2021-07-27, 10:41
Medlem
Alarabic666s avatar
Intervju med Janne Raninen och berättelsen om mordet ifrån hästens egna mun och inget småskvaller och gissande ifrån desktopkrigarna.

https://m.youtube.com/watch?v=dv1CWynrtBU
Citera
2021-07-27, 18:09
Medlem
Svenskarna hyllar ju såna och ser upp till dem, se bara på p3, massa artister och sedan så har vi poliser som knäböjer och backar för minsta lilla.
Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
Tragiskt, det enda Serber eller Juggar är kända för är att vara "gangsters"
hur fan kan man tycka det är coolt? vilka oerhört tragiska människor det verkar vara som sitter här och idoliserar det.

Om det var så ballt att kriga, varför flydde ni ert land? Borde ni inte anses som förrädare när ni sitter i er varma lilla 1:a på 10 kvadrat i Tensta? Och era landsmän blev antingen avrättade, våldtagna, eller bara skjutna i huvudet för dom inte var "liksinnade"?

Igenom denna tråd som bevisar det en hel del vad det är för typ av folk vi pratar om, de som tycker att våld och mord är coolt, och ni frågar varför Sverige blir mera rasistiskt? Varför inte åka hem och mörda lite då?
Citera
2021-07-28, 18:25
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alarabic666
Intervju med Janne Raninen och berättelsen om mordet ifrån hästens egna mun och inget småskvaller och gissande ifrån desktopkrigarna.

https://m.youtube.com/watch?v=dv1CWynrtBU

Intressant intervju, men han är ju inte det minsta övertygande vad det gäller att visa ånger över vad han har gjort, trots att han upprepade gånger påpekade att han var ångerfull.

Han satt ju och skrattade åt saker, som om det var små busstreck.

Vad det sedan gäller sanningshalten i det beskydd han fick vet bara han och polisen. Antingen var han tvingad att göra det eller så var han det inte. Hur som helst så gav han ändå ett stabilt intryck som passar bäst i den värld han levde.

Jag tycker det var den bästa intervjuen från DiaLogiskt.

Hoppas det går bra för honom i fortsättningen.
Citera
2021-08-10, 00:47
Medlem
Sist jag såg och sade hej till Jokso var vid Odenplan där han hade ett café som hette Ogo. Jag har alltid uppfattat honom som en reko kille med ideal. Jag fick en stor plansch med honom. Jag ger regeringen rött kort. Unionspartiet. Har fortfarande kvar den i källaren nånstans tror jag.
Citera
2021-08-10, 01:26
Medlem
StigAllans avatar
Kriminella utlänningar av allehanda skräpfolk ska förpassas ur riket!
Alla människor från där skräpmänniskor härstammar från måste inte bli värdelösa samhällsmedborgare men har inte här att göra ändå.

Gener är något som träder in och på andra plats villfarelser av att tro på annat än verkligheten.
Returnera er till den avskrädeshög ni är sprungna ur!
Citera
2023-03-31, 01:39
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonelygirl
Jokso jobbade som säkerhetschef på Alexandras när jag som är utåtriktad ofta lockade honom till skratt genom att humor och personkemi stämde.
Vi fick många gånger slinka in trots att det var "important guests" som ex vis Prince vid ett speciellt minnesvärt tillfälle.
Kan även avslöja nu när Jokso inte finns med oss att en kul grej hände på Cafe Opera. Vi var utklädda för en lite "dirty" fest, med bla handbojor som armband. Impulsiv som man är, gick jag hastigt fram till han och hakade fast honom med mig. Minen var obetalbar, sedan sa han; "jaså är det du"
Vi skrattade gott båda två, jag fumlade fram nyckeln och befriade honom snabbt från bojorna.
Sedan en tid efter denna händelse var jag hos en känd spådam på Södermalm,
Margareta Johansson. DÖM om min förvåning när när Jokso satt och väntade på sin tur att spå sig!!! Men tjenare sa han! Är det du! var det bra?
Kanon som vanligt sa jag då. Anade det sa Jokso, nu är det min tur! vi ses!

Han åt och besökte ofta jugoslaviska restaurangen på hotellet uppe vid Körsbärsvägen där Lasermannan (tyvärr) höll till. Jokso hejade alltid och var glad så mitt intryck av honom var positivt.
Enligt de säkra rykten som gick efter den chockerande avrättningen handlade allt om illegal cigarettimport, men det var väl blandad kompott.

Helt klart var han en trevlig om än ytlig bekantskap. Frid över hans minne!

Du låter som Carola när du skriver som du gjorde, såhär 15 år senare. Synd att lasermannen inte såg Jokso på sin tid, när Jokso besökte den jugoslaviska restaurangen vid Körsbärsvägen. Då hade vi kunnat bli av med avskrädet tidigare än vi blev. Det hade besparat oss mycket pengar och färre människor hade fått sina liv förstörda. Hoppas han och alla som beundrar honom får brinna i helvetet.
Citera
2023-04-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nej det låter inte särskilt troligt Låter som en rövarhistoria.

Han kände/pratade med veterinärerna på Solvalla de va så han fick reda på hästarnas form och små skador och sån information som gemeneman inte fick.
Citera
2024-03-23, 01:51
Medlem
Är det någon som vet vilken lokal på Timmermansgatan som "Dalahästen" huserade i? Är det nuvarande "Timmermans 1857"?

Vore tacksam för svar.
Citera
2024-03-23, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ngingo
Du låter som Carola när du skriver som du gjorde, såhär 15 år senare. Synd att lasermannen inte såg Jokso på sin tid, när Jokso besökte den jugoslaviska restaurangen vid Körsbärsvägen. Då hade vi kunnat bli av med avskrädet tidigare än vi blev. Det hade besparat oss mycket pengar och färre människor hade fått sina liv förstörda. Hoppas han och alla som beundrar honom får brinna i helvetet.

Sant, sant!
Citera
2024-03-23, 12:33
Medlem
Hade han några barn?
Citera
2024-03-23, 12:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIgiganten
Hade han några barn?
Ganska säkert inte eller så dolde han det bra. En charmerande person som jag stötte på ett flertal gånger på Valla/Kongressen och visste inte då vem han verkligen var.
Citera
2024-03-24, 21:06
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIgiganten
Hade han några barn?

Var hemma hos honom och gjorde ett jobb, då fanns väl en dotter där har jag för mig (var länge sen nu).

Söker jag i tråden så verkar det som han hade två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in