Citat:
Ursprungligen postat av
Stretford
Tjenare,
Fick mail idag ifrån skatteverket att jag 2018 omsatt 538k och 2019 omsatt 938k.
Har en dyr hobby som jag livnärt mig på under tiden. Har inte riktigt livnärt mig på det då jag inte tjänat något på Jag har inte redovisat någon lön i min inkomstdeklaration för det är liksom sanningen.
Här är problemet. Har inte tagit ut någon lön. Allt har gått till skulder samt att allt inte var vinst.
”Vinsten” som gjordes gick direkt till skulder. Jag fick flytta hem till mina föräldar, sålt allt jag äger för att iprincip bli skuldfri.
Nu kommer detta. Vad är det dem ska beskatta mig på egentligen? Har inga pengar kvar från de då allt som sagt har gått till skulder.
Är orolig för en skattesmäll på flera hundra tusen trots att jag faktiskt inte gjort någon vinst...
Någon som vet något mer? Eller kan mer om ämnet?
All hjälp uppskatts
Vet du vad det positiva är? Vilket är lite roligt.
Det här är typ en vinst för dig.
Du byter dina skulder från privata bolag och andra lurendrejare med extremt höga räntor till skuld till SKV med mycket lägre ränta.
Men du kommer nog få ringa och prata med skatteverket och försöka lösa det här. Att sätta huvudet i sanden kommer inte hjälpa dig.
Eftersom du är 21 år gammal så kommer SKV säkerligen ha visst överseende och vara väldigt shyssta. Du kommer bli skyldig pengar i slutändan.