Jokso jobbade som säkerhetschef på Alexandras när jag som är utåtriktad ofta lockade honom till skratt genom att humor och personkemi stämde.
Vi fick många gånger slinka in trots att det var "important guests" som ex vis Prince vid ett speciellt minnesvärt tillfälle.
Kan även avslöja nu när Jokso inte finns med oss att en kul grej hände på Cafe Opera. Vi var utklädda för en lite "dirty" fest, med bla handbojor som armband. Impulsiv som man är, gick jag hastigt fram till han och hakade fast honom med mig. Minen var obetalbar, sedan sa han; "jaså är det du"
Vi skrattade gott båda två, jag fumlade fram nyckeln och befriade honom snabbt från bojorna.
Sedan en tid efter denna händelse var jag hos en känd spådam på Södermalm,
Margareta Johansson. DÖM om min förvåning när när Jokso satt och väntade på sin tur att spå sig!!!

Men tjenare sa han! Är det du! var det bra?
Kanon som vanligt sa jag då. Anade det sa Jokso, nu är det min tur! vi ses!
Han åt och besökte ofta jugoslaviska restaurangen på hotellet uppe vid Körsbärsvägen där Lasermannan (tyvärr) höll till. Jokso hejade alltid och var glad så mitt intryck av honom var positivt.
Enligt de säkra rykten som gick efter den chockerande avrättningen handlade allt om illegal cigarettimport, men det var väl blandad kompott.
Helt klart var han en trevlig om än ytlig bekantskap. Frid över hans minne!