2020-02-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorePunk
Rätt, med tanke på hur TS uttrycker sig så är det väl näppeligen ett AB.
Nej inget AB... satt hemma deprimerad utav alla jäkla skulder så beslutade mig en dag för att betala av dem. Efter ett år ungefär är jag typ skuldfri, fortfarande pank och nu kom detta upp...
Citera
2020-02-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
Varför?
Därför att Sverige samarbetar med andra länder så det går inte att komma undan. Att rymma från skatt är ett ekobrott och kan ge fängelse.
Citera
2020-02-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stretford
Jag tar fram alla kvitton jag har och allt som går att ta fram.
Räknas inte mina skulder med? Det är dem jag velat betala av... har liksom inte lagt en krona på mig själv....
Hur kan dem ge mig 6 siffrigt belopp i skattesmäll när dem inte får ge mig en högre skattesmäll för att ”läxa upp mig”?
Vad pratar du om? Själva skulderna ska ju endast vara inom själva bolaget.
Citera
2020-02-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Vad pratar du om? Själva skulderna ska ju endast vara inom själva bolaget.
Vilket Bolag? Jag har inget bolag.
Citera
2020-02-11, 19:19
Medlem
Citat:
Hobbyverksamhet eller bolag spela kvitta. Är dina skulder relaterade till detta?
Citera
2020-02-11, 19:19
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Det är där du gjort fel, du skulle startat bolag och redovisat ekonomin i företaget helt separat från din egen ekonomi. Nu har du tagit det ännu icke existerande bolagets pengar och betalat dina privata skulder - du behöver professionell hjälp för att försöka komma så lindring undan som möjligt.
Citera
2020-02-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det är där du gjort fel, du skulle startat bolag och redovisat ekonomin i företaget helt separat från din egen ekonomi. Nu har du tagit det ännu icke existerande bolagets pengar och betalat dina privata skulder - du behöver professionell hjälp för att försöka komma så lindring undan som möjligt.
Det går bra att driva som hobby. Men man måste fortfarande bokföra etc.
Dock när man omsätter så mycket så lär skatteverket se detsom en näringsverksamhet
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-02-11 kl. 19:24.
Citera
2020-02-11, 19:23
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Det går bra att driva som hobby. Men man måste fortfarande bokföra etc

538 000 respektive 938 000? Jag tror inte skatteverket accepterar det som "hobby"...

Det kommer bli hundratusentals kronor i krav, allra helst när 40% extra läggs på. Här behövs proffs som kan hjälpa TS begränsa skadan så mycket det bara går.
Citera
2020-02-11, 19:26
Medlem
Citat:
Hobbyverksamhet eller bolag spela kvitta. Är dina skulder relaterade till detta?
Ja.
Citera
2020-02-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
538 000 respektive 938 000? Jag tror inte skatteverket accepterar det som "hobby"...

Det kommer bli hundratusentals kronor i krav, allra helst när 40% extra läggs på. Här behövs proffs som kan hjälpa TS begränsa skadan så mycket det bara går.
Absolut! Det är jag helt med på.
Det jag menar är att ts måste visa att han inte gått med någon vinst.
Citera
2020-02-11, 19:28
Medlem
Citat:
Jag tar fram alla kvitton jag har och allt som går att ta fram.
Räknas inte mina skulder med? Det är dem jag velat betala av... har liksom inte lagt en krona på mig själv....
Hur kan dem ge mig 6 siffrigt belopp i skattesmäll när dem inte får ge mig en högre skattesmäll för att ”läxa upp mig”?

Alltså, vad är det för skulder? Är de relaterade till hobbyverksamheten (tex inköp av material eller utrustning för verksamheten) eller är det något helt annat?
Citera
2020-02-11, 19:28
Medlem
Luxuss avatar
Att spela på nätet är ingen hobby, om det nu är det du gjort det är ett missbruk å kan dessutom beskattas om det är utanför eu Har du visat dig naken är även det nåt du ska betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in