2020-02-13, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Cykla till arbetsförmedlingen räknas inte som resa.

Jag har inte pratat om att min tolkning är sanning. Vi kan däremot lyssna på vad SAS själva säger.

Låt oss vara ärliga. Vad fan tillför du tråden mer än skitar ner den med meningslösa inlägg.

Du försöker vara kaxig. Men dina skitinlägg säger ingenting. Ska du inte fundera på att ta en paus från FB. Okej, du har framfört din åsikt. Du älskar SAS. Vi förstår. Något mer du vill säga? Om inte så stäng ner.
Citera
2020-02-13, 12:10
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Du motsäger dig själv när du hänvisar till folk från ”skräpländer” och samtidigt önskar en högre grad av patriotism - precis som i dessa skräpländer. Hur ska du ha det? Ska vi vara som dem eller inte?

Det är inte patriotismen som är problemet. Folken i skräpländerna är skräp pga genetiska orsaker. Låg IQ och inavel. Den vita västvärlden utvecklades enormt under eran där stark patriotism var förhärskande 1850-1950.
Senast redigerad av BeatriceCenci 2020-02-13 kl. 12:13.
Citera
2020-02-13, 12:11
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Varför kan inte dessa företag hålla sig "opolitiska"? Vad ni tycker är för mig irrelevant, gör reklam för era varor och tjänster istället. oproffsigt.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Tänk vilket guldläge Norwegian har nu att göra en reklamfilm.

Hoppas de läser här och går till verket.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men snälla SAS, ni har gjort en riktigt usel reklamfilm som de flesta ger tummen ner oavsett politisk uppfattning. Det är bara pinsamt att ni försöker skylla på någon slags sammansvärjning från extremister, rysstroll och liknande. Kan ni inte tåla att bli kritiserade när ni gjort ett dåligt jobb lär ni få det svårt framöver.
Jag undrar om inte själva försöken till skademinimering skadar SAS varumärke ännu mer än vad filmen redan har gjort.
Citera
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Suck.. Tino

Sverige har en lång och fantastisk historia av uppfinningar och bidrag till världen. Men samtliga är baserade på kunskap som kom utifrån.

Ordet ”truly” i videon tycks vara väldigt svårt att förstå. Med ”truly” menas ”i alla delar”. Dvs.. vad är helt och hållet skandinaviskt, i alla delar? Uppkommet här, innifrån och utan utländsk beståndsdel eller beroende. Tja.. inget! Precis som videon säger.
Som andra antagligen redan påpekat för dig någonstans i tråden:
Vänd på det. Tänk om man hade gjort en exakt likadan video om en annan kultur. Då hade ni stått för klagomålet och den reklamvideon hade blivit rapporterad som hat och rasism.
Vad vi säger är att det är inte ok att göra en hatvideo av våran kultur som vi dessutom är med och betalar.
Varför ska självhatare ha så svårt att förstå det.
Citera
2020-02-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unclebob
Må SAS gå i konkurs å det snaraste!

Ruinens brant hittar dom till och med insatser som den här så går det fort utför.
-Hur tänktr dom ?
Citera
2020-02-13, 12:15
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
1:40 in i filmen. ”we take things from abroad, adjust it a bit and - voila: its a unique scandinavian thing”

Hur skiljer det sig från vad du påstår i det fetade?

Från vilket land har vi tagit vemodet? Från vilket land har vi tagit den världsunika höga tilltron till medmänniskor och institutioner? Från vilket land har vi tagit världens högsta grad av sekularism?

Det är alldeles självklart att det finns unika skandinaviska egenskaper som växt fram här och inte kommit varken med båt eller flyg. Det är alldeles självklart att det finns en skandinavisk kultur. De som kommer härifrån och de som inte kommer härifrån vet det instinktivt när de upplever det.

Eller skall allting relativiseras ner i postmodern anda så det inte finns någon egentlig kultur eftersom allt har influerats av något annat på något vis. Romarriket kanske inte heller hade en särpräglad kultur med samma (brist på) logik?
Citera
2020-02-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag undrar om inte själva försöken till skademinimering skadar SAS varumärke ännu mer än vad filmen redan har gjort.

Jag hoppas att detta vedervärdiga företag går i konkurs. Jag kommer aldrig att resa med ASet igen.
Citera
2020-02-13, 12:17
Medlem
gato12s avatar
Mjo, det är lite som att SAS har läst en handbok i riskhantering och sedan beslutat sig för att göra tvärtom...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Som ni så klart har noterat klippte de igår bort de mest stötande delarna i filmen, och har nu smugit upp en snällare variant på sin facebook. Då förrgårdagens kräkmedel skapat mycket uppmärksamhet, vallfärdar därför folk till facebook-sidan nu för att se vad saken handlar om. Där hittar de nu en film om öppenhet som faller många i smaken, och så skriver de en kommentar om hur fin de tycker filmen är och sätter några hjärtan. Kritiska svar till dessa kommentarer rensar de lömska jävlarna bort.

