Citat:
Ursprungligen postat av
Turistparadiset
Det är värre, de kan inte ens bestämma sig för om de blivit utsatta för en attack eller folk bara har missförstått.
Själv anser jag att AS (hädanefter vägrar jag använda scandinavian. AS utläses "as", ej "A-S") har attackerat mig snarare än tvärtom. Det hade jag kunnat förlåta, om de bett om det. Jag är trots allt en resonlig person, på typiskt svenskt manér. Nu framhärdar de i stället i sin vänsterblivenhet och därmed har de förseglat sin plats i min svarta bok.
De kan hävda att vi missförstått budskapet bäst de vill. Sanningen är tvärtom att vi förstod för väl. Men det kanske inte AS ledning har kompetens att greppa.
Ungefär min reflektion också. Filmen är en parentes i allt som skett de senaste åren, och SAS är ändå ett bolag jag sällan flyger med, men det spelar mindre roll. Det är ändå lite av en symbol för flyg i Sverige, och att då på ett så uppenbart skicka tydliga signaler mot en stor del av befolkningen känns ogenomtänkt.
Jag har jättesvårt att förstå hur ledningen för dessa bolag kan låta marknadsavdelningen hantera varumärket så politiskt? Även en lågbegåvad person skulle ju snabbt och enkelt kunnat lista ut hur den skulle tas emot i dagens polariserade samhällsklimat, eller är jag överintelligent? I min värld ska företag vara opolitiska. Deras ändamål är att tjäna pengar åt ägarna. Dom ska behandla alla kunder med respekt, och även respektera alla kunder oavsett var de står politiskt eller religiöst (så länge det är lagligt). Det ska kort sagt inte vara någonting ett företag tar i beaktande. Att låtsas som att detta inte är politiskt håller inte. Oavsett sanningshalten.
Det ska sägas att jag aldrig arbetat i ett bolag med kopplingar till staten så jag kanske missat en del av det finstilta i det samarbetet.
Jag måste säga att jag också blev lite förvånad över hur svaga och låga försvar namnkunniga mediepersoner lyckats komma med. Man behöver mer än superlativ för att bygga ett trovärdigt resonemang. Nu får dom ta och komma in i matchen.
Så här är det: Ja, det är en skitsak. En höna av en fjäder? Absolut. Men det är
ytterligare ett litet nålstick i folksjälen. Varför vill ni - politiker och journalister - per automatik såga alla människor som försöker vara stolta över de vi är, och landet vi och våra förfäder byggt upp? Sluta med det är mitt råd. Vi behöver inte samlas och gruppheila för det. Vi kan väl bara enas om att Sverige är världens bästa land, och att Svenskarna har gjort ett jävligt bra jobb uppenbarligen eftersom hela världen nu vill hit och ta del av det? Låt oss istället se till att göra resten av världen lika bra, kanske genom att våga belysa vad som inte fungerar på andra ställen - och politiker - kanske sluta ge bort pengar till de som ser till att det fortsätter vara dåligt?
De journalister och krönikörer som tror att det är en vinnande strategi att från sitt höga vita torn såga medelsvensson där nere i gyttjan har inte fattat
någonting.