2020-02-12, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Jag känner stolthet över våran kultur och är så pass trygg i dom svenska värderingarna att en liten reklamfilm inte kan ändra på det. Vad har hänt med självförtroendet, varför så ängsliga?

Ja det kan man undra. Folk lackar ur över minsta lilla nu för tiden. Sociala medier som gjort folk mer neurotiska skulle jag vilja påstå. Det är fan pinsamt hur folk har överreagerat på detta. Jag gillar heller inte filmen, men är en sketen reklamfilm från SAS verkligen något att måla fan på väggen över?

Låt globalisterna hållas. Man spelar bara allt i händerna på dem och ger dem vatten på kvarn av att låta sig själv triggas utav sånt här. På det sättet är svärjevännerna inte ett dugg bättre än snöflingorna till vänster.
Citera
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanbak
Lustigt hur dom tuffaste männen i landet (dom på Flashback) alltid är dom mesigaste fittorna av dom alla.

Lättstötta och utan den intelligens som tydligen behövs för att förstå en reklamkampanj som är lite nyanserad och kräver lite tanke. 😂😂

Fantastiskt att dom flesta här har rösträtt. 😉

Tyckte du reklamfilmen var svår att förstå? Nej, det var nog bara för dig den krävde en extra tanke, inte för oss andra normalbegåvade.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Funkar i princip överallt, förutom just i Sverige där nackdelarna är fler än fördelar.

USA är byggt t.ex på invandring och mångkultur (Världens främsta stormakt).

Återigen är min poäng att där är samtliga stolta över att vifta den amerikanska flaggan och man känner en viss patriotism.

Här blir invandrarnas barnbarn kallade för tredje generationens invandrare istället för svensk.
Du kanske ex. syftar på vissa typer av vapen, vilka givits namnet "Tomahawk" och "Apache" och använts till att bekämpa fiender. Dock inte mycket "mångkultur" i det.

I övrigt, nej. Ingen "mångkultur" byggde USA. Bara de vanliga trista, vita (västeuropeiska) männen som beslutade sig för något. Det var inte mer spännande än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Då börjar vi om från början igen så att du kanske förstår denna gång.

Samer fanns här när man kom på definitionen ”Skandinaver”.

Så då är SAS påstående om att det inte finns något ”skandinaviskt” felaktigt. Vill du att jag påpekar tidpunkt i reklamklippet också?

Fattar inte vad det spelar för roll att samer fanns i Skandinavien innan man kallade det Skandinavien? Det gjorde Svenskars förfäder också, innan samerna fanns i vad som idag är Sverige
Citera
2020-02-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
https://www.sasgroup.net/en/sas-continues-the-campaign-what-is-truly-scandinavian/

SAS kör Linnea Claeson-försvaret. ”Jag har varit otydlig. Det är beklagligt att ni missförstod”
Det är värre, de kan inte ens bestämma sig för om de blivit utsatta för en attack eller folk bara har missförstått.

Själv anser jag att AS (hädanefter vägrar jag använda scandinavian. AS utläses "as", ej "A-S") har attackerat mig snarare än tvärtom. Det hade jag kunnat förlåta, om de bett om det. Jag är trots allt en resonlig person, på typiskt svenskt manér. Nu framhärdar de i stället i sin vänsterblivenhet och därmed har de förseglat sin plats i min svarta bok.

De kan hävda att vi missförstått budskapet bäst de vill. Sanningen är tvärtom att vi förstod för väl. Men det kanske inte AS ledning har kompetens att greppa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Deras kultur kommer att urholkas allteftersom, då barnen, barnbarnen blir allt mindre religiösa. Invandrand kultur är starkast i början. Tar man in för mycket på en gång så blir integreringsprocessen och kulturförsvagandet i en långsammare takt dock.

Är det därför som dom lever i parallella samhällen och rånar och våldtar etniska svenskar för att det blir bättre med tiden som när andra generationen blir mer kriminell än den första, det blev visst inte bättre med tiden, ridå.
Citera
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Förvånande att så många i tråden har en så ensidig bild av vad nationalism är och verkar dra likheter mellan nationalism och avarter som rasism och nazism. Nationalism är bra för ett land, att folket känner en stolthet över det som vi och tidigare generationer byggt upp skapar en gemenskap, stolthet, samhörighet och en vilja att bidra till samhällsbygget.

Ett mycket större problem uppstår väl när människor känner att de inte vill bli förknippade med Sverige. När folk känner att de inte vill vara en del av Sverige eller känner att man inte längre är en del av gemenskapen.
Citera
2020-02-12, 18:19
Bannlyst
Reklamfilmen är värre än vad jag trott.

"Vad är genuint skandinaviskt? Absolut ingenting!"

Hur kan SAS vara så förbannat oförskämda? Vilka as de är.
Citera
2020-02-12, 18:19
Medlem
over9ks avatar
Dansk folkeparti kräver att regeringen agerar mot SAS: "De spottar på oss"
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/jeg-er-i-atomchok-over-sas-ministeren-skal-give-en-roeffel/8000024
Citera
2020-02-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Förmodar att "misstänkt koordinerad attack" helt enkelt är termen man använder för att beskriva folkligt missnöje.

Om valresultatet inte går globalististernas vägar kommer folkets små lappar i valurnorna vara en "misstänkt koordinerad attack".

Ja, kanske rent av ett "hot mot demokratin". Helt av omsorg om demokratin kanske staten av ren välvilja bli tvungen att ställa in allmänna val.

Haha, var det inte det de försökte med brexit omröstningen?
Citera
Medlem
Nord88s avatar
Inget nytt under solen egentligen. Mitt i klippet nämner de ju att vi tar delar av andra traditioner och kulturer och modifierar dem lite för att passa oss, det gäller för fler länder än oss och är inget konstigt i sig.

När man väl gör det och skapar något eget så är det ju det som blir svenskt. Ingen skulle påstå att artist eller konstnär X inte har skapat något eget bara för att de varit influerade av artist B och C. Rätt få länder av Sveriges storlek har gjort samma avtryck internationellt och varit föremål för samma mytbildning av svenska kulturella fenomen och företeelser. Bortsett från saker som fika, Volvo och IKEA så finns det ju en föreställning om att svenska kvinnor är vackra och det förekommer oproportionerligt mycket referenser till Sverige inom populärkultur i en del länder i relation till hur litet Sverige faktiskt är.

Sverige är ett i många avseenden extremt land, det nutida extrema kollektiva självhatet kombineras samtidigt med en generell uppfattning om att vi vet bättre än övriga världen. Sverige är världens i särklass mest dårhusaktiga land även om det naturligtvis finns länder med tokiga och inkompetenta ledare och motsättningar som innebär konstanta inbördeskrig, men det går i alla fall oftast att se någon form av logik i hur de styrande agerar även om det resulterar i skit. I Sverige så har man alla förutsättningar för att fortsätta att utveckla det fungerande samhälle som vuxit fram under århundraden men väljer istället att göra det till en sport i hur man på kortast möjliga tid fördärvar landet. Denna aspekt av vår kultur har vi i alla fall definitivt skapat på egen hand.
Senast redigerad av Nord88 2020-02-12 kl. 18:23.
Citera
Medlem
Geomeisters avatar
Kan SAS komma ur denna smärre katastrof ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in