Så resultatet blir till slut en väldigt massa tanter och liknande som nu helt oemotsagda sitter i en härlig filterbubbla och myser över hur fint det är att SAS för en kamp mot sverigevännerna. Men tanterna fattar knappt hur det kunde bli ett sånt rabalder över den film de nu sett, om öppenhet. Tanterna med flera tänker så klart att högerextrema är dumma i huvudet, aggressiva och stridslystna, och att det troligen är normalt att nazister hugger på minsta grej så här, utan att begripa att det handlar om två helt olika filmer.

Så vad fan gör vi? Erkänna att &CO blåste oss i röven och spelade oss som en flöjt enligt väl komponerade noter, och bara ge upp? Eller har vi någon mer växel att lägga i?

Jag har avinstallerat SAS-appen, och kommer hålla mitt ord att vägra SAS. Hoppas fler verkligen har möjlighet att stå bakom, och faktiskt göra det.

Men vad gör vi mer?

Vi måste få ut sanningen om vad SAS faktiskt gjort här, annars kommer det bara se ut som det är vi andra kritiskt tänkande som ser spöken och hot där det inte finns några, vilket kommer vara väldigt olyckligt för förtroendet när vi ska prata om verkliga hot mot folket.

Om vi kunde få folk att förstå det orimliga i påståendet att ingenting skulle ha uppstått i Skandinavien någonsin, "absolutely nothing, nada, niente", samt förklara den orimliga historieomskrivningen med den migrerade afrikanen som skulle ha vikingar som sina förfäder, skulle kanske fler skulle kunna övertygas att vägra SAS.

Jag känner att detta är ett ganska viktigt slag. Det vore nog bra om detta sved ordentligt i aktieportföljen. För om taktiken fungerar denna gång, kanske den sprider sig, och att fler bolag är villiga till liknande kampanjer för att polarisera och hjärntvätta. Men kostar det massor med pengar kommer bolagen hålla sig borta från såna här politiska aktioner.

Det är ju ändå prat om flygskam nu, och att man kanske inte bör resa i onödan med en potentiell pandemin. Kanske behövs inte så många som vägrar SAS ovanpå de andra problemen innan det kan gå riktigt illa för dom.

Det är så klart trist att det är skandinaviska skattepengar som går åt helvete. Men vad har vi för val? Bättre det kursar och skiten försvinner, än att de används som ett verktyg mot befolkningen. Vi får nog se det som en redan skadad organisation, som det bara är att kasta nu. Trist för personalen så klart. Jag har svårt att tänka mig att alla stod bakom denna attack på Skandinaverna. Men vad har vi för valmöjligheter? Vända andra skinkan till?

Det vore onekligen bra den här reklamfilmen hamnade i läroböckerna, mellan Streisandeffekten och Nothing Sucks Like An Electrolux.
Du har helt rätt och vilka falska satar som sen bytte video. Skulle inte förvåna mig att det var planerat precis som pratet om rysstroll. Tyvärr svalde man betet och tidningarna gick på det med.

Det hela är tragiskt, nu är det inte bara politiker och invandrare som pissar på svensken och dennes historia och kultur utan stora företag börjar göra det med. Det hade varit helt otänkbart för 40 år sedan men idag med minst 20% invandrare kan man göra vad som helst med svenskens kärlek eller stoltet över landet. Folk är väl tröttkörda, eller rättare sagt överkörda.

Nu är det ju inte bara SD-sympatisörer som blir förbannad över detta utan och också moderater och kristdemokrater, tom en del sossar. Företagare och kreativa som kämpar på i detta högskatteland och försöker få ut sina produkter i världen blir inte road av detta. Säkert halva svenska folket blev förvånad över tramset, kanske inte förbannad men som sagt förvånade. Man provocerar och försöker göra sig rolig i tider av splittring och det så osmakligt och sen byter man ut videon och låtsas som ingenting. Detta samma dag som man kunde läsa i tidningar om en ung svensk tonåring som blev rånad och pissad på av mörka män. Det är ju liknande varje dag i tidningarna så där har SAS rätt, den kulturen har vi svenskar inte skapat.

Jag hoppas också att flygskammen och rädsla för att bli smittad av coronavirus håller i sig länge. Sen kan man hoppas att om man kan så väljer man bort SAS. Dom får flyga resten som blir kvar som klimatkramare, öppna hjärtan och förortsfolket. Dom får väl utöka sina linjer till Kabul, Teheran och Mogadishu. Dom där ställerna som har högstående kultur med ett högteknologiskt samhälle dom byggt helt på egen hand, det där som vi inte klarade. Varför inte göra ironisk reklam senare för dessa resenärer med.

Kommer Moderater och KD till makten med hjälp av SD så hoppas jag att dom säljer bort folkets ägande i flygbolaget. Utan politiskt inflytande så fattar dom nog bättre beslut vad det gäller reklam och kanske annat. Men dom får gärna gå i graven, det finns inget att se här ändå enligt dom och affärsresenärer åker bättre med andra bolag. Då kabinpersonalen säger välkommen till SAS eller Sverige så ska man numera se det med ironi. Somalia Airlines System och hur blev det med glimten i ögat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfTheIdiots
Varför kan inte dessa företag hålla sig "opolitiska"? Vad ni tycker är för mig irrelevant, gör reklam för era varor och tjänster istället. oproffsigt.

"Det hjärtat är fullt av talar munnen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in