehåll...

Summan av kardemumman är ett lands kultur - dess komposition och dess utveckling, inte enkom dess ursprung.

Kultur? för de köpts upp utav någon annan....

Vi är en kristen nation under gud.....resten är bara en massa krimskrams.
Citera
2020-02-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Fast köttbullarna är ju svenska och vi var först ut med föräldraledighet för båda könen och i videon är det en man med ett barn vilket betyder att det är Sverige han ska tacka.
Alla förstår ju detta utom du.
Vad vet du om vad jag uppfunnit din patetiska människa.
Vad har du själv åstadkommit förutom lögner på flashback i samtliga trådar som du skriver i?
Reklamen handlar inte om vad som är svenskt, den pekar på hur företeelser som köttbullar och föräldraledighet kom till Sverige.
Jag uppfattar att du är intolerant och lågutbildad, åtminstone är det så du framställer dig själv. Men vad vet jag, du kanske bara trollar lite medan du sitter och tecknar patent på geniala uppfinningar.
Citera
2020-02-15, 01:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Det värsta är att HBTQ-vänsterhororna bara ser allt annat än den svenska kulturen (som de anser inte finns) såsom åtråvärd - hur självförnedrande och självhatande är inte dessa människor. Det enda de vill och gör är att förminska sig själva och den befolkning de, tyvärr, tillhör...

SAS personifierar detta väldigt väl. Detta globalistiska företag gör allt för att förminska det enskilt unika, detta trots att det är mycket av detta de lever utav, nämligen det unika i det svenska. De är destruktiva i sitt minimala tänkande... Intervjua turister så får du en verklig bild utav vad som är svenskt! Turister ser till helheten, inte delar av en krass verklighet där någon dikterar vad som är ett lands kultur, eller inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in