Citat:
Ursprungligen postat av
robcore
Förstår inte varför deltagarnas anhöriga sa att BB är jättehypat här utanför. Jag känner många som är trogna BB-tittare av tidigare säsonger men som har bojkottat den här säsongen för att den är så tråkig. Deltagarna kommer bli besvikna när de förväntar sig sponsorer och grejer. Det enda som jag kan tänka mig att dom kan bli sponsrade av är det där klädesmärke Sami är sponsrad av, ”Hype”. Sen har ju typ ingen som varit med i BB tidigare lyckats särskilt bra genom kändisskap, förutom Carolina Gynning. Dom andra har glömts bort rätt snabbt.
Jag tror att familjerna har missbedömt hypen då de endast har fokuserat på "trycket" på deras egna insta konton och faktumet att det bildats fan-konton i deltagarnas namn. För de anhöriga så känns det nog enormt att helt plötsligt ha en släkting som det skrivs om på Aftonbladet (som för övrigt har ett samarbete med BB). De har ju ingen distans till det och har inte sett det ur ett helhetsperspektiv eller på något sätt kritiskt.
Då blir det nog lätt så att för dom är detta enormt och HELA Sverige kollar och tycker saker på BBs kommentarsfält som dock egentligen aldrig överstiger typ 300 kommentarer.
Tror absolut att de senaste deltagarna som kommit ut ur huset har insett hur lite folk faktiskt har brytt sig förutom ett och annat hardcore fan på stan.
Att tex Glasman, Amilia och Vicky har ökat följare och har en del livetittare beror ju endast på att folk för tillfället tycker det är kul att se hur de pratar om varandra, ibland med varandra, men det mesta av detta kommer ju dö ut en kort tid efter programmet är över. Det är ju det de flesta förmodligen inte förstår, att intresset för deltagarna kommer blekna och ersättas av andra deltagare i andra program.
Om det är någon som kommer hålla sig kvar lite längre än alla andra så är det Sami